

ADAC tests: lētajām riepām bonusā nāk līdzi risks (185/65R15)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → ADAC tests: lētajām riepām bonusā nāk līdzi risks (185/65R15)
Šoreiz tika testētas riepas populārajos izmēros 185/65R15 un 225/45R17. Pārbaudēm uz sausa asfalta tika izmantots Bridgestone poligons Romas tuvumā, savukārt “slapjajām” pārbaudēm savu poligonu atvēlēja Continental netālu no Hanoveres.
Ļoti liela nozīme šajos testos tika atvēlēta pārbaudēm tieši uz slapja asfalta. Vislabākās rites pretestības (degvielas patēriņa) un nobraukuma veiktspējas īpašību sasniegšana nonāk mērķu konfliktā ar saķeri uz slapja ceļa. Bez pamatīgiem ieguldījumiem un pētījumiem sabalansētas riepas iegūt ir neiespējami. Varbūt tieši tādēļ budžeta nišas riepu modeļos šī līdzsvara trūkums ir redzams tik izteikti. Ņemot vērā saķeres īpašību nozīmību uz slapja ceļa, daudziem riepu modeļiem tika piešķirts “nerekomdējamā” statuss. Daži modeļi neizpildīja arī ADAC ātrgaitas rotācijas testus, kas pats par sevi norāda uz trūkumiem pašā riepas uzbūvē.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pirelli Cinturato P6 | Nokian H | Continental PremiumContact 2 | Dunlop SP Sport Fastresponse | Uniroyal RainExpert | Michelin Energy Saver | Bridgestone Turanza ER300 ecopia | ESA-Tecar Spirit 3 | Barum Brillantis 2 | Semperit Comfort-Life | Firestone TZ300a | Yokohama C.drive 2 | Kumho Solus KH17 | Fulda Carat Progresso | Goodyear DuraGrip | Ceat Tornado | Lassa Impetus REVO | Interstate Touring IST-1 M+S | Goodride Radial S06 M+S | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 20% | 2,5 | 1,8 | 2 | 2 | 2,3 | 2 | 2,1 | 2,9 | 2,5 | 2,7 | 2,1 | 2,1 | 2,6 | 2,3 | 2,2 | 2,7 | 3,1 | 3 | 3,7 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Noturība līkumos | 35% | 2 | 1,6 | 1,8 | 2 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 2,8 | 1,8 | 2,3 | 1,8 | 1,8 | 2,3 | 1,8 | 1,8 | 2,3 | 2,9 | 2,8 | 3,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 35% | 2,6 | 1,8 | 2,2 | 1,9 | 2,1 | 2,2 | 1,8 | 2,7 | 1,9 | 2,3 | 2,2 | 2 | 2,4 | 2 | 2,2 | 2,3 | 3 | 2,9 | 3,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 30% | 3 | 2 | 2,3 | 2 | 3,3 | 2,3 | 2,8 | 3,3 | 4 | 3,5 | 2,5 | 2,8 | 3,3 | 3,3 | 2,8 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 3,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 40% | 2 | 2,3 | 2,2 | 2,2 | 2,3 | 2,8 | 2,6 | 2,1 | 2,8 | 2,7 | 2,6 | 2,8 | 2,7 | 2,9 | 3,2 | 3,1 | 3,1 | 5,3 | 5,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | balles | 30% | 1,8 | 2,4 | 2 | 2,3 | 2,4 | 3 | 2,8 | 1,9 | 2,8 | 2,5 | 2,3 | 3 | 3,3 | 2,9 | 3,1 | 2,9 | 3,5 | 5,3 | 5,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | 20% | 2,5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2,5 | 2,5 | 3,3 | 3 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 3 | 3,5 | 3,5 | 2,8 | 4,5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | 10% | 2,8 | 3 | 2,3 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,8 | 3 | 2,5 | 2,8 | 4 | 3 | 3,3 | 4,5 | 2,5 | 4,8 | 4,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 30% | 1,7 | 1,5 | 1,9 | 2,3 | 2,3 | 2,6 | 2,4 | 2 | 2,5 | 2,7 | 2,9 | 2,7 | 2,1 | 2,7 | 3 | 2,9 | 3,3 | 5,3 | 5,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums) | balles | 10% | 2 | 2 | 2,3 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2 | 3 | 3 | 2,5 | 3 | 4,5 | 4,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 20% | 3,1 | 3,4 | 3,1 | 3,4 | 3 | 3,1 | 3,3 | 2,6 | 3,7 | 3,7 | 3,2 | 3,1 | 2,9 | 3,3 | 3,2 | 3,5 | 3,1 | 2,8 | 3,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 25% | 2,3 | 3 | 2,5 | 3 | 2,3 | 2,8 | 2,8 | 2 | 3 | 3 | 2,8 | 2,5 | 2,5 | 3 | 3 | 3,3 | 2,8 | 2,3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 25% | 4 | 3,7 | 2,7 | 3,7 | 3,8 | 3,5 | 3,8 | 3,2 | 4,3 | 4,4 | 3,6 | 3,6 | 3,2 | 3,5 | 3,4 | 3,8 | 3,5 | 3,3 | 3,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rites pretestība | 50% | 2,9 | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 2,1 | 2,8 | 2,5 | 2,1 | 2,1 | 3 | 2,5 | 2,3 | 2,6 | 2,5 | 2,6 | 2,1 | 2 | 2,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | 20% | 2,1 | 2,7 | 2,9 | 3 | 2,9 | 0,5 | 2,4 | 3,1 | 2 | 2,4 | 3,1 | 3 | 3,8 | 3,7 | 1,6 | 1,8 | 2,9 | 0,7 | 0,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Par testu uzvarētāju starp riepām izmērā 185/65 R 15 H kļuva Pirelli Cinturato P6 – labi sabalasētas riepas ar labākajām atzīmēm uz slapja asfalta un relatīvi mazu nodilumu. Par sevišķi rekomendējamām sevi pierādīja arī Nokian H, ContiPremiumContact 2, Dunlop SP Fast Response, kā arī Uniroyal RainExpert. „Sevišķi rekomendējamā“ statusu enerģiju taupošās un ļoti labu nobraukuma veiktspēju demostrējušās Michelin Energy Saver zaudēja dēļ tā, ka nav pietiekami labi sabalansētas īpašības uz slapja ceļa. Protams, šīs riepas saņēma novērtējumu „ieteicamas“. Tomēr, lai saņemtu augstāko vērtējumu, laba veiktspēja ir jādemostrē visās disciplīnās un nedrīkst parādīties kādi trūkumi.
Vasaras riepu testā, kuru ADAC veica kopā ar Stiftung Warentest, cenu salīdzinājums, pērkot riepas, ir noderīgs. Protams, šodien katrs ietaupītais lats ir svarīgs. Tomēr par ietaupītajiem latiem var iegūt par 40 m garāku bremzēšanas ceļu. Tas ir liels risks. Tāpēc ar savu (autovadītāja) un apkārtējo cilvēku dzīvībām jokoties nevajag. Ekstremālās situācijās lētie izstrādājumi ar Tālo Austrumu izcelsmi diez vai palīdzēs izvairīties no bēdīgām sekām. Arī mēs neiesakam aprīkot savu automobili ar pašām lētākajām riepām, kas vien ir pieejamas tirgū, jo var iekulties lielās galvassāpēs. Bet, ko tu padarīsi – skopais maksā divreiz.
Sagatavots pēc ADAC materiāliem.
SIA „LANEKS”