
ADAC 09/2010 ziemas riepu tests (225/45R17 H)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → ADAC 09/2010 ziemas riepu tests (225/45R17 H)
Sniegs, sniega putra, atkala, slapjš un sauss ceļš: labām ziemas riepām ir jāpārvar visi šie mainīgie ceļa apstākļi. No 28 riepu modeļiem, kas tieka izmantoti šajā testā, augstāko atzīmi „ļoti labi“ nesaņēma neviens, taču 3 no katra atšķirīgā izmēra var lepoties ar vērtējumu „labi“, pienācīgi kalpojot autobraucējiem visas ziemas garumā. Savukārt Ķīnas ražojumi liek mums būt ļoti uzmanīgiem.
Lielajā izmērā 225/45 R 17 91&94 H kā labākie modeļi sevi ir pierādījuši Michelin Alpin A4, kas, neskatoties uz iespaidīgo nobraukumu, pārsteidz ar labāko atzīmi uz slapja ceļa, sniega mitriķis Continental WinterContact TS830P, kā arī labi sabalasētais Dunlop SP Winter Sport 3D.
Trīs modeļu riepas, kas saņēmušas „neapmierinošo“ vērtējumu, nāk no Ķīnas, un uzrādīja praktiski vienādi katastrofālu veiktspēju vairākās disciplīnās. Piemēram, bremzējot no ātruma 100 km/h uz slapja asfalta, Star Performer Winter un Westlake SW601 Snowmaster apstājās iespaidīgos 18 un atbilstoši 22 metrus vēlāk nekā labākās riepas. Brīdī, kad automobilis, kas aprīkots ar testa primrindniecēm, jau ir apstājies, automobilis ar ķīnietēm vēl nesās ar ātrumu atbilstoši 46,5 un 52,2 km/h! Šādas lielas atšķirības reālos apstākļos var izlemt, vai runa ir par nelaimes gadījumu vai arī nē.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Michelin Alpin A4 | Continental Winter Contact TS830P | Dunlop SP Winter Sport 3D | Uniroyal MS plus 66 | Semperit Speed-Grip | Fulda Kristall Control HP | Nokian WR G2 | Goodyear UltraGrip Performance 2 | Ceat Formula Winter | Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II | Yokohama W.drive V902A | Interstate Winter IWT-2 | Westlake SW601 Snowmaster | |||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 15% | 2,6 | 2,6 | 2,5 | 2,6 | 2,5 | 2,7 | 2,3 | 2,8 | 2,7 | 2,6 | 2,2 | 3,7 | 2,8 | |||||||||||||||||||||
Stabilitāte | 45% | 2,3 | 2,5 | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,4 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2 | 3,8 | 2,5 | |||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 45% | 2,8 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 2,7 | 2,9 | 2,4 | 3 | 2,6 | 2,8 | 2,3 | 3,9 | 2,9 | ||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 10% | 3 | 3,3 | 3 | 2,8 | 2,8 | 2,5 | 3,3 | 3,3 | 3,8 | 3,5 | 2,8 | 2,8 | 3,3 | ||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 30% | 2,2 | 2,5 | 2,3 | 2,2 | 2,5 | 2,7 | 2,6 | 2,7 | 2,8 | 2,9 | 2,8 | 4,2 | 4,9 | |||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 30% | 2 | 2,3 | 2,1 | 2,1 | 2,4 | 2,9 | 2 | 2,5 | 3,3 | 3,1 | 2,8 | 4,5 | 4,9 | ||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | 20% | 2,8 | 3 | 2,5 | 2,8 | 3 | 2,8 | 3,8 | 3 | 2,5 | 2,8 | 3 | 3,3 | 3,8 | |||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | 10% | 2,8 | 3 | 2,3 | 2,5 | 2,8 | 2,3 | 3,5 | 2,5 | 1,8 | 2 | 3 | 3,5 | 4,5 | |||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 30% | 2 | 2,4 | 2,4 | 2 | 2,4 | 2,8 | 2,4 | 2,8 | 3 | 3,2 | 2,8 | 4,7 | 5 | ||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | balles | 10% | 2 | 2,3 | 2,3 | 2 | 2,3 | 2,5 | 2 | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 4 | 4,3 | ||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | 20% | 2,2 | 1,8 | 2,5 | 2,8 | 2,7 | 2 | 2,7 | 2,6 | 3 | 2,7 | 3,3 | 3 | 2,5 | |||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 35% | 3 | 2 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 2,3 | 3,3 | 2,5 | 3,3 | 2,8 | 3,8 | 2,5 | 2,3 | ||||||||||||||||||||
Gaitas uzsākšana | 20% | 2,3 | 2 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 2 | 3,3 | 2,5 | 3 | 3,5 | 3,5 | 2,8 | 2 | |||||||||||||||||||||
Caurgājamība | 45% | 1,5 | 1,5 | 2,5 | 2,8 | 2,6 | 1,8 | 1,9 | 2,8 | 2,8 | 2,1 | 2,6 | 3,5 | 3 | |||||||||||||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | 10% | 2,9 | 2,9 | 3,3 | 3,2 | 3,1 | 3,4 | 2,8 | 3 | 3,4 | 3,4 | 3,3 | 3,5 | 3,4 | |||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 60% | 2,8 | 2,8 | 3,3 | 3 | 3 | 3,5 | 2,8 | 3 | 3,3 | 3,5 | 3,3 | 3,5 | 3,3 | ||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | 40% | 3 | 3 | 3,3 | 3,5 | 3,3 | 3,3 | 2,8 | 3 | 3,5 | 3,3 | 3,3 | 3,5 | 3,5 | |||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 15% | 3,7 | 3,1 | 3,5 | 3,3 | 3,4 | 3,8 | 4,3 | 3,8 | 3,2 | 4,1 | 3,7 | 3,4 | 3,9 | |||||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 17% | 4 | 2,5 | 3,3 | 3,3 | 3 | 3,8 | 4,3 | 3,5 | 2,8 | 4,3 | 3,5 | 3,3 | 3,8 | ||||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 17% | 3,4 | 3,7 | 3,7 | 3,3 | 3,7 | 3,8 | 4,4 | 4 | 3,7 | 3,9 | 3,8 | 3,5 | 4,1 | ||||||||||||||||||||
Degvielas patēriņš | balles | 66% | 2,9 | 2,5 | 2,9 | 3,3 | 3,4 | 2,9 | 2,9 | 3 | 2,9 | 2,8 | 3 | 2,8 | 2 | ||||||||||||||||||||
Nobraukums | 10% | 1 | 2,3 | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 3 | 2,9 | 2,5 | 2,9 | 3,2 | 2 | 1,9 | 3 | |||||||||||||||||||||
Kopējā atzīme | balles | 2,3 | 2,4 | 2,6 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,8 | 2,9 | 2,9 | 3,3 | 4,2 | 4,9 | |||||||||||||||||||||
ADAC vērtējums | teicami | teicami | teicami | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | vāji | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |