

Tekniikan Maailma vasaras riepu tests 2015 (205/55R16; 03.2015)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → Tekniikan Maailma vasaras riepu tests 2015 (205/55R16; 03.2015)
Somijas žurnāls patiesībā pārpublicējis testu, ko veikuši novadnieki "Test World" speciālisti. Bet tas nemaz nav slikti, jo pašiem organizēt testu, vākt datus un tos apkopot arī ir jāmāk. Reti kurš žurnāls to var atļauties. Toties var sadarboties ar tādiem ekspertiem kā "Test World", kuriem ir gan iekārtas, gan metodika, gan arī savs poligons. Šoreiz gan šis tests ir veikts Continental poligonā Uvaldē, Teksasas štatā, ASV. Taču tas nemazina rezultātu objektivitāti. Kā testu automobilis tika izmantots VW Golf VII. Lielākā daļa riepu 205/55 R16 bija ar slodzes un ātruma indeksiem 91V, daļa bija pastiprinātajā versijā (XL) ar 94V vai pat 94W.
Tests ir ievērojams ar to, ka tajā pārbaudīti gandrīz visi populārie modeļi, kas ir labi pazīstami arī pie mums Latvijā. Vienīgais izņēmums ir Bridgestone, kura modelis Turanza T001 diemžēl kaut kādu apstākļu dēļ tur nebija. Lai vai kā, lielākā daļa no pārējiem tur bija. Arī daži ekonomiskās klases modeļi.
Savā ziņā rezultāti lielu izbrīnu nerada, ja nu vienīgi tas, ka kopvērtējuma tabulā Landsail ir apsteidzis vienu no grandiem Michelin. Landsail uzrādīja teicamas bremzēšanas īpašības gan uz slapja, gan uz sausa asfalta, uz slapja, turklāt, bremzēšanai bija nepieciešama visīsākā distance no visiem dalībniekiem, savukārt uz slapja asfalta tikai Conti modelis apsteidza sparīgo ķīnieti. Jāsaka, ka, kopumā ņemot, Landsail izrādījās diezgan laba veiktspēja, bet testos galvenais ir noteikt riepas ar sabalansētākajām īpašībām. Diemžēl par Landsail to nevar teikt, kaut arī nekādu fatālu trūkumu tām nav. Vienkārši citas kā Continental, Nokian, Pirelli, Goodyear un Dunlop ir labākas.
Visi rezultāti katrā disciplīnā ir novērtēti atzīmju skalā no 1 (ļoti vāji) līdz 10 (teicami). Ņemot vērā katras disciplīnas īpatsvaru visā testā, tika sastādīts testēto modeļu reitings. Rezultātus skat. tabulā.
Testa rezultāti
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Conti Premium Contact 5 | Nokian Hakka Blue | Pirelli Cinturato P7 | Goodyear Efficient Grip Performance | Kumho Solus HS51 | Hankook Ventus Prime 2 | Dunlop Sport BluResponse | Landsail LS 588 UHP | Michelin Primacy 3 | Vredestein Sportrac 5 | Barum Bravuris 3 HM | Firestone Firehawk TZ300 | Goodride Sport SA-37 | Nankang Econex NA-1 | Apollo Alnac 4G | |||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | CZ | FIN | IT | DE | KOR | HU | DE | CHN | DE | NL | DE | ESP | CHN | TW | IND | ||||||||||||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 73 | 71 | 70 | 71 | 68 | 69 | 72 | 63 | 75 | 68 | 72 | 69 | 72 | 74 | 68 | |||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 60% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 20% | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 10 | 7 | 8 | 9 | 7 | 8 | 7 | 6 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 15% | 10 | 10 | 9 | 10 | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 6 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | balles | 15% | 9 | 9 | 9 | 8 | 10 | 8 | 9 | 6 | 8 | 7 | 7 | 9 | 8 | 9 | 7 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 10% | 10 | 10 | 9 | 10 | 9 | 9 | 8 | 7 | 9 | 9 | 8 | 7 | 6 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 25% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 15% | 10 | 8 | 10 | 9 | 8 | 9 | 9 | 10 | 8 | 8 | 7 | 6 | 8 | 8 | 7 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 10% | 10 | 10 | 10 | 8 | 9 | 9 | 9 | 6 | 9 | 8 | 7 | 6 | 6 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 15% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5% | 9 | 9 | 9 | 10 | 9 | 9 | 10 | 8 | 9 | 8 | 8 | 9 | 9 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||
Rites komforts | balles | 5% | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 9 | 8 | 9 | 8 | 9 | 8 | 9 | 8 | 7 | 9 | ||||||||||||||||||
Rites pretestība | balles | 5% | 8 | 10 | 10 | 10 | 7 | 7 | 9 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 6 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 100% | 9,5 | 9,3 | 9,3 | 9,1 | 8,9 | 8,8 | 8,6 | 8,3 | 8,2 | 8,2 | 7,9 | 7,6 | 7,3 | 7,3 | 7,2 | ||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 11 | 12 | 13 | 13 | 15 | ||||||||||||||||||||
Ieteikumi | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Interesanti ir salīdzināt šī gada testa rezultātus ar pagājušajā gadā veikto. Izmērs tas pats, lielākā daļa riepu modeļu arī. Atšķiras tikai izkārtojums reitingā. Vislielāko kritienu ir piedzīvojušas Apollo. Tos var apskatīties un salīdzināt šeit.
Ražotājvalstu apzīmējumi:
CZ - Čehija
CHN - Ķīna
DE – Vācija
ESP - Spānija
FIN - Somija
HU - Ungārija
I - Itālija
IND - Indija
JP - Japāna
KOR - Dienvidkoreja
NL - Nīderlande
TW – Taivāna
SIA LANEKS, 2015.
Vairāk informācijas par šo testu var iegūt vietnēs tekniikanmaailma.fi, colesa.ru un naf.no.