
Autobild ziemas riepu tests (225/45R17;10.2011)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Autobild ziemas riepu tests (225/45R17;10.2011)
Lielākā daļa vidējās klases automobiļu kā opciju var izmantot tieši izmēru 225/45 R17. Kā papildus aprīkojums tas aizvieto pašus populārākos 195/65 R15 un 205/55 R16. Pēdējo gadu autoražošanas tendences liecina par to, ka, uzlabojoties ceļiem, vieglie automobiļi kļūst jaudīgāki un ātrāki. Tāpēc arī pieprasījums pēc zemprofila un ātrgaitas riepām tikai pieaug. Daudzi autovadītāji arī ziemā izmanto šo izmēru pašu. It sevišķi, ja lielākoties iznāk pārvietoties pa pilsētas ielām un maģistrālajiem ceļiem.
Jāatzīst, ziemas riepas kļūst labākas, bet tomēr arī dārgākas. Aktuālajā testā pievērsta uzmanība riepu stiprajām un vājajām pusēm sniegā, uz ledus, uz sausa un slapja asfalta, kā arī cenām, noskrējienam un degvielas ekonomijai.
Paralēli ziemas riepām testos kā references riepas tīri salīdzināšanai tika izmantotas arī vasaras, kā arī vissezonu riepas. Kaut arī Latvija nav labākais noieta tirgus vissezonu riepām, rezultātos tās tomēr atspoguļosim.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Michelin Alpin A4 | Bridgestone Blizzak LM-32 | Dunlop SP Winter Sport 4D | Goodyear UltraGrip Performance 2 | Uniroyal MS plus 66 | Toyo Snowprox S953 | Conti Winter Contact TS830 P | Nokian WR D3 | Pirelli W 240 Sottozero Serie II | Nexen Winguard Sport | Zetum Alpine Asyimmetric KW17 | Goodyear Vector 4Seasons | ||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slaloms (maks. sāniskais paātrinājums) | "m/s²" | 10,00% | 3,87 | 3,76 | 3,99 | 4,04 | 3,94 | 4 | 3,94 | 4,07 | 3,84 | 3,63 | 3,46 | 3,59 | |||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | "km/h" | 30,00% | 57,9 | 58,4 | 57,7 | 58,4 | 58,9 | 59 | 58,2 | 59,4 | 57,7 | 56,4 | 55,1 | 55,2 | |||||||||||||||||||||
Saķere (maksimālā vilkme) | "N" | 30,00% | 2483 | 2634 | 2552 | 2625 | 2560 | 2571 | 2511 | 2634 | 2446 | 2200 | 2210 | 2432 | |||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | "m" | 30,00% | 20,3 | 19,1 | 19,3 | 19,2 | 19,3 | 19,1 | 19,7 | 18,7 | 20 | 21,2 | 20,5 | 20,6 | |||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | "km/h" | 20,00% | 83,8 | 84,1 | 83,3 | 84 | 84,6 | 87,6 | 86,4 | 82,5 | 87,4 | 87,7 | 85,5 | 82,3 | |||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums) | "m/s²" | 10,00% | 3,31 | 3,55 | 3,26 | 3,37 | 3,27 | 3,63 | 3,44 | 3,04 | 3,75 | 3,3 | 3,13 | 3,1 | |||||||||||||||||||||
Bremzēšana | "m" | 30,00% | 63,5 | 64,7 | 62,3 | 62,2 | 64,2 | 65,3 | 61,3 | 67 | 65 | 71,1 | 72 | 66,4 | |||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | "km/h" | 30,00% | 76,5 | 75,8 | 77,2 | 77,7 | 75 | 75,3 | 75,8 | 74,2 | 76,8 | 74 | 73,1 | 75,3 | |||||||||||||||||||||
Apļa laiks | "s" | 10,00% | 16,97 | 16,53 | 16,26 | 16,53 | 17,38 | 16,97 | 16,63 | 16,51 | 16,72 | 16,78 | 17,23 | 16,68 | |||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | "m" | 35,00% | 46,7 | 47,2 | 45,9 | 46,9 | 46,5 | 47,9 | 48,2 | 45,2 | 48,4 | 44,8 | 46,9 | 45 | |||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | "km/h" | 35,00% | 86,9 | 86,7 | 87,1 | 86,6 | 85,8 | 86,6 | 86,6 | 86,5 | 86,1 | 85,7 | 85,5 | 86,8 | |||||||||||||||||||||
