
ADAC vasaras riepu tests (165/70 R14; 2.2012)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → ADAC vasaras riepu tests (165/70 R14; 2.2012)
Tirgus svārstās: markas, kas līdz šim bija maz pazīstamas, ar savām kvalitatīvajām īpašībām ir panākušas klasiskās premium marku riepas. To pierāda divu marku rezultāti. Apollo Amazer 3G Maxx pārsteidz ar labāko rezultātu uz slapja ceļa. Arī citos kritērijos tām ir sabalansētas īpašības, tāpēc arī nopelna ADAC vērtējumu "labi". Barum Brillantis 2 uz slapja ceļa netuvojas Apollo, tomēr tās visumā pārliecina ar sabalansētu veiktspēju.
Konkurējošo marku Continental un Michelin modeļi ieņēmuši pirmās vietas, taču apmainījušies vietām ar līdzšinējām stiprākajām īpašībām. ContiEcoContact 5 žilbina nodiluma un degvielas patēriņa disciplīnās, savukārt „slapjo” testu jomā palika aiz Michelin Energy Saver. Pēdējās labāko atzīmi sasniedza slapja ceļa apstākļos. Pretēji līdzšinējai pieredzei Energy Saver nodiluma un degvielas patēriņa disciplīnās parādīja nedaudz sliktāku sniegumu nekā EcoContact. Blakus četriem iepriekš nosauktajiem modeļiem vēl tikai Pirelli Cinturato P1, pateicoties savai sabalansētībai, saņēma "labu" novērtējumu.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ContiEcoContact 5 | Michelin Energy Saver | Pirelli Cinturato P1 | Apollo Amazer 3G Maxx | Barum Brillantis 2 | Goodyear DuraGrip | Fulda EcoControl | Yokohama BluEarth | Dunlop SP Streetresponse | Hankook Kinergy Eco K425 | Kumho Solus KH17 | Firestone Multihawk | Semperit Comfort-Life 2 | GT-Radial Champiro Eco | Infinity Inf-030 | |||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 0,2 | 1,5 | 1,6 | 1,5 | 1,6 | 1,9 | 1,5 | 1,6 | 1,4 | 1,6 | 1,6 | 1,6 | 1,6 | 1,7 | 2,4 | 2 | |||||||||||||||||||
Noturība līkumos | balles | 0,35 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | 1,6 | 1,4 | 1,5 | 1,4 | 1,4 | 1,6 | 1,5 | 1,4 | 1,4 | 3 | 2,1 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 0,35 | 1,6 | 1,4 | 1,4 | 1,3 | 1,8 | 1,3 | 1,5 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | 1,3 | 1,5 | 2,5 | 1,8 | ||||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 0,3 | 1,3 | 2 | 1,5 | 2 | 2,3 | 0,8 | 1,8 | 1,3 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 2 | 2 | 1,5 | 1,8 | ||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 0,4 | 2,5 | 2,2 | 2,3 | 2,2 | 2,5 | 2,8 | 3 | 2,4 | 2,7 | 2,6 | 2,3 | 2,7 | 2,5 | 3,2 | 5,2 | |||||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 0,3 | 2,6 | 2,6 | 2 | 2,5 | 2,8 | 2,9 | 3,4 | 2,4 | 3 | 2,8 | 2,8 | 3 | 2,5 | 3 | 4,9 | ||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | 0,2 | 2,8 | 1,8 | 2,8 | 2,3 | 2,3 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2,3 | 1,8 | 2,8 | 2,3 | 3,8 | 3,3 | |||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | 0,1 | 2,5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3,5 | 2,5 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2 | 4 | 3,5 | |||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 0,3 | 2 | 2 | 2 | 2,1 | 2,5 | 3 | 1,6 | 2,1 | 2,5 | 1,9 | 2,4 | 2,5 | 2,6 | 5,2 | |||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 0,1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 0,1 | 2,5 | 2,6 | 2,8 | 3,7 | 3,1 | 2,6 | 3,2 | 2,8 | 3 | 2,9 | 3,1 | 3,2 | 3,1 | 2,7 | 3,8 | |||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 0,5 | 2 | 2 | 2,5 | 3,3 | 2,8 | 2,3 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 3 | 3 | 2,5 | 2,3 | 3,5 | ||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 0,5 | 3 | 3,1 | 3,1 | 4 | 3,3 | 2,9 | 3,6 | 2,8 | 3,1 | 2,9 | 3,2 | 3,3 | 3,6 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||
Rites pretestība | koef. | 0,1 | 1,3 | 1,7 | 2 | 2,1 | 2,1 | 1,7 | 2 | 2,2 | 1,8 | 2,3 | 2,5 | 2,4 | 2,3 | 1,9 | 2,3 | ||||||||||||||||||
Nobraukums | balles | 0,2 | 1,3 | 2 | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 1,5 | 1 | 2,8 | 2,3 | 2,5 | 3 | 2,5 | 3,3 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||||||||||||||||||||
ADAC vērtējums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
ADAC novērtējumu „apmierinoši” saņēma deviņi riepu modeļi. Lielākā daļa zaudēja labāku novērtējumu pateicoties trūkumiem uz slapja ceļa. Tikai Yokohama BluEarth, Kumho Solus KH17 un Semperit Comfort-Life 2 zaudē labu novērtējumu pateicoties nodiluma īpašībām.
Saraksta beigās Infinity inf-030 „ar trūkumiem”. Sevišķi par pārāk garu bremzēšanas distanci uz slapja ceļa – no ātruma 100 km/h līdz pilnīgas apstāšanās brīdim jābremzē par 20 m vairāk nekā ar labākajiem modeļiem, t.i. kad automobilis ar Pirelli riepām apstājas, cits ar Infinity riepām vēl brauc ar ātrumu 47 km/h.
ADAC ieteikumi
Ja ir svarīgi:
- Labas īpašības uz slapja ceļa, jāizvēlas Michelin Energy Saver vai Apollo Amazer 3G Maxx;
- Zems degvielas patēriņš, jāizvēlas ContiEcoContact 5;
- Liels nobraukums, jāizvēlas Fulda EcoControl, Continental ContiEcoContact 5 vai Goodyear DuraGrip;
- Zems rites troksnis, jāizvēlas Continental ContiEcoContact 5, Michelin Energy Saver vai Goodyear DuraGrip.
SIA LANEKS, 2012.
Sagatavots pēc ADAC materiāliem.