SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

ADAC vasaras riepu tests (165/70 R14; 2.2012)


Testi un rakstiVasaras riepu testiADAC vasaras riepu tests (165/70 R14; 2.2012)

ADAC, ADAC (2.2012)

Arī populārākie mazauto kā VW Polo var būt lepni - Vācijas autobraucēju klubs ADAC jaunākajā vasaras riepu testā veicis pārbaudi izmērā 165/70 R14. Ņemot vērā plaši pārstāvēto ražotāju spektru un ciešo konkurenci par labākām patērētāju īpašībām, tikai piecas no piecpadsmit saņem „labu” atzīmi.

Tirgus svārstās: markas, kas līdz šim bija maz pazīstamas, ar savām kvalitatīvajām īpašībām ir panākušas klasiskās premium marku riepas. To pierāda divu marku rezultāti. Apollo Amazer 3G Maxx pārsteidz ar labāko rezultātu uz slapja ceļa. Arī citos kritērijos tām ir sabalansētas īpašības, tāpēc arī nopelna ADAC vērtējumu "labi". Barum Brillantis 2 uz slapja ceļa netuvojas Apollo, tomēr tās visumā pārliecina ar sabalansētu veiktspēju.

Konkurējošo marku Continental un Michelin modeļi ieņēmuši pirmās vietas, taču apmainījušies vietām ar līdzšinējām stiprākajām īpašībām. ContiEcoContact 5 žilbina nodiluma un degvielas patēriņa disciplīnās, savukārt „slapjo” testu jomā palika aiz Michelin Energy Saver. Pēdējās labāko atzīmi sasniedza slapja ceļa apstākļos. Pretēji līdzšinējai pieredzei Energy Saver nodiluma un degvielas patēriņa disciplīnās parādīja nedaudz sliktāku sniegumu nekā EcoContact. Blakus četriem iepriekš nosauktajiem modeļiem vēl tikai Pirelli Cinturato P1, pateicoties savai sabalansētībai, saņēma "labu" novērtējumu.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
ContiEco­Contact 5
Michelin Energy Saver
Pirelli Cinturato P1
Apollo Amazer 3G Maxx
Barum Brillantis 2
Goodyear DuraGrip
Fulda EcoControl
Yokohama BluEarth
Dunlop SP Street­response
Hankook Kinergy Eco K425
Kumho Solus KH17
Firestone Multihawk
Semperit Comfort-Life 2
GT-Radial Champiro Eco
Infinity Inf-030
Vien.īpatsvars
Sauss ceļš0,2 1,5 1,6 1,5 1,6 1,9 1,5 1,6 1,4 1,6 1,6 1,6 1,6 1,7 2,4 2
Noturība līkumosballes0,35 1,4 1,4 1,4 1,4 1,6 1,4 1,5 1,4 1,4 1,6 1,5 1,4 1,4 3 2,1
Automobiļa vadāmībaballes0,35 1,6 1,4 1,4 1,3 1,8 1,3 1,5 1,4 1,4 1,4 1,4 1,3 1,5 2,5 1,8
Bremzēšanam0,3 1,3 2 1,5 2 2,3 0,8 1,8 1,3 1,8 1,8 1,8 2 2 1,5 1,8
Slapjš ceļš0,4 2,5 2,2 2,3 2,2 2,5 2,8 3 2,4 2,7 2,6 2,3 2,7 2,5 3,2 5,2
Bremzēšanam0,3 2,6 2,6 2 2,5 2,8 2,9 3,4 2,4 3 2,8 2,8 3 2,5 3 4,9
Akvaplanēšana taisnvirzienā0,2 2,8 1,8 2,8 2,3 2,3 2,8 2,8 2,8 2,8 2,3 1,8 2,8 2,3 3,8 3,3
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām)0,1 2,5 2 3 2 2 3 2 3,5 2,5 2 2,5 2,5 2 4 3,5
Automobiļa vadāmībaballes0,3 2 2 2 2,1 2,5 3 1,6 2,1 2,5 1,9 2,4 2,5 2,6 5,2
Sāniskā noturībaballes0,1 3 2 2 2 3 3 3 3 3 3 2 2 3 3 4
Ekonomiskums un komforts0,1 2,5 2,6 2,8 3,7 3,1 2,6 3,2 2,8 3 2,9 3,1 3,2 3,1 2,7 3,8
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis)balles0,5 2 2 2,5 3,3 2,8 2,3 2,8 2,8 2,8 2,8 3 3 2,5 2,3 3,5
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis)balles0,5 3 3,1 3,1 4 3,3 2,9 3,6 2,8 3,1 2,9 3,2 3,3 3,6 3 4
Rites pretestībakoef.0,1 1,3 1,7 2 2,1 2,1 1,7 2 2,2 1,8 2,3 2,5 2,4 2,3 1,9 2,3
Nobraukumsballes0,2 1,3 2 2,3 2,5 2,5 1,5 1 2,8 2,3 2,5 3 2,5 3,3 2 1
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ADAC vērtējums labi labi labi labi labi apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši apmierinoši nepietiekami

ADAC novērtējumu „apmierinoši” saņēma deviņi riepu modeļi. Lielākā daļa zaudēja labāku novērtējumu pateicoties trūkumiem uz slapja ceļa. Tikai Yokohama BluEarth, Kumho Solus KH17 un Semperit Comfort-Life 2 zaudē labu novērtējumu pateicoties nodiluma īpašībām.

Saraksta beigās Infinity inf-030 „ar trūkumiem”. Sevišķi par pārāk garu bremzēšanas distanci uz slapja ceļa – no ātruma 100 km/h līdz pilnīgas apstāšanās brīdim jābremzē par 20 m vairāk nekā ar labākajiem modeļiem, t.i. kad automobilis ar Pirelli riepām apstājas, cits ar Infinity riepām vēl brauc ar ātrumu 47 km/h.  

ADAC ieteikumi 

Ja ir svarīgi:

SIA LANEKS, 2012.

Sagatavots pēc ADAC materiāliem.