Rites troksnis (60 km/h un 80 km/h) | "dB" | 15,00% | 64,7/71,8 | 64,6/71,5 | 64,0/71,5 | 64,8/72,7 | 65,0/70,9 | 63,9/71,0 | 64,9/71,5 | 63,5/70,2 | 65,7/72,7 | 64,5/73,7 | 63,6/71,5 | 64,8/72,7 | |||||||||||||||||||||
Rites komforts | "balles" | 15,00% | -1 | -2 | 2 | -2 | -2 | -2 | 2 | 2 | -2 | 2 | -3 | -2 | |||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | "km" | 40,00% | 45000 | 24300 | 22950 | 22950 | 32400 | 20250 | 24300 | 19350 | 18900 | 22500 | 21150 | 32850 | |||||||||||||||||||||
Rites pretestība | "koef." | 20,00% | 9,62 | 8,3 | 9,13 | 9,49 | 9,98 | 10,06 | 9,34 | 8,86 | 8,23 | 8,64 | 9,33 | 9,16 | |||||||||||||||||||||
Cenas un kvalitātes attiecība | "balles" | 40,00% | 1 | 3 | 3 | -3 | -1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | -1 | |||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||||||||||||||||||
AutoBild secinājums | priekšzī- mīgas | priekšzī- mīgas | ieteicamas | ieteicamas | ieteicamas | ieteicamas | ieteicamas | apmieri- nošas | apmieri- nošas | apmieri- nošas | nav ieteicamas | nosacīti ieteicamas |
Par rezultātiem. Slaloms sniegā: maksimālais šķērseniskais paātrinājums (m/s²). Tieši pie aizmugurējās ass piedziņas pamatnosacījums ir stabila sāniskā noturība. Nokian (4,07) Goodyear (4,04) un Toyo (4,0) notur špūrē 3.sērijas BMW vislabāk, vājākās riepas šajā rādītājā ir Zetum (3,46).
Vadāmība sniegā tiek noteikta kā vidējais ātrums trasē (km/h). Šeit svarīgs ir viss – gan iestūrēšana līkumā, gan sāniskā noturība, gan arī līdzsvarojums. Nokian (59,4), Toyo (59,0) un Uniroyal (58,9) pārsteidz ar ātriem apļu laikiem. Vissezonu riepas (55,2) un Zetum (55,1) ir beigu galā, vasaras riepas nav braucamas.
Bremzēšana sniegā no ātruma 40 km/h (m). Visi kandidāti piedāvā drošas bremzēšanas īpašības, tomēr somu Nokian apstājas visātrāk (18,7). Vājākās riepas šajā testā ir Nexen (21,2), kuras apsteidz pat Goodyear vissezonu riepas (20,6).
Saķere sniegā tiek noteikta kā maksimālā vilkme (N). Ar šīm riepām nevienam nevajadzēs bīties gludos kāpumos: tālu priekšā ir Bridgestone un Nokian riepas (2634), arī Goodyear vissezonu riepas savu darbiņu padara labi, taču Zetum (2210) un Nexen (2200) tas diez ko nepadodas.
Akvaplanēšana tiek mērīta kā ātrums, pie kāda riepas uzpeld jeb izslīd. Vasaras riepas ar platajām garenrievām sāk „peldēt” pie 90,8 km/h, savukārt no ziemas riepām priekšā ir Nexen (87,7), Toyo (87,6) un Pirelli (87,4). Arī Continental (86,4) un Zetum (85,5) ir vēl pietiekami labas. Vissezonu riepas piedāvā viszemākās drošības rezerves (82,3).
Akvaplanēšana līkumā tiek noteikta kā vidējais šķērseniskais paātrinājums (m/s²). Slapjā līkumā ceļu „zem kājām” visātrāk zaudē Nokian (3,04), pat pirms vissezonu riepām (3,10), taču ar Pirelli (3,75), Toyo (3,63), Bridgestone (3,55), Continental (3,44) un Goodyear (3,37) testa BMW vislabāk izņem līkumus.
