

Auto Zeitung vasaras SUV riepu tests 2015 (215/65R16; 04.2015)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → Auto Zeitung vasaras SUV riepu tests 2015 (215/65R16; 04.2015)
Viena no populārākajām testu vietām, kurp dodas eksperti no dažādām pasaules malām, atrodas netālu no Uvaldes Teksas štatā. Tas ir Continental poligons, kurā iespējams veikt testus vasarīgos apstākļos praktiski cauru gadu ne tikai vieglajiem automobiļiem, bet arī apvidus automobiļiem dažādos bezceļa apstākļos. Tāpēc eksperti izvēlējās 9 riepu komplektus, no kurām jāatzīmē jaunākie Firestone un Nokian modeļi, kā arī uzlabotais Goodyear, lai noteiktu daudzpusīgāko un drošāko uz mainīga seguma ceļiem.
Tests varētu būt interesants ar to, ka citādi asfaltētiem ceļiem domātās riepas tika notestētas arī uz zāles, smiltīs, dubļos un uz grantēta ceļa. Kā jau parasti testos pienākas, riepas testētas arī uz slapja un sausa asfalta. Pavisam 20 disciplīnās. Izmērs 215/65R16 ir viens no populārākajiem un vairāk pirktajiem ne tikai starp premium, bet arī ekonomiskās klases izstrādājumiem. Riepu piedāvājums ir ļoti plašas, un katrs sevis cienošs uzņēmums ražo riepas šajā izmērā, jo tās lieti noder tādiem “mazajiem” SUV-iem kā Audi Q3, Nissan Qashqai, Opel Mokka, Dacia Duster, VW Tiguan u.c. Tieši ar VW Tiguan 2.0 TDI veikts šis tests. Ievērības cienīgs fakts: žurnālisti testu paveikuši 1 nedēļas laikā ar vienu automobili.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear Efficient Grip SUV | Conti Premium Contact 5 | Nokian Line SUV | Pirelli Scorpion Verde | Dunlop SP BluResponse | Vredestein Sportrac 5 | Firestone Destination HP | Falken ZIEX ZE914 EcoRun | Cooper ZEON XSTa | |||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Bezceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana uz grants | balles | 40 | 40 | 36 | 32 | 32 | 37 | 31 | 33 | 30 | 37 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 15 | 15 | 13 | 11 | 11 | 13 | 11 | 12 | 10 | 13 | ||||||||||||||||||||||||
Vadāmība uz grants (vidējais ātrums trasē) | balles | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
Vilkme zālē | balles | 10 | 8 | 6 | 8 | 5 | 5 | 6 | 8 | 7 | 10 | ||||||||||||||||||||||||
Vilkme smiltīs | balles | 10 | 7 | 9 | 6 | 7 | 8 | 7 | 10 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||||
Vilkme dubļos | balles | 10 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 7 | 4 | 10 | ||||||||||||||||||||||||
Vilkme uz grants | balles | 10 | 9 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 8 | 8 | 10 | ||||||||||||||||||||||||
Punkti uz bezceļa | punkti | 100 | 85 | 80 | 73 | 69 | 81 | 68 | 82 | 72 | 92 | ||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | balles | 25 | 22 | 20 | 23 | 25 | 22 | 20 | 20 | 18 | 22 | ||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | balles | 10 | 6 | 10 | 8 | 10 | 6 | 7 | 8 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 40 | 39 | 36 | 40 | 28 | 37 | 31 | 35 | 33 | 31 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 45 | 45 | 37 | 43 | 38 | 39 | 40 | 34 | 26 | 20 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 20 | 20 | 17 | 18 | 18 | 18 | 18 | 17 | 16 | 12 | ||||||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 9 | ||||||||||||||||||||||||
Punkti uz slapja ceļa | punkti | 150 | 142 | 130 | 142 | 129 | 132 | 126 | 124 | 109 | 101 | ||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 40 | 34 | 40 | 32 | 38 | 40 | 38 | 29 | 38 | 31 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 30 | 30 | 25 | 26 | 27 | 26 | 28 | 23 | 25 | 22 | ||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 20 | 20 | 18 | 18 | 19 | 18 | 19 | 18 | 18 | 18 | ||||||||||||||||||||||||
Rites komforts | balles | 10 | 7 | 7 | 8 | 8 | 7 | 8 | 7 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||||
Rites pretestība | balles | 25 | 12 | 24 | 15 | 24 | 10 | 22 | 19 | 22 | 6 | ||||||||||||||||||||||||
Pārkārtošanās ātrums uz sausa asfalta | balles | 15 | 15 | 14 | 15 | 14 | 14 | 15 | 13 | 14 | 14 | ||||||||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 10 | 8 | 6 | 8 | 7 | 7 | 7 | 6 | 7 | 6 | ||||||||||||||||||||||||
Punkti uz sausa ceļa | punkti | 150 | 126 | 134 | 122 | 137 | 122 | 137 | 115 | 132 | 105 | ||||||||||||||||||||||||
Pavisam kopā | punkti | 400 | 353 | 344 | 337 | 335 | 335 | 331 | 321 | 313 | 298 | ||||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
SIA LANEKS, 2015.
Sagatavots pēc žurnāla Auto Zeitung materiāliem. Foto: Auto Zeitung.