
ADAC vasaras riepu tests (175/65R14; 3.2011)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → ADAC vasaras riepu tests (175/65R14; 3.2011)
Labākie un vājākie: šajā testā bija pārstāvēti visi. Tomēr lielākā daļa no riepu modeļiem saņēma vai nu „labi”, vai vismaz „apmierinoši”. Pirmo reizi diezgan labi sevi parādīja kāds no austrumu puses – Apollo Amazer, kas ražots Indijā. Uz sausa asfalta tas uzrāda patiešām labu sniegumu, pat uz slapja ceļa tas joprojām ir labs. Un tikai nelielais nobraukums kopējā ieskaitē ļāva saņemt apmierinošu atzīmi. Līdz ar to zemākā cenu segmenta riepas nevar viennozīmīgi uzskatīt par tādām, kurām ir nepietiekoša veiktspēja.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Conti Premium Contact 2 | Uniroyal RainExpert | Michelin Energy Saver | Hankook Optimo K715 | Semperit Comfort-Life 2 | Apollo Amazer 3G Maxx | Pirelli Cinturato P1 | Firestone Multihawk | Kumho Solus KH17 | Barum Brillantis 2 | Fulda Eco Control | Goodyear Dura Grip | Dunlop SP Street Response | Sava Perfecta | Kleber Dynaxer HP 3 | Debica Passio 2 | Dayton D110 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 20,00% | 1,5 | 2 | 1,8 | 1,9 | 2,1 | 1,5 | 1,6 | 1,5 | 1,7 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,6 | 1,9 | 2,1 | 2,6 | 2,2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Noturība līkumos | 35,00% | 1,5 | 2,1 | 1,8 | 1,9 | 2,1 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,6 | 1,8 | 1,6 | 1,8 | 1,4 | 2 | 2 | 3 | 2,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 35,00% | 1,6 | 2 | 1,9 | 1,8 | 2,1 | 1,6 | 1,7 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,9 | 1,6 | 1,6 | 2,4 | 2,8 | 2,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 30,00% | 1,3 | 2 | 1,8 | 2 | 2 | 1,5 | 1,5 | 1,3 | 1,5 | 2 | 2 | 1,8 | 1,8 | 2,3 | 2 | 2 | 1,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 40,00% | 2 | 2,1 | 2,5 | 2,4 | 2,5 | 2,1 | 2,7 | 2,7 | 2,9 | 2,6 | 2,9 | 3 | 3 | 3,8 | 3,8 | 3,9 | 5,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | m | 30,00% | 1,9 | 2,4 | 2,6 | 2,6 | 2,5 | 2,3 | 2,9 | 3 | 3 | 2,5 | 3,6 | 3,4 | 3,4 | 4,1 | 4,5 | 4,3 | 5,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | 20,00% | 2 | 1,5 | 2,5 | 1,5 | 2,5 | 2 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2 | 2,5 | 2 | 2,5 | 2,5 | 3 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | 10,00% | 2,5 | 1,5 | 3 | 2 | 2,5 | 3 | 3 | 2,5 | 4 | 2,5 | 1,5 | 2,5 | 2,5 | 3 | 3 | 3 | 4,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 30,00% | 1,8 | 2,3 | 2,3 | 2,9 | 2,4 | 1,8 | 2,8 | 2,9 | 2,8 | 2,8 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 4,4 | 4,5 | 4,5 | 5,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | 10,00% | 2 | 2,5 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 3,5 | 4 | 3,5 | 4 | 5,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10,00% | 3 | 3,2 | 3,3 | 3,3 | 3,3 | 3,4 | 2,7 | 3,5 | 2,7 | 3,5 | 3,1 | 2,9 | 3,3 | 3,7 | 3,3 | 3,7 | 3,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 50,00% | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 3,3 | 3 | 3 | 2,3 | 3,3 | 2,8 | 3,5 | 3 | 2,8 | 3,3 | 3,8 | 3 | 3,3 | 3,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 50,00% | 3,4 | 3,6 | 3,8 | 3,3 | 3,6 | 3,7 | 3 | 3,6 | 2,5 | 3,5 | 3,2 | 3 | 3,3 | 3,6 | 3,6 | 4 | 3,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Rites pretestība | 10,00% | 1,9 | 2,2 | 1,9 | 1,9 | 2,3 | 2,4 | 1,5 | 2,3 | 2 | 1,9 | 2,2 | 1,9 | 2,2 | 2,3 | 1,9 | 2,1 | 2,1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | 20,00% | 2,5 | 1,8 | 1,5 | 1,8 | 2,3 | 2,8 | 2,3 | 1,8 | 2 | 2,3 | 1,8 | 2 | 2 | 1,5 | 1,8 | 1,5 | 1,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ADAC vērtējums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
No pazīstamām markām var izvēlēties piecas „labas”- Continental ContiPremiumContact 2, Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715 un Semperit Comfort-Life 2, vai arī no „apmierinošo” grupas var sev izvēlēties to pieņemamāko. Visskaidrāk ir ar Sava, Kleber un Debica riepām, kuras uzrādījušas nepietiekošu veiktspēju uz slapja asfalta. Tomēr izteikti vājas īpašības slapjā laikā parāda Dayton D10, kas vienīgais no visiem modeļiem saņem „neapmierinošu” atzīmi. Pie zemās cenas nekādu citu pirkšanas argumentu tām nav.
Sagatavots pēc ADAC materiāliem (www.adac.de).