SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Autoreview radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)


Testi un rakstiZiemas riepu testiAutoreview radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)

Oļegs Rastjegajevs, Авторевю (10.2015)

Krievijas avīze "Autoreview" š.g. burtnīcā Nr.18 publicējusi ziemas riepu testu. Tests veikts Zviedrijā. Kā parasti notestētas gan radzētās, gan neradzētās frikcijas riepas. Abiem riepu veidiem viens izmērs 205/55R16 un viens automobilis Peugeot 308.

Zviedrijas pilsētiņa Arvidsjaura, kas atrodas aiz polārā loka, ir labi pazīstama izmēģinātājiem visā pasaulē. Šeit atrodas Coninental testu poligons, kurā tiek veiktas ne tikai riepu pārbaudes, bet arī aktīvo elektronisko sistēmu izmēģinājumi. Laika apstākļi ir atbilstoši, lai varētu pārbaudīt 11 komplektus radzēto riepu. To vidū jaunākie modeļi Continental IceContact 2 un Hankook i*Pike RS Plus ar palielinātu radžu skaitu, kā arī modernizētās Goodyear Ultra Grip Ice Arctic - ar samazinātu radžu skaitu. Izrādās, ka arī Krievijā ir pievērsuši uzmanību radžu ietekmei uz ceļa segumu, tāpēc no 2016.gada 1.janvāra tiek ieviests radžu skaita maksimālais ierobežojums - 60 radzes uz riepas apkārtmēra 1 m. Tomēr šeit būs atšķirības - riepu ražotājam, neatkarīgi no radžu skaita riepā, sertifikācijas iestādēs būs jāiesniedz pierādījumi par to, ka dotā modeļa riepas nebojā ceļa segumu.

Testu disciplīnas ir tādas pašas kā iepriekš. Lielākā uzmanība tika veltīta disciplīnām uz ledus un sniegā. Jāsaka, ka ledus kā pārklājums ir ļoti nestabils. Mainoties gaisa mitrumam, vējam un pat mākoņiem, nerunājot par gaisa temperatūru, berzes koeficients var mainīties pat dubultīgi! Testu laikā tas, protams, tiek ņemts vērā, un tiek izmantoti koriģējošie koeficienti, veicot kontrolbraucienus ar "šablona" riepām. Interesanti, ka testu laikā par saviem izstrādājumiem ir interesējušies arī Continental speciālisti, kuriem šķitis, ka ne visas ledus virsmas izmaiņas tiek ņemtas vērā. Kaut arī viņi veikuši paši savus mērījumus, to izmaiņas absolūtajos lielumos nav ieviesušas korekciju vietu sadalījumā.

Pateicoties svaigajam sniegam, kas naktī snidzis testu laikā, bija iespēja sagatavot atsevišķu laukumu un pārbaudīt katra riepu modeļa caurgājamību 15 cm biezā irdenā sniega kārtā.

Pēc ziemas testu veikšanas tika ieturēta pauze līdz pavasarim, lai atkal atgrieztos Zviedrijā un veiktu bremzēšanas īpašību pārbaudes jau uz sausa un slapja asfalta. Tikai vairs nevis Arvidsjaurā, bet gan Gislavedā, kur kādu laiku atpakaļ tika ražotas tāda paša nosaukuma riepas. Tagad šī rūpnīca ir slēgta, bet biroja un noliktavas telpas, kā arī testu poligons vēl darbojas.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Nokian Hakkapeliitta 8
Continental IceContact 2
Goodyear UltraGrip Ice Arctic
Pirelli Ice Zero
Hankook Winter i*Pike RS Plus
Cordiant Snow Cross
Dunlop Ice Touch
Nokian Nordman 5
Gislaved Nord*Frost 100
Maxxis Arctictrekker NP3
Toyo Observe G3-Ice
Vien.īpatsvars
Ražots (Izcelsmes valsts) RUS GER PL RUS KOR RUS PL RUS GER CHN JP
Radžu skaitsgab. 190 190 100 130 170 130 130 128 96 128 97
Cietība, (pēc Šora)vien. 51 55 53 59 57 60 55 55 64 61 59
Protektora dziļums, mmmm 9 8,4 9,6 9,4 9,4 9,7 9,7 9,5 9,1 9,5 9
Ledus (Apledojis ceļš)40%
Bremzēšanas īpašībasballes15% 10 9 9 9 9 8 8 7 7 7 7
Ieskriešanās dinamikaballes10% 10 9 9 9 9 9 8 8 7 7 7
Sāniskā noturībaballes5% 10 10 9 9 9 8 9 9 9 8 8
Vadāmība (kustība pa apli)balles5% 10 10 9 8 8 8 8 9 8 7 6
Vadīšanas drošumsballes5% 9 9 8 9 8 8 8 10 8 9 7
Sniegs (Apsnidzis ceļš)35%
Bremzēšanas īpašībasballes10% 10 9 10 8 9 10 9 8 7 7 7
Ieskriešanās dinamikaballes5% 9 9 9 9 9 10 9 8 8 7 8
Automobiļa vadāmībaballes5% 8 8 7 7 9 10 7 6 7 5 4
Vadīšanas drošumsballes5% 10 10 9 9 9 10 8 9 8 8 7
Caurgājamībaballes10% 8 8 9 10 9 7 7 9 8 9 8
Slapjš ceļš10%
Bremzēšanas īpašībasballes10% 9 9 9 9 9 7 9 9 10 9 8
Sauss ceļš5%
Bremzēšanas īpašībasballes5% 7 8 8 8 6 6 8 6 8 7 6
Ekonomiskums un komforts10%
Akustiskais komfortsballes5% 4 5 5 4 5 6 6 5 7 5 6
Gaita (Gaitas līganums)balles5% 8 9 8 8 7 8 8 8 8 7 8
Kopējā atzīmeballes100% 8,95 8,75 8,65 8,5 8,45 8,2 8,05 7,95 7,8 7,4 7,05
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Izcelsmes valstu apzīmējumi:
GER - Vācija,
PL - Polija,
JP - Japāna,
KOR - Dienvidkoreja,
RUS - Krievija,
CHN - Ķīnas Tautas Republika.

Par labākajām ziemas riepām šajā testā ir jāatzīst Nokian Hakkapeliitta 8, bet par nožēlu - arī pašas dārgākās. Otrajā vietā - Continental IceContact 2. Lai arī šīs riepas zaudē "somietēm" uz ledus, uz asfalta tās revanšējas un tāpēc ir ieteicamākas pilsētā. Par nelielu vilšanos gan parūpējās Toyo.

SIA LANEKS, 2015.

Vairāk informācijas Autoreview mājas lapā. Foto: Oļegs Rastjegajevs un Andrejs Mohovs