

Vi Bilägare vasaras riepu tests (205/55R16; 03.2016)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → Vi Bilägare vasaras riepu tests (205/55R16; 03.2016)
Pagājušajā gadā "Vi Bilägare" testēja budžeta klases riepas, savukārt šogad izlēma pievērsties pazīstamām markām. Pirmais, ko viņi secināja, ka tās pēc savām īpašībām krietni pārspēj letākās riepas, un atšķirības starp tām ir krietni mazākas.
Eiropas marķējums tika ieviests vairā kā 3 gadus atpakaļ. Šobrīd daži ražotāji piedāvā riepas, kurām ir ne tikai „A” klases saķere uz slapja asfalta, bet arī rites pretestība. Šāds reitings izvēlētājā izmērā ir riepām Nokian, Goodyear un Pirelli, taču šeit runa ir par riepām ar palielinātu ātruma un kravnesības indeksu. Tajā pat laikā „Vi Bilägare” atzīmē, ka patiesībā indeksu palielināšana var būt pats vienkāršākais veids kā uzlabot klases pēc Eiropas sistēmas, jo šādām riepām tiek piemēroti citi standarti.
Ekonomiskuma testi parādīja, ka Goodyear, Dunlop un Nokian ir tiesības uz „B” klasi, bet Pirelli nedaudz neaizniedzas līdz vajadzīgajam līmenim un patiesībā vajadzētu samazināt uz „C”. Starpība starp degvielas patēriņa klasēm sastāda 0,07÷0,1 uz 100 km, bet saķeres uz slapja asfalta raksturojošām klasēm atbilstoši 3÷6 m bremzēšanas distances. Kopumā marķējums sniedz dažus būtiskus faktus par riepu īpašībām, taču diez vai tas attiecas uz rites troksni, tā kā tiek mērīts ārpus automobiļa nevis tā iekšpusē. Vadītājiem daudz svarīgāks ir troksnis salonā, tāpēc „Vi Bilägare” speciālisti novērtē riepas pēc šī parametra.
Testi tika veikti Juvaldē (Teksasas štats, ASV) vēl 2015.gada novembrī. Testos uz sausa asfalta gaisa temperatūra bija robežās 19÷21°C, savukārt uz slapja asfalta 18÷22°C. Subjektīvajos testos (vadāmība, komforts un troksnis) tika izmantots VW Golf VII 1.8 TSI, savukārt akvaplanēšanas pretestības, bremzēšanas efektivitātes, vadāmības un degvielas patēriņa - VW Passat. Pretslīdēšanas sistēma (Traction Control) visu laiku bija ieslēgta, izņemot vadāmības testu laikā. Visas riepas pieder premium klasei un ir vienas no labākajām savu ražotāju sortimentā. Kā kontroles riepas tika izmantotas Continental PremiumContact 5. Maksimālais punktu skaits, ko varēja iegūt, ir 100, bet atzīmēm dažādās disciplīnās ir dažāds īpatsvars atkarībā no drošības aspekta.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Conti Premium Contact 5 | Goodyear EfficientGrip Performance | Nokian Hakka Green 2 | Pirelli Cinturato P7 Blue | Bridgestone Turanza T001 | Dunlop Sport BluResponse | Michelin Primacy 3 | Kumho Ecsta HS51 | Vredestein Sportrac 5 | |||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | CZ | PL | FIN | DE | PL | DE | ESP | KOR | NL | ||||||||||||||||||||||||||
Protektora dziļums, mm | mm | 7,6 | 7,4 | 7,9 | 6,8 | 7,9 | 7,6 | 7,3 | 7,9 | 7,5 | |||||||||||||||||||||||||
Riepas masa | kg | 8,15 | 7,94 | 7,78 | 8,16 | 8,26 | 8,26 | 8,71 | 9,78 | 8,02 | |||||||||||||||||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 75 | 71 | 67 | 68 | 74 | 72 | 72 | 67 | 66 | |||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 15,0% | 50,8 | 52,8 | 49,6 | 49,5 | 54,9 | 54,0 | 52,0 | 54,9 | 56,7 | ||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | km/h | 15,0% | 77,4 | 79,8 | 78,6 | 79,6 | 84,6 | 80,1 | 76,3 | 79,3 | 76,5 | ||||||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība (apļa laiks) | s | 10,0% | 11,77 | 11,81 | 11,73 | 11,66 | 11,81 | 11,83 | 12,22 | 11,97 | 12,00 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (apļa laiks trasē) | s | 15,0% | 71,25 | 70,95 | 71,59 | 71,30 | 72,39 | 71,58 | 73,11 | 72,52 | 73,78 | ||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 10,0% | 36,7 | 38,7 | 38,7 | 37,3 | 38,4 | 38,2 | 38,3 | 40,7 | 40,1 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (apļa laiks trasē) | s | 5,0% | 99,8 | 102,5 | 105,4 | 104,7 | 100,4 | 100,8 | 102,2 | 104,4 | 103,3 | ||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5,0% | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||
Gaita (Gaitas līganums) | balles | 10,0% | 6 | 8 | 6 | 6 | 8 | 6 | 8 | 8 | 6 | ||||||||||||||||||||||||
Rites pretestība | koef. | 10,0% | 0,814 | 0,763 | 0,791 | 0,830 | 0,884 | 0,791 | 0,832 | 0,885 | 0,833 | ||||||||||||||||||||||||
Degvielas patēriņš (90 km/h) | L/100 km | 5,0% | 6,68 | 6,47 | 6,62 | 6,63 | 6,66 | 6,60 | 6,56 | 6,73 | 6,47 | ||||||||||||||||||||||||
Pavisam kopā | punkti | 100% | 85 | 84 | 82 | 80 | 77 | 76 | 71 | 66 | 63 | ||||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ražotājvalstu apzīmējumi:
CZ - Čehija
DE – Vācija
ESP - Spānija
FIN - Somija
KOR - Dienvidkoreja
NL - Nīderlande
PL - Polija
SIA LANEKS, 2016.
Sagatavots pēc žurnāla Vi Bilägare materiāliem.