SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Radzēto riepu tests Za ruļom (205/55 R16; 10.2012)


Testi un rakstiZiemas riepu testiRadzēto riepu tests Za ruļom (205/55 R16; 10.2012)

Za ruļom, За рулем (10.2012)

Kaut ārā aiz loga ziema rit pilnā sparā, joprojām ir aktuāls jautājums par riepu testiem. Kā viens no interesantākajiem varētu būt Krievijas žurnāla За рулем (Za ruļom) veiktais radzēto riepu tests. Testētais izmērs – 205/55 R16.

Rietumeiropas izdevumi parasti veic savam reģionam atbilstošo izstrādājumu testus. Līdz ar to mūsu valstī radzētās un frikcijas riepas paliek tādā kā novārtā, t.i. gandrīz vai bez testiem. Kaut arī Skandināvijas valstu mediji tos veic, līdz Latvijai tie nenonāk, jo somu, zviedru un norvēģu valodas nav tik populāras un to izdevēju rakstus neviens nepārpublicē latviski. Daudz pieejamāki un arī saprotamāki ir izdevumi krievu valodā.

Augstāk minētais izdevums regulāri veic testus patstāvīgi, gluži kā populārākie Vācijas izdevumi. Turklāt arī testi tiek veikti turpat uz vietas – Krievijā. Droši vien, ka poligonu tehnisko stāvokli būtu grūti salīdzināt ar rietumniekiem, tomēr testu disciplīnas ir daudz un dažādas. Pie tam, tiek publicētas ne tikai riepu izcelsmes valstis, bet arī radžu skaits, protektora dziļums un riepas masa, kas praktiskiem cilvēkiem būtu tīrā medusmaize.

