SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv

Riepu kalpošanas laiks


Mājas lapaRiepasTehniskā informācija

Riepu ražotāji jau sen ir atzinuši patērētāju lomu riepu regulārajā aprūpē un to uzturēšanā. Par brīdi, kurā nomainīt riepu, ir atbildīgs pats īpašnieks. Riepu īpašniekam būtu jāņem vērā faktori, kas ietver izmantošanas nosacījumus, apkopes vēsturi, uzglabāšanas apstākļus, vizuālās pārbaudes un dinamisko veiktspēju. Visos jautājumos par riepu kalpošanas laiku patērētājam būtu jākonsultējas ar riepu servisa profesionāļiem.

Riepas ir projektētas un izgatavotas tā, lai ar lielisku veiktspēju nodrošinātu tūkstošiem kilometru. Lai gūtu maksimālo labumu, riepas ir jāuztur pareizi, jāizvairās no riepu bojājumiem un ļaunprātīgas izmantošanas, kas var izraisīt riepu kļūmes. Riepas kalpošanas laiks ir kumulatīva funkcija, kas ir atkarīga no uzglabāšanas, izmantošanas apstākļiem un no kraušanas veida. Šīs funkcijas ietekmē riepa ir pakļauta visā tās izmantošanas laikā (slodze, ātrums, spiediens riepā, ceļu bīstamības risks, utt.). Tā kā izmantošanas apstākļi var būt krasi atšķirīgi, precīzi prognozēt kalpošanas laiku hronoloģiskā izpratnē nav iespējams.


Patērētājam ir svarīga loma riepu uzturēšanā
Riepu izmantošanas pārtraukšanai var būt daudzi iemesli, ieskaitot protektora nodilumu līdz maksimāli pieļaujamajam minimālajam dziļumam, bojājumu vai nepareizu ekspluatāciju (dūrumi, griezumi, sitieni, plaisas, uzpūšanās, nepietiekams spiediens, pārslodze, u.c.). Šo iemeslu dēļ riepas, ieskaitot rezerves riteni, ir jāpārbauda regulāri, t.i. vismaz reizi mēnesī. Regulāras pārbaudes kļūst īpaši svarīgas, ja riepa tiek ekspluatēta jau ilgāku laiku. Ja ir tikai aizdomas par riepu bojājumu vai arī tas tiek konstatēts, mēs iesakam pārbaudīt to profesionāli riepu servisā. Patērētājiem vajadzētu izmantot šo konsultāciju, lai noteiktu, vai riepas var ekspluatēt arī turpmāk. Ir ieteicams tājā pat laikā pārbaudīt arī rezerves riteni. Šai ikdienas pārbaudei vajadzētu notikt neatkarīgi no tā, transportlīdzeklis ir vai nav aprīkots ar riepu spiediena kontroles sistēmu (TPMS). Patērētājiem tiek stingri ieteikts apzināties savu riepu vizuālo stāvokli. Tāpat būtu jāuzmanās no jebkādām dinamiskās veiktspējas izmaiņām, piemēram, pastiprinātas gaisa noplūdes, trokšņa vai vibrācijas.
Šīs izmaiņas varētu būt kā rādītājs, ka viena vai vairākas riepas vajadzētu nekavējoties nomontēt un pārbaudīt, lai novērstu riepu pilnīgu bojāeju. Tāpat patērētājam vajadzētu būt pirmajam, kas atpazītu izmaiņas riepu ekspluatācijā ,un nodrošināt to nekavējošu pārbaudi.
Riepu uzglabāšana un kraušana arī ir svarīga kalpošanas laikam. Vairāk informācijas par pareizu uzglabāšanu, kraušanu un rotāciju var atrast citās publikācijās, kas ir pieejamas pēc pieprasījuma vai arī tīmekļa vietnēs.

Ieteikumi riepu kalpošanas ilguma nodrošināšanai
Mūsu rīcībā nav tehniskās informācijas, kas apstiprinātu noteikta vecuma riepu ekspluatācijas pārtraukšanu. Tomēr, tāpat kā citi riepu un automobiļu ražotāji, piemēram, Continental iesaka visas riepas (ieskaitot rezerves), kas tika ražotas vairāk nekā desmit (10) gadus atpakaļ, aizstāt ar jaunām riepām pat tad, ja šķiet, ka riepas ir lietojamas pēc to ārējā izskata un ja protektora dziļums vēl nav sasniedzis minimāli pieļaujamo dziļumu (1,6 mm). Automobiļu ražotāji varētu ieteikt citu riepu vecumu, pēc kura riepu vajadzētu nomainīt, pamatojoties uz viņu izpratni par konkrētā transportlīdzekļa ekspluatācijas nosacījumiem. Ieteicami, ka jebkurš šāds norādījums ir jāievēro.
Patērētājiem vajadzētu iegaumēt, ka riepu lielākā daļa būtu jānomaina, ņemot vērā protektora nodilumu vai citus iemeslus vēl pirms šī noteiktā laika. Noteiktais periods nekādā veidā nesamazina patērētāja atbildību nomainīt riepas, kad tas ir nepieciešams.

Sagatavots pēc Continental AG materiāliem.

Citi avoti: Bridgestone, Michelin.