

Autoreview ziemas riepu tests (185/65R15; 10.2016)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Autoreview ziemas riepu tests (185/65R15; 10.2016)
No 19 riepu komplektiem 12 bija ar radzēm, savukārt pārējās bija mīkstā gumijas sastāva jeb Skandināvijas tipa riepas, izņemot Tigar, kas ir piemērotas Viduseiropas maigajam ziemas klimatam. Tās tika paņemtas ar nolūku, lai nodemonstrētu dažādo frikcijas riepu atšķirības.
Radzētas
- Continental IceContact 2,
- Dunlop SP Winter Ice 02
- Formula Ice,
- Gislaved NordFrost 200,
- Goodyear UltraGrip Ice Arctic,
- GT Radial Champiro IcePro,
- Marshal WinterCraft Ice WI31 (Kumho WI31),
- Michelin X-Ice North 3,
- Nexen WinGuard WinSpike
- Nokian Hakkapeliitta 8,
- Nokian Nordman 5
- Nitto Therma Spike.
Skandināvijas (mīkstās)
- Continental ContiVikingContact 6,
- Goodyear UltraGrip 2,
- Michelin X-Ice 3
- Nokian Hakkapeliitta R2,
- Nokian Nordman RS2,
- Pirelli Ice Zero FR.
Viduseiropas neradzētās
- Tigar Winter 1.
Blakus premium klases modeļiem tika pārbaudītas arī tā saucamās otrās līnijas riepas kā Gislaved, Marshal un Nordman, kā arī daži Austrumāzijas modeļi. Marķējums "Made in Russia" šajā testā ir Michelin, Pirelli, Nokian, Continental un Gislaved riepām, bet no tā nav jābaidās, jo lielo uzņēmumu Krievijas rūpnīcas ir atvērtas pavisam nesen, un to aprīkojums ir labāks nekā Vācijā vai Somijā.
Testu metodika gadu no gada paliek tā pati: stabilitātes un precizitātes labad ar katru komplektu vingrinājums tiek atkārtots 10 - 12 reižu, un papildus starp braucieniem tiek veikti kontrolmērijumi ar bāzes riepām, lai veiktu korekcijas atbilstoši laika apstākļu un ceļa seguma izmaiņām. Paši testi tika veikti Somijas Lapzemē aiz Polārā loka tā saucamajā White Hell poligonā.
Testu beigās tika veikta riepu "upurēšana" - viena riepa no katra komplekta tika sasista pret 94 mm augstu un 45° leņķī novietotu apmali. Šajā testā LADA Vesta tika pažēlota, jo speciāli tam tika izmantots pavecāks Mercedes automobilis. Ieskaitē tiek ņemts vērā ātrums, pie kāda pilnībā riepas sāns tiek pārsists.
Visi rezultāti tika sarindoti pēc labākā un katrā disciplīnā piešķirti punkti 10 baļļu sistēmā. Ņemot vērā katras disciplīnas īpatsvaru, katram modelim aprēķināja videjo atzīmi un pēc tās visi dalībnieki tika sarindoti tabulā.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nokian Hakkapeliitta 8 | Continental IceContact 2 | Nokian Nordman 5 | Formula Ice | Gislaved Nord*Frost 200 | Goodyear UltraGrip Ice Arctic | Michelin X-Ice North 3 | Nitto Therma Spike | Continental Viking Contact 6 | Dunlop SP Winter Ice 02 | Goodyear UltraGrip Ice 2 | Nokian Hakkapeliitta R2 | GT Radial Champiro IcePro | Nokian Nordman RS2 | Marshal WinterCraft Ice WI31 | Pirelli Ice Zero FR | Michelin X-Ice 3 | Nexen WinGuard WinSpike | Tigar Winter 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | RUS | RUS | RUS | RUS | RUS | PL | RUS | MAL | DE | TL | PL | RUS | PCR | RUS | KOR | RUS | ESP | KOR | SRB | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Riepas tips | (*) | (*) | (*) | (*) | (*) | (*) | (*) | (*) | SC | (*) | SC | SC | (*) | SC | (*) | SC | SC | (*) | W | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Slodzes un ātruma indekss | 92T | 92T | 92T | 88T | 92T | 88T | 88T | 88T | 92T | 88T | 88T | 92R | 92T | 92R | 88T | 92T | 92T | 92T | 92T | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Riepas masa | kg | 7,8 | 8,1 | 7,4 | 8,2 | 8,4 | 8,0 | 8,6 | 8,5 | 7,9 | 9,7 | 7,3 | 7,2 | 9,1 | 7,4 | 9,2 | 8,1 | 8,2 | 9,2 | 7,7 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Protektora dziļums, mm | mm | 8,9 | 8,5 | 9,5 | 9,2 | 9,4 | 9,6 | 9,4 | 9,0 | 8,2 | 9,7 | 8,3 | 8,4 | 9,5 | 9,6 | 9,2 | 8,9 | 8,2 | 9,5 | 8,0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 48 | 44 | 49 | 55 | 52 | 53 | 50 | 53 | 42 | 56 | 50 | 45 | 60 | 49 | 56 | 49 | 50 | 58 | 50 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Radžu skaits | gab. | 186 | 186 | 110 | 110 | 110 | 110 | 94 | 115 | - | 116 | - | - | 110 | - | 110 | - | - | 110 | - | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | 35% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 15% | 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 10 | 9 | 10 | 7 | 9 | 6 | 7 | 8 | 6 | 8 | 5 | 6 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 10% | 10 | 9 | 9 | 8 | 8 | 9 | 8 | 9 | 7 | 8 | 6 | 6 | 8 | 6 | 7 | 6 | 6 | 6 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 10 | 8 | 9 | 8 | 9 | 4 | 9 | 4 | 5 | 8 | 4 | 7 | 4 | 4 | 7 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 9 | 7 | 8 | 8 | 8 | 6 | 8 | 6 | 6 | 9 | 6 | 6 | 5 | 4 | 6 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | 35% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 10% | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 10 | 8 | 9 | 10 | 7 | 9 | 7 | 9 | 9 | 7 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 5% | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 10 | 9 | 10 | 10 | 8 | 9 | 8 | 9 | 9 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | balles | 5% | 10 | 9 | 9 | 7 | 9 | 9 | 7 | 7 | 9 | 7 | 8 | 8 | 5 | 7 | 6 | 8 | 8 | 5 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (subjektīvi) | balles | 5% | 10 | 9 | 9 | 7 | 8 | 9 | 8 | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | 9 | 9 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Caurgājamība | balles | 10% | 10 | 8 | 10 | 9 | 10 | 9 | 8 | 8 | 10 | 9 | 10 | 9 | 8 | 10 | 8 | 9 | 9 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 5% | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 6 | 6 | 7 | 9 | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | balles | 5% | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 10 | 8 | 7 | 7 | 8 | 9 | 7 | 10 | 7 | 8 | 9 | 7 | 9 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 5% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 5% | 8 | 6 | 6 | 8 | 7 | 8 | 9 | 7 | 8 | 6 | 8 | 9 | 8 | 9 | 10 | 6 | 6 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5% | 3 | 4 | 4 | 4 | 6 | 3 | 5 | 4 | 10 | 2 | 10 | 9 | 3 | 9 | 5 | 9 | 9 | 4 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gaita (Gaitas līganums) | balles | 5% | 8 | 9 | 8 | 7 | 9 | 8 | 8 | 8 | 9 | 7 | 10 | 9 | 7 | 8 | 7 | 8 | 8 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sānu izturība pret triecienu | balles | 5% | 6 | 6 | 6 | 9 | 6 | 6 | 7 | 7 | 6 | 10 | 5 | 5 | 8 | 6 | 7 | 8 | 6 | 7 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 100% | 8,8 | 8,3 | 8,3 | 8,2 | 8,1 | 8,1 | 8,1 | 8,1 | 8,0 | 7,9 | 7,8 | 7,7 | 7,6 | 7,5 | 7,4 | 7,3 | 7,2 | 6,6 | 6,5 |
Riepu tipi
W | Viduseiropas ziemas riepas |
(*) | radzētas riepas |
SC | Skandināvijas (mīkstās) riepas |
Izcelsmes valstu apzīmējumi:
DE - Vācija,
RUS - Krievija,
ESP - Spānija,
KOR - Dienvidkoreja,
PL - Polija,
TL -Taizeme,
MAL - Malaizija,
SRB - Serbija,
PRC - Ķīnas Tautas Republika.
Pēc rezultātu apkopošanas reitinga priekšgalā kā ierasts atrodas Nokian Hakkapeliitta 8, tālakajās vietās - Continental IceContact 2 un Nokian Nordman 5. Neradzēto riepu trijniekā - ContiVikingContact 6, Goodyear UltraGrip Ice 2 un Nokian Hakkapeliitta R2.
SIA LANEKS, 2016.
Sagatavots pēc avīzes Autoreview N.18/2016 materiāliem. Foto: Autoreview.