

AutoBild ziemas riepu tests (205/55R16; 10.2012)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → AutoBild ziemas riepu tests (205/55R16; 10.2012)
Jau pagājušogad “AutoBild” izcēlās ar līdzīgu testu. Toreiz tika pārbaudīti pat veseli 50 modeļi. Tomēr tas acīmredzot bija kalpojis par labu iedvesmu nākošajiem testiem, jo, pārbaudot pēc iespējas vairāk riepu, tiek iegūti gan daudz objektīvāki salīdzinošie rādītāji, gan arī noteikti tiešām labākie pieejamie modeļi tirgū.
Arī testa automobilis piemeklēts atbilstoši izmēram - VW Golf VI. Testi veikti 2 etapos vairākos poligonos un tehniskajos centros sadarbībā ar:
• Bridgestone (nodiluma/noskrējiena stends, Roma, Itālija);
• Continental (veiktspēja sniegā - Arvidsjaura, Zviedrija, un veiktspēja uz sausa un slapja asfalta - Contidrom, Jeversena, Vācija).
Pirmajā etapā tika pārbaudītas visu 42 riepu bremzēšanas spējas uz slapja ceļa, automobilim braucot ar ātrumu 80 km/h līdz pilnīgai tā apstādināšanai. Tiek noteiktas sliktākās, kuru bremzēšanas distance ir vairāk nekā 20% garāka nekā labākajiem paraugiem. Tātad pēc pirmās testu daļas dalību pārtrauc Kumho I’Zen KW23, Roadstone Euro-Win 549, Nankang NK Snow SV-2, Ceat Formula Winter, Kenda Polar Trax, Evergreen Winter EW 62 Radial, Nexen WinGuard, Runway RWT-I, Kormoran Snowpro b2, Infinity Winter-Hero INF-049, Linglong Winter-Hero Radial 650, Riken Snowtime b2, Rockstone Eco Snow, Federal Himalaya WS1 Winter, Snowmaster SN3830 un Wanli Snowgrip S-1083. Ja vadošie eksemplāri palīdz nobremzēt automobili pēc 40,1 un 40,2 m, tad augstāk minētie robežās no 48,5 līdz pat 56,0 m. Tādas riepas labāk nepirkt vispār. Ja nu nākas ar tādām braukt, tad uz slapja ceļa akseleratora pedāli labāk nespiest nemaz.
Visi pārējie 26 modeļi tiek otrajā kārtā – bremzēšanas tests uz apsniguša ceļa: no ātruma 50 km/h līdz 0 km/h. Pēc rezultātu summēšanas (bremzēšanas distance uz slapja un apsniguša ceļa kopā) tiek atlasīti 15 labākie bremzētāji: Continental WinterContact TS850, Semperit Speed-Grip 2, Bridgestone Blizzak LM-32, Pirelli Winter Snowcontrol 3, Falken Eurowinter HS449, Goodyear UltraGrip 8, Michelin Alpin A4, Dunlop SP Winter Sport 4D, Hankook Winter i’cept RS, Uniroyal MS plus 66, Fulda Kristall Control HP, Firestone Winterhawk 2 Evo, Nokian WR D3, Kleber Krisalp HP2 un Maxxis Presa Snow MA-PW. Pārējie 11 līdz finālam netiek. Tie ir: Yokohama W.drive, Toyo Snowprox S 953, BF Goodrich g-Force Winter, Marshal I’Zen MW 15, Avon Ice Touring ST, Vredestein Snowtrac 3, GT Radial Champiro WinterPro, Marangoni Meteo HP, Goodride SW 601, Apollo Acelere Winter un Westlake SW 608. Ar šīm riepām vajadzētu ievērot distanci, jo automobilis var sākt slīdēt, it sevišķi uz slapja asfalta. 15 labākie modeļi kā finālisti turpina testus pēc pilnas programmas.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Conti Winter Contact TS850 | Bridgestone Blizzak LM-32 | Michelin Alpin A4 | Hankook Winter i*cept RS | Semperit Speed-Grip 2 | Dunlop SP Winter Sport 4D | Goodyear UG 8 | Pirelli W.Snowcotrol 3 | Nokian WR D3 | Fulda Kristall Control HP | Falken Eurowinter HS449 | Firestone Winterhawk 2 Evo | Kleber Krisalp HP 2 | Uniroyal MS plus 66 | Maxxis Presa Snow MA-PW | Goodyear Vector 4Season | ||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Saķere (maksimālā vilkme) | N | 30% | 2762 | 2712 | 2697 | 2720 | 2686 | 2679 | 2697 | 2649 | 2697 | 2679 | 2578 | 2720 | 2557 | 2701 | 2672 | 2496 | |||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 30% | 31 | 32,8 | 34,5 | 32,5 | 34 | 33,6 | 33,7 | 33,7 | 34,3 | 32,5 | 36,6 | 32,6 | 34,7 | 34,4 | 32,3 | 38,4 | |||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 30% | 58,9 | 56,9 | 57,1 | 57,4 | 57,5 | 57,7 | 57,1 | 57,4 | 58,3 | 57 | 56,2 | 56,5 | 56,3 | 57,3 | 58,4 | 55,3 | |||||||||||||||||
