SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Za ruļom tests: pavasaris būs draudzīgs! (185/60R14; 3.2010)


Testi un rakstiVasaras riepu testiZa ruļom tests: pavasaris būs draudzīgs! (185/60R14; 3.2010)

Sergejs Mišins, žurnāls За рулем 2010/3

Ar tādu virsrakstu žurnālā "Za ruļom" (За рулем), Krievija, nopublicēts 2010.gada vasaras riepu salīdzinošais tests. Tika pārbaudītas riepas ļoti populārajā izmērā 185/60R14 mazās klases automobiļiem. Par testu auto tika izmantota LADA  Priora.

Visvairāk uzmanības tika pievērsts nevis tam, kādu cenu nišu pārstāv katrs produkts, bet gan riepu veiktspējai. Reti kad nākas redzēt testos visas pasaules riepu ražotāju vadošā piecinieka produktus vienkopus. Parasti pa kādam izkrīt. Šoreiz gan nebija Dunlop, toties Michelin, Bridgestone, Goodyear, Continental un Pirelli bija pārstāvēti. Tieši tāpēc Nokian Hakka H gozēšanās rezultātu pirmajā rindiņā ir vairāk nekā nozīmīga. Kaut arī tie ir tikai testi, uzveikt pasaules varenos vien ir ko vērts! Riepa ir ļoti labi sabalansēta visās jomās, pat rites pretestības ziņā. Tas nebūt nav mazsvarīgs faktors šodienas sarežģītajos ekonomiskajos apstākļos, kad ir jādomā ne tikai par drošību, bet arī par degvielas ekonomiju. Otro vietu izcīnījušais ContiPremiumContact 2 kārtējo reizi nodemonstrēja, cik Continental ir svarīga drošība uz ceļa, lai varētu automobili apstādināt pēc iespējas ātrāk jebkuros laika apstākļos. Labākās bremzēšanas īpašības gan uz sausa, gan uz slapja asfalta! Savukārt trešajā vietā esošais Bridgestone Turanza ER300 nodemostrēja stabilitāti visos rādītājos.

Michelin Energy Saver un Goodyear EfficientGrip attaisno uz sevi liktās cerības par degvielu taupošām riepām. Tomēr saķeres rādītāji, it sevišķi uz slapja ceļa, liek pievērst uzmanību – veiktspēja nav pārliecinoša. Tomēr tās nevar uzskatīt par vājām riepām, vienkārši kārtējo reizi tests pierāda, ka rites pretestība un saķere uz slapja ceļa ir mērķu konflikts, kura risināšana ražotājiem būs jāpaceļ aizvien augstākā līmenī.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Nokian Hakka H
Conti Premium Contact 2
Bridge­stone Turanza ER300
Pirelli Cinturato P6
Toyo Proxes CF-1
Michelin Energy Saver
Goodyear EfficientGrip
Kama Euro 129
Cordiant Comfort PS-400
Vien.
Ražots (Izcelsmes valsts) Krievija Portugāle Japāna Spanija Japāna Spānija Francija Krievija Krievija
Protektora dziļums, mmmm 7,7-7,8 8,1-9,0 7,7-8,0 8,2-8,5 7,3-7,8 7,6-7,9 7,1-7,3 5,9-6,9 7,3-7,7
Cietība (pirms/pēc testa), (pēc Šora) 63/62 73/62 69/65 66/62 66/62 66/62 73/69 69/66 69/67
Riepas masakg 6,9 7,1 7,9 7,4 7,1 6,7 7,3 7,2 6,9
Cenas un kvalitātes attiecība 2,5 2,9 2,6 2,5 2,3 2,9 3,1 1,8 1,8
Stabilitāte taisnvirzienāballes 9 8 8 8 7 8 6 6 8
Caurgājamībaballes 6 6 7 6 7 7 6 5 6
Sauss ceļš
Bremzēšanas distancem 40,8 39,9 42,7 42,4 43,7 44,1 42,5 45 45,3
Pārkārtošanās ātrums uz sausa asfaltakm/h 68 68 67 68,1 68,3 67,6 66,4 67,7 65,5
Automobiļa vadāmībaballes 8 7 7 9 7 7 6 8 7
Slapjš ceļš
Bremzēšanas distancem 26,3 26,3 26,9 27,5 27,5 28,3 28 28,8 29,9
Pārkārtošanās ātrums uz slapja asfaltakm/h 67,6 68,8 67,1 67,7 66,7 65,6 65,5 66,6 63,7
Automobiļa vadāmībaballes 8 9 8 7 8 7 7 7 7
Ekonomiskums un komforts
Degvielas patēriņš (90 km/h)L/100 km 5,5 5,7 5,7 5,8 5,6 5,5 5,5 5,7 5,6
Degvielas patēriņš (120 km/h)L/100 km 7,3 7,5 7,5 7,6 7,5 7,3 7,4 7,5 7,4
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis)balles 8 8 8 7 7 8 7 7 7
Gaita (Gaitas līganums)balles 8 7 7 6 7 8 7 6 7
Ballesballes 948 945 916 914 904 899 881 880 871
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Šis salīdzinošais tests izceļas ar to, ka tika veikts arī ekspertu subjektīvais vērtējums par riepu piemērotību grants ceļiem. Jāsaka, ka gandrīz visi modeļi ir vairāk paredzēti tieši asfaltam. Tikai ar Michelin, Bridgestone un Toyo riepām grants ceļus var izmantot ierobežotā daudzumā. Pārējiem modeļiem tādi ceļi vai nu nepatīk, vai arī pilnībā ir aizliegti.