Bremzēšana uz slapja ceļa: bremzēšanas distance (m) no ātruma 100 km/h. Conti (61,3) ziemas riepas apstājas ātrāk nekā vasaras riepas (62,0). Zentum (72,0) nepieciešami 2 papildus mašīnu korpusi, lai apstātos. Labi sevi parāda Goodyear (62,2), Dunlop (62,3), Michelin (63,5), Uniroyal (64,2) un Bridgestone (64,7).
Vadāmība uz slapja ceļa – vidējais ātrums trasē (km/h). Uz slapja asfalta Goodyear (77,7) un Dunlop (77,2) demonstrē gandrīz tikpat augstu līmeni kā vasaras riepas (78,0). Arī Pirelli (76,8), Michelin (76,5), Bridgestone un Continental (abiem pa 75,8) pārliecina. Slideni būs ar Zentum (73,1).
Slapjais aplis – apļa laiks (s). Labāko saķeri uz slapjā apļa piedāvā, protams, vasaras riepas (15,68), savukārt no ziemas riepām ātrākās ir Dunlop (16,26). Ar Uniroyal (17,38) un Zetum (17,23) riepām testa automobilim vairāk izslīd priekšējās ass riteņi, arī Toyo un Michelin (abiem 16,97) nodrošināja tikai „apmierinošu” atzīmi.
Bremzēšana uz sausa ceļa – distance (m) no ātruma 100 km/h. Kā labākās ziemas riepas šajā disciplīnā ir Nexen (44,8), tiesa, zaudējot vasaras riepām (40,3) veselu mašīnas korpusu. Vissezonu riepas (45,0) un Nokian (45,2) tikai nedaudz atpaliek. Toyo (47,9), Conti (48,2) un Pirelli (48,4) piedāvā tikai apmierinošu veiktspēju.
Vadāmība uz sausa ceļa tiek vērtēta kā vidējais ātrums (km/h) trasē. Vislabāk līkumoto trasi pievarē Dunlop (87,1), Michelin (86,9) un vissezonu riepas (86,8), kā arī lielākā daļa pārejo kandidātu. Tikai ar Uniroyal (85,8), Nexen (85,7) un Zetum (85,5) nav tik stabili.
Rites troksnis pie ātruma 60 un 80 km/h (dB). Jāsaka, ka lielākoties ziemas riepas tomēr ir klusākas par vasaras riepām (64,7/71,6). Pašas klusākās ir Nokian (63,5/70,2). Skaļākās ir Pirelli (65,7/72,7), Nexen (64,5/73,7) un Goodyear (64,8/72,7).
Komforts. Šo kategoriju vērtē tīri subjektīvi. Neskatoties uz zemo profilu (45), ziemas riepas piedāvā rites komfortu ļoti augstā līmenī. Krietni stingrākas par pārējām ir korejiešu Zetum Alpine.
Nobraukums: pēc cik kilometriem (km) būs sasniegts minimāli pieļaujamais protektora dziļums 1,6 mm. Šo pārbaudi veica uz moderna trumuļ-veida rites stenda. Ar lielāko kilometrāžu pārsteidz Michelin (45000), taču arī vissezonu riepas (32850) un Uniroyal (32400) ir visai „ilgspēlējošas”. Ne reizi neizdodas sasniegt 20000 km atzīmi ar Nokian (19350) un Pirelli (18900).
Rites pretestība arī tiek mērīta uz speciāla stenda (kg/t). Salīdzinājumā ar Toyo (10,06) vai Uniroyal (9,98) „vieglskrējēji” Pirelli (8,23) un Bridgestone (8,30) ļauj ietaupīt līdz 4% degvielas.
Cik izmaksā riepas, ņemot vērā noskrējienu? Savā ziņā, pārsteigums: patiesi dārgās Michelin riepas apsteidz visus, un ar € 16,67 uz 1000 km ir pašas izdevīgākās. Uniroyal (19,29), vissezonu riepas (19,63), Nexen (21,87) un Zetum (25,30) rādītāji šajā kategorijā ir vērā ņemami, tajā pat laikā Pirelli (38,62) ir pašas dārgākās.
SIA LANEKS, 2011
Sagatavots pēc autobild.de materiāliem.