Slaloms (maks. sāniskais paātrinājums) | m/s² | 10% | 3,98 | 3,84 | 3,7 | 3,89 | 3,82 | 3,79 | 3,77 | 3,68 | 3,94 | 3,83 | 3,47 | 3,78 | 3,53 | 3,78 | 3,9 | 3,32 | |||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | km/h | 20% | 80,1 | 79,6 | 78,1 | 74,3 | 78,8 | 75,3 | 84,7 | 76,2 | 73,9 | 73,8 | 78,2 | 75 | 73,1 | 77,8 | 70 | 77,4 | |||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums) | m/s² | 10% | 4,04 | 3,86 | 3,67 | 3,97 | 3,76 | 3,63 | 4,33 | 3,48 | 3,47 | 3,84 | 3,39 | 3,74 | 3,31 | 4,2 | 2,71 | 3,87 | |||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 30% | 72,8 | 71,3 | 71,8 | 69,8 | 73,2 | 70,9 | 71,4 | 73,5 | 71,1 | 69,8 | 72,5 | 71,3 | 70,6 | 70,4 | 69,5 | 70,6 | |||||||||||||||||
Apļa laiks | s | 10% | 13,01 | 13,37 | 13,15 | 13,6 | 12,85 | 13,61 | 13,46 | 12,82 | 13,41 | 13,61 | 12,89 | 13,34 | 13,49 | 13,28 | 13,68 | 13,46 | |||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 30% | 41,2 | 41,8 | 42,4 | 44,7 | 40,1 | 43,4 | 43,2 | 42,3 | 45 | 45,3 | 40,2 | 46,2 | 45,3 | 43 | 47,8 | 46,4 | |||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 35% | 114,9 | 114,8 | 114,4 | 114,8 | 113,8 | 114,6 | 114,2 | 114,6 | 115,3 | 114,7 | 114,1 | 114,6 | 114,5 | 113,6 | 114,4 | 114,7 | |||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 35% | 41,1 | 42,6 | 42 | 42,6 | 42 | 42 | 43,2 | 42,6 | 42 | 43,6 | 41,8 | 44 | 43,6 | 43,2 | 42,1 | 40,8 | |||||||||||||||||
Rites komforts | atzīme | 15% | 8 | 7 | 7 | 6 | 6 | 9 | 8 | 6 | 7 | 6 | 5 | 5 | 7 | 5 | 4 | 8 | |||||||||||||||||
Rites troksnis (60 km/h un 80 km/h) | dB | 15% | 66,0/72,2 | 64,4/71,1 | 65,6/72,4 | 65,3/72,7 | 64,8/71,1 | 64,9/71,9 | 65,7/72,7 | 65,2/73,1 | 65,1/72,0 | 65,1/72,7 | 63,5/71/4 | 65,3/71,9 | 66,0/74,4 | 66,7/72,1 | 63,3/70,1 | 66,5/72,7 | |||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | km | 40% | 33700 | 33700 | 45000 | 31550 | 28500 | 30000 | 36450 | 29700 | 26050 | 32450 | 29700 | 36150 | 37650 | 27600 | 28200 | 38550 | |||||||||||||||||
Cenas un kvalitātes attiecība | atzīme | 40% | 5 | 6 | 8 | 7 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 | 8 | 8 | 9 | 10 | 5 | 8 | 8 | |||||||||||||||||
Rites pretestība | koef. | 20% | 8,74 | 10,06 | 9,16 | 9,61 | 9,88 | 9,01 | 10,95 | 9,28 | 9,36 | 9,57 | 10,34 | 11,15 | 8,91 | 10,83 | 9,18 | 9,37 | |||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||||||||||||||||||||
AutoBild secinājums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | nosacīti ieteicami | nosacīti ieteicami |
Vērtējot finālistus, jāsaka, ka tikai 2 riepu modeļi kļūst par nosacīti ieteicamiem: Maxxis un Goodyear Vector 4Season. 11 modeļi ar savu nosvērto un stabilo sniegumu iegūst „ieteicamu” un „apmierinošu” atzīmi. Savukārt „priekšzīmīgu”vērtējumu saņem vislabāk līdzsvarotie Bridgestone, Michelin un testa uzvarētāja Continental izstrādājumi. Savukārt Kleber modelis iegūst Eko-meistara nosaukumu par labāko cenas un nobraukuma attiecību.
SIA LANEKS, 2012.
Sagatavots pēc AutoBild materiāliem.