SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Auto Zeitung vasaras UHP riepu tests 2015


Testi un rakstiVasaras riepu testiAuto Zeitung vasaras UHP riepu tests 2015

Auto Zeitung, Auto Zeitung (03.2015)

Populārais Vācijas izdevums "AUTO ZEITUNG" publicējis sportisko vasaras riepu testu izmērā 225/40 R18 W/Y.

Testi notikuši "Auto Zeitung" ekspertu vadībā. Tests veikts Continental poligonā Uvaldē, ASV. Kā testu automobilis izmantots Audi A3 1,8 TFSI.

Šoreiz "Auto Zeitung" testēja 14 vasaras riepu komplektus izmērā 225/40R18, kuras tika pārbaudītas 13 disciplīnās un nobrauca turpat 1200 km pa sausu un slapju asfaltu. Testi uz slapja seguma ir sevišķi svarīgi, jo patiešām labām riepām ir jāgarantē drošība pat stipra lietus laikā. Lai efektivi izspiestu ūdeni no kontaktlaukuma, nepieciešams speciāls protektora zīmējums. Bīstami kļūst brīžos, kad riepas netiek galā ar ūdeni un sāk „peldēt”. Ūdens peļķē, kurā ūdens slāņa biezums sastādīja 7÷8 mm (stipra lietus apstākļos), Vredestein riepas zaudē saķeri pie 71 km/h. Labākās šajā disciplīnā bija Continental, kas noturēja kontaktu līdz 80 km/h.
Vēl svarīgāk, kāda ir riepu bremzēšanas efektīvitāte ekstremālā situācijā, kad nepieciešams ātri apbraukt šķērsli, un šeit tāpat ir svarīgs protektora gumijas sastāvs. Lieliski uz slapja ceļa ar to tiek galā Pirelli riepas, apstiedzot visus konkurentus.
Par vājākajām šajā testā tika atzītas Westlake riepas, kas apstiprināja ES marķējuma zemās klasifikācijas patiesumu. Turklāt tās bija vienas no divām riepām ar M+S marķējumu, kas, kā atzina eksperti, tiek izmantots kā komerciāls arguments ASV un Āzijā. Tādā ziņā, lai pietuvotos Eiropas, ASV, Japānas un Korejas riepu ražotājiem, ķīniešiem vēl ir jāpastrādā pie protektora gumijas sastāva. Jāatzīst, ka Westlake ir zema rites pretestība, bet ar to nav pietiekami, lai iegūtu augstu reitingu, it sevišķi disciplīnās, kurām ir tiešs sakars ar drošību.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Pirelli P Zero
Conti Sport Contact 5
Dunlop Sport Maxx RT
Nokian zLine
Michelin Pilot Sport 3
Bridgestone Turanza T001
Yokohama Advan Sport V105
Falken Azenis FK453
Kumho Ecsta PS91
Vredestein Ultrac Vorti
Fulda Sport Control
Cooper Zeon CS Sport
Westlake SA07
Vien.īpatsvars
Slapjš ceļš
Akvaplanēšana taisnvirzienāballes25 20 16 25 17 20 22 20 21 21 21 15 18 17 16
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām)balles10 5 3 10 5 6 8 4 6 7 6 2 5 5 1
Bremzēšanaballes40 32 40 24 27 27 30 22 23 21 17 22 14 15 3
Vadīšanas drošumsballes45 43 45 42 36 36 35 40 38 35 29 27 21 18 16
Maks.ātrums (aplis)balles20 19 20 19 18 17 17 18 18 17 17 17 15 15 15
Sāniskā noturībaballes10 10 10 10 10 10 9 10 9 9 10 10 8 9 9
Kopējā atzīmeballes150 129 134 130 113 116 121 114 115 110 100 93 81 79 60
Sauss ceļš
Bremzēšanaballes40 39 40 38 39 37 35 33 33 36 35 33 31 30 26
Vadīšanas drošumsballes30 26 28 24 21 22 23 28 30 26 23 26 21 21 18
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)balles20 19 19 19 19 19 19 20 20 19 19 20 19 19 18
Rites komfortsballes10 8 7 8 7 7 8 7 7 6 7 7 6 6 7
Rites pretestībaballes25 25 13 14 24 23 17 20 10 13 16 15 21 14 21
Pārkārtošanās ātrums uz sausa asfaltaballes15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 14 13
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis)balles10 8 7 5 8 7 7 7 6 8 8 7 7 7 8
Ballesballes150 140 129 123 133 130 124 130 121 123 123 123 120 111 111
Pavisam kopāpunkti300 269 263 253 246 246 245 244 236 233 223 216 201 190 171
Vieta 1 2 3 4 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Kopvērtējumā par uzvarētāju kļuva ļoti labi sabalansētās Goodyear riepas, pavisam nedaudz atpalika Pirelli. Trešo vietu ieņēma Continental, kuras uz slapja asfalta neuzvarēja tikai bremzēšanas efektivitātes disciplīnā un nodemonstrēja labu veiktspēju uz sausa asfalta, tomēr tām ir paaugstināta rites pretestība.

SIA LANEKS, 2015

Izmantoti žurnāla Auto Zeitung materiāli. Foto: Auto Zeitung.