Šajā testā ir daudz arī mūsu valstī pazīstamu izstrādājumu kā Nokian Hakkapeliitta 7, Continental ContiIceContact, Michelin X-Ice North 2, Pirelli Winter Carving Edge, Nordman 4, Gislaved NordFrost 5, Hankook Winter IPike Rs, Yokahama iceGuard IG35 un Goodyear UltraGrip Ice Artic, kā arī daži Krievijas riepu modeļi - Cordiant Polar 2 un Kama Euro 519. Jāsaka, ka Goodyear jaunākais modelis tika  testēts pēc pilnas programmas, tomēr vērtēts ārpus konkursa, kaut arī visi galvenie rādītāji ir atspoguļoti. Bridgestone Ice Cruiser 7000 mums ir tikpat kā lielais nezināmais, jo mūsu tirgū tas netiek izplatīts. Pēc protektora uzbūves tas tikai nedaudz atgādina pirmās paaudzes Noranza. Toties Krievijas rūpniecību pārstāvošās Kama un Cordiant riepas pat ļoti atgādina labākos Nokian un Continental modeļus.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Nokian Hakkapeliitta 7
Conti­Ice­Contact
Michelin X-Ice North 2
Pirelli Winter Carving Edge
Nordman 4
Gislaved NordFrost 5
Hankook i-Pike RS
Bridgestone Ice Cruiser 7000
Yokohama iceGUARD iG35
Cordiant Polar 2
Kama Euro 519
Goodyear UltraGrip Ice Arctic
Vien.īpatsvars
Ražots (Izcelsmes valsts) RU DE RU DE RU DE KOR JP PHIL RU RU PL
Protektora dziļums, mmmm 9,1-9,3 9,1-9,5 9,3-9,4 9,1-9,3 9,4-9,5 8,6-9,1 9,0-9,6 11,1 8,7-8,8 9,6-10,1 9,1-9,4 9,8-10,0
Cietība, (pēc Šora)vien. 56 51 56 51 51 59 49 66 55 63 61 54
Radžu skaitsgab. 128 128 128 128 128 128 128 128 128 130 134 130
Riepas masakg 9,6 10 9,4 9,8 9,1 10,3 10,4 11,1 10,5 9,8 10,5 9,9
Ledus (Apledojis ceļš)
Bremzēšanas distance (no 35 līdz 5 km/h)m12% 21,2 21,5 22,9 24,0 23,2 21,7 21,9 23,2 23,7 32,2 29,4 22,0
Ieskriešanās dinamika (no 0 līdz 35 km/h)s4% 8,1 8,3 8,6 9,0 8,3 9,1 8,6 8,7 9,3 10,4 10,0 8,2
Kustība pa aplis10% 13,9 13,6 13,6 13,4 14,0 13,5 13,5 14,2 14,2 16,1 15,4 14,3
Sniegs (Apsnidzis ceļš)
Bremzēšanas distance (no 35 līdz 5 km/h)m11% 13,7 13,5 13,9 14,0 13,9 14,3 14,0 15,2 15,0 16,1 15,7 12,9
Ieskriešanās dinamika (no 0 līdz 35 km/h)s3% 4,8 5,1 5,2 5,1 5,1 5,5 5,3 5,8 5,8 5,7 5,7 4,9
Pārkārtošanās ātrums uz piebraukta sniegakm/h9% 47,4 47,9 46,4 48,3 48,4 46,1 46,5 43,9 44,1 45,0 44,4 46,0
Stabilitāte taisnvirzienāballes4% 8 8 8 9 7 8 7 7 7 7 6 7
Caurgājamībaballes5% 9 7 9 8 8 6 7 6 6 7 7 10
Sauss ceļš
Bremzēšanas distance (no 80 līdz 5 km/h)m9% 33,1 31,6 31,8 31,8 32,2 31,4 33,4 33,4 33,8 32,4 34,0 32,6
Automobiļa vadāmībaballes6% 8 7 8 9 8 7 7 7 6 6 6 7
Stabilitāteballes4% 7 8 8 8 7 8 6 7 7 7 6 6
Slapjš ceļš
Bremzēšanas distance (no 60 līdz 5 km/h)m10% 19,5 18,3 19,5 19,3 18,5 18,3 20,7 20,0 21,4 19,0 20,0 19,0
Ekonomiskums un komforts
Ieskriešanās vadīšanas ērtumsballes1% 9 8 8 7 8 8 7 7 6 7 6 9
Akustiskais komfortsballes3% 7 7 7 6 6 7 7 6 7 6 6 7
Gaita (Gaitas līganums)balles2% 7 7 8 6 7 8 7 7 6 6 6 7
Degvielas patēriņš (60 km/h)L/100 km3% 4,3 4,4 4,3 4,4 4,4 4,6 4,4 4,6 4,5 4,6 4,5 4,5
Degvielas patēriņš (90 km/h)L/100 km4% 6,4 6,5 6,4 6,5 6,5 6,7 6,4 6,6 6,5 6,6 6,5 6,5
Ballesballes 929 925 923 918 909 905 886 855 841 808 806
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ā/k

Rezultāti ir visai blīvi. Pārsteidz tas, ka 5 no 11 modeļiem ir ražoti Krievijā, un to kvalitāte ir tādā pašā līmenī kā rietumnieku ražojumiem. Par Nokian un Continental spējām droši, ka nešaubās neviens: Nokian ir labākas uz ledus un sniegā, savukārt Conti ir labāk sabalansētas. Drīzāk izbrīna Michelin, Pirelli un Nordman, kuru modeļi joprojām ir konkurētspējīgi. Atgādinām, ka Nordman ir Nokian uzņēmumam piederošs zīmols, ar kura palīdzību Nokian itin veiksmīgi realizē savas tehnoloģijas ekonomiskās klases riepu grupā.  Žēl, ka netika vērtētas Goodyear, jo to sniegums ziemas ceļa apstākļos ir vērā ņemams. Gaidīsim nākamos testus!

Valstu apzīmējumi:
RU – Krievija
DE – Vācija
PL – Polija
KOR – Dienvidkoreja
JP – Japāna
PRC – Ķīna

SIA LANEKS, 2012

Sagatavots pēc žurnāla ZA RUĻOM materiāliem.