

TUULILASI radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2016)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → TUULILASI radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2016)
Kopumā uz ledus, sniegā, uz sausa un slapja asfalta pārbaudīti 8 riepu modeļi. Dalībnieku vidū gan atzinību guvuši, gan arī pavisam jauni modeļi, piemēram, Bridgestone Noranza 001. Šis modelis nomainīs nekonkurētspējīgu vecumu sasniegušo Bridgestone Blizzak Spike-01. Rezultāti pierāda, ka Bridgestone ir gājuši pareizo ceļu, sastādot sīvu konkurenci gan Nokian, gan arī Continental, Goodyear, Pirelli un Michelin riepām. Starp citu, Goodyear modelis Extreme Stud ir veiksmīgi "reinkarnējies" Sava Eskimo Stud veidolā un arī demonstrēja atzīstamu sniegumu atbilstoši savam cenu līmenim. Par izteiktu autsaideru jāuzskata Triangle (ražotas PRC), jo sasniedza salīdzinoši vāju veiktspēju gan uz apsniguša, gan arī uz apledojuša ceļa, kaut arī riepa projektēta Somijā.
Rezultāti
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nokian Hakkapeliitta 8 | Bridgestone Noranza 001 | Continental Ice Contact 2 | Goodyear UltraGrip Ice Arctic | Pirelli Ice Zero | Michelin X-Ice North 3 | Sava Eskimo Stud | Triangle IceLink | ||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | RUS | FIN | DE | PL | RUS | RUS | PL | PRC | |||||||||||
Protektora dziļums, mm | mm | 9,1 | 9,1 | 8,6 | 9,9 | 9,5 | 9,2 | 9,8 | 9,6 | ||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 52 | 53 | 54 | 52 | 54 | 54 | 54 | 56 | ||||||||||
Radžu skaits | gab. | 190 | 190 | 190 | 130 | 130 | 96 | 130 | 128 | ||||||||||
Riepas masa | kg | 8,8 | 9,1 | 10 | 9,7 | 9,2 | 9,8 | 10,5 | 10,5 | ||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | |||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 10% | 9+ | 9,5 | 8,5 | 7,5 | 8+ | 6 | 6,5 | 6,5 | |||||||||
Bremzēšana | balles | 10% | 9,5 | 9 | 9- | 8- | 8- | 6,5 | 7+ | 7- | |||||||||
Vadāmība | balles | 15% | 9+ | 9,5 | 9 | 9- | 8,5 | 7,5 | 7,5 | 6,5 | |||||||||
Sāniskā noturība | balles | 5% | 9+ | 9+ | 9 | 9- | 8- | 8 | 7 | 6,5 | |||||||||
Vidējā atzīme | balles | 9,3 | 9,3 | 8,8 | 8,2 | 8,1 | 7 | 7,1 | 6,6 | ||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | |||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 5% | 9,5 | 9+ | 9+ | 9,5 | 9 | 9- | 8 | 8+ | |||||||||
Bremzēšana | balles | 5% | 9,5 | 8,5 | 9- | 9+ | 9- | 9 | 8 | 8,5 | |||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 10% | 9+ | 9 | 9 | 9+ | 9- | 8+ | 8 | 8- | |||||||||
Saķere | balles | 5% | 9 | 9 | 9 | 9+ | 9- | 9- | 8+ | 8+ | |||||||||
Vidējā atzīme | balles | 9,3 | 8,9 | 9 | 9,3 | 8,8 | 8,7 | 8,1 | 8,2 | ||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 5% | 8- | 7+ | 8 | 8- | 8,5 | 9- | 9 | 8- | |||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 10% | 8 | 8- | 9- | 8+ | 9 | 8+ | 8,5 | 8,5 | |||||||||
Vidējā atzīme | balles | 7,9 | 7,5 | 8,4 | 8 | 8,8 | 8,5 | 8,8 | 8,1 | ||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 5% | 8,5 | 9 | 9- | 8+ | 9- | 9 | 9- | 8,5 | |||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 8+ | 8 | 8,5 | 8 | 8 | 8,5 | 7,5 | 7+ | |||||||||
Vidējā atzīme | balles | 8,3 | 8,3 | 8,6 | 8,4 | 8,2 | 8,9 | 8,5 | 8,2 | ||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||
Degvielas patēriņš | balles | 5% | 9- | 9+ | 8+ | 8,5 | 9 | 8- | 8,5 | 8,5 | |||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 5% | 8+ | 8 | 8,5 | 9 | 8- | 9+ | 9+ | 9- | |||||||||
Vidējā atzīme | balles | 8,8 | 9,3 | 8,3 | 8,5 | 9 | 7,8 | 8,5 | 8,5 | ||||||||||
Kopējā atzīme | balles | 8,93 | 8,83 | 8,75 | 8,5 | 8,46 | 7,91 | 7,86 | 7,54 | ||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Izcelsmes valstu apzīmējumi:
DE - Vācija,
PL - Polija,
FIN - Somija,
RUS - Krievija,
PRC - Ķīnas Tautas Republika.
SIA LANEKS, 2016.
Sagatavots pēc žurnāla "Tuulilasi" materiāliem. Foto: Tuulilasi.