SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

TM neradzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)


Testi un rakstiZiemas riepu testiTM neradzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)

TM, Jukka Antila 10.2015

Populārā Somijas  žurnāla "Tekniikan Maailma" š.g. septembra numurā publicēts radzēto un frikcijas riepu salīdzinošais tests. Testētas riepas izmērā 205/55R16. Kā otrs ir neradzēto riepu apskats.

Arī neradzētajām riepām ir tās pašas disciplīnas tajā pašā poligonā "Test World" ar to pašu automobili Ford Focus kā radzētajām riepām. Pārbaudīti pavisam 8 premium un budžeta klases modeļi. Visas riepas ir iegādātas pie dažādiem dīleriem brīvajā tirdzniecībā vai arī saņemtas tieši no ražotāja. Vēlak, kad jaunākie modeļi kļuva pieejami tirdzniecībā, tika vēlreiz testēti iekštelpās līdzīgios apstākļos kā tas bija zem klajām debesīm, lai koriģētu un pārbaudītu datu atšķirību, protams, ja tādi būtu.

Atšķirībā no radzētājām neradzētajām riepām nevajag satraukties par radžu skaitu, bet to trūkums ir jākompensē vienā vai otrā veidā. Tas rada milzum daudz citu problēmu. Ir ierobežots instrumentu komplekts, lai neradzētā riepā izveidotu saķeri uz ledus. Tas parasti ietver jaunu materiālu un protektora zīmējuma izstrādi, un protektora gumijas sastāvu veidojot cik vien iespējams mīkstāku. Ja gumijas sastāvs ir pārāk mīksts, tad rodas citas problēmas - veiktspēja uz slapja ceļa, nestabila vadāmība un vāja nodilumizturība. Pēdējos gados Nokian un Continental riepas ir ieņēmušas augstākās vietas frikcijas riepu testos. Pat bez radzēm tās var piedāvāt labāko iespējamo saķeri uz ledus, bet klupšanas akmens ir tas, ka patērētājiem ir jāpieņem tūļīgā vadāmība uz asfalta vai arī meklēt citu izstrādājumu ar stabilāku vadāmību un vājāku veiktspēju.

Piemēram, Goodyear vairāk koncentrējas vadāmībai uz asfalta ar dažiem veiktspējas kompromisiem uz ziemas ceļa, savukārt Michelin svarīgāk ir sabalansētas īpašības bez kādiem izteiktiem trūkumiem. Pirelli un Bridgestone ir labi pazīstamas markas, bet to modeļi atšķiras no iepriekš testētajiem. Tāpat testos tika iekļautas divas budžeta klases riepas: Nokian otrās līnijas marka Nordman un taivāniešu Nankang, kas ir pazīstami ar dažu pieklājīgu vasaras riepu modeli. Tagad ir bijusi iespēja salīdzināt, kā tās var cīnieties ar Eiropas izstrādājumiem.

Viens no interesantākajiem šī testa aspektiem ir nodilumizturības tests. Divi neradzēto (kopā ar četriem radzētiem) riepu modeļi tika papildus testēti aukstos laika apstākļos uz asfalta 15000 km garumā, kas varētu būt vidēji divu ziemu ilgumā. Pārbaudes tika veiktas pa galvenaijiem ceļiem, katrā maiņā ietverot līdz 100 apstāšanās un gaitas uzsākšanu ar bremzēšanu un paātrināšanos ierastā pilsētas režīmā, lai modelētu braukšanu pilsētas braukšanas stilu un līdz ar to arī riepu nodilumu. Šajā testā tika izmantoti 3 vienādi automobiļi (uz 2 automobiļiem radzētās riepas, uz viena - neradzētās) vienādos apstākļos un pa vieniem un tiem pašiem ceļiem, kas pārvietojās viens aiz otra, turklāt automobiļu vadītājiem mainoties vietām. No katra modeļa tika izmantotas divas riepas, un ik dienas riteņi tika mainīti vietām no priekšējās ass uz aizmugurējo. Testa beigās katra  riepa bija nobraukusi vienādu kilometru skaitu gan uz priekšējās, gan uz aizmugurējās ass ar katru no braucējiem. Tas izslēdza atšķirības starp automobiļiem, braukšanas apstākļiem un braukšanas manierēm. Riepām tika veikta arī bremzēšanas efektivitātes pārbaude uz ledus sākumā un ik pēc 5000 km. Šie testi tika veikti telpās precīzi noregulētos standarta apstākļos. Secinājums pēc ši testa ir tāds, ka visa testa laikā riepu veiktspēja samazinājās proporcionāli, bet pēc 15000 km tā sastādīja 80% no sākotnējās vērtības. Veiktspējas samazināšanās bija ļoti līdzīga starp dažādām markām. Riepu kārtība veiktspējas ziņā beigās bija tādi pati kā sākumā un testa vidū.

Ņemot vērā sākotnējo protektora dziļumu un tā dziļumu pēc nobrauktajiem 15000 km, varēja aprēķināt iespējamo nobraukumu katram riepu modelim, ja riepas lieto līdz 3 mm dziļam protektoram. Tā ContiVikingContact 6 riepu nobraukums varētu sastādīt aptuveni 47000 km, savukārt Goodyear UltraGrip Ice 2 - 31000 km.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Nokian Hakkapeliitta R2
Goodyear Ultra Grip Ice2
Michelin X-Ice 3
Pirelli Ice Zero FR
Conti Viking Contact 6
Nordman RS
Bridgestone Blizzak WS80
Nankang Ice Activa Ice-1
Vien.īpatsvars
Ražots (Izcelsmes valsts) FIN PL ESP RU DE RU JP CHN
Ledus (Apledojis ceļš)40%
Bremzēšanaballes15% 7 7 7 7 7 6 6 6
Ieskriešanās dinamikaballes10% 6 6 6 6 6 5 6 5
Vadāmība (kustība pa apli)balles10% 8 6 7 8 8 7 6 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles5% 8 7 7 7 8 6 6 7
Sniegs (Apsnidzis ceļš)20%
Bremzēšanaballes5% 9 9 8 9 8 8 8 8
Ieskriešanās dinamikaballes5% 10 9 10 8 8 7 8 7
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)balles5% 9 7 8 7 8 8 9 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles5% 9 8 8 8 8 8 8 7
Slapjš ceļš15%
Bremzēšanaballes5% 6 9 7 7 7 7 6 6
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)balles5% 7 8 8 8 8 7 6 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles5% 7 7 7 7 6 7 6 6
Sauss ceļš10%
Bremzēšanaballes5% 6 7 7 8 8 7 8 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles5% 7 7 8 7 6 7 7 6
Ekonomiskums un komforts15%
Stabilitāte taisnvirzienāballes5% 7 9 7 7 7 7 7 6
Akustiskais komfortsballes5% 10 10 10 10 9 10 10 9
Rites pretestībaballes5% 10 9 9 9 9 9 7 8
Vidējā atzīmeballes 7,7 7,6 7,6 7,6 7,5 7,0 6,9 6,7
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8

Izcelsmes valstu apzīmējumi:
DE - Vācija,
FIN - Somija,
PL - Polija,
JP - Japāna,
ESP - Spānija,
RU - Krievija,
CHN - Ķīnas Tautas Republika.

SIA LANEKS, 2015.

Sagatavots pēc žurnāla Tekniikan Maailma 2015.gada septembra izdevuma. Foto: Lasse Allard.