

Autoreview radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Autoreview radzēto riepu tests (205/55R16; 10.2015)
Zviedrijas pilsētiņa Arvidsjaura, kas atrodas aiz polārā loka, ir labi pazīstama izmēģinātājiem visā pasaulē. Šeit atrodas Coninental testu poligons, kurā tiek veiktas ne tikai riepu pārbaudes, bet arī aktīvo elektronisko sistēmu izmēģinājumi. Laika apstākļi ir atbilstoši, lai varētu pārbaudīt 11 komplektus radzēto riepu. To vidū jaunākie modeļi Continental IceContact 2 un Hankook i*Pike RS Plus ar palielinātu radžu skaitu, kā arī modernizētās Goodyear Ultra Grip Ice Arctic - ar samazinātu radžu skaitu. Izrādās, ka arī Krievijā ir pievērsuši uzmanību radžu ietekmei uz ceļa segumu, tāpēc no 2016.gada 1.janvāra tiek ieviests radžu skaita maksimālais ierobežojums - 60 radzes uz riepas apkārtmēra 1 m. Tomēr šeit būs atšķirības - riepu ražotājam, neatkarīgi no radžu skaita riepā, sertifikācijas iestādēs būs jāiesniedz pierādījumi par to, ka dotā modeļa riepas nebojā ceļa segumu.
Testu disciplīnas ir tādas pašas kā iepriekš. Lielākā uzmanība tika veltīta disciplīnām uz ledus un sniegā. Jāsaka, ka ledus kā pārklājums ir ļoti nestabils. Mainoties gaisa mitrumam, vējam un pat mākoņiem, nerunājot par gaisa temperatūru, berzes koeficients var mainīties pat dubultīgi! Testu laikā tas, protams, tiek ņemts vērā, un tiek izmantoti koriģējošie koeficienti, veicot kontrolbraucienus ar "šablona" riepām. Interesanti, ka testu laikā par saviem izstrādājumiem ir interesējušies arī Continental speciālisti, kuriem šķitis, ka ne visas ledus virsmas izmaiņas tiek ņemtas vērā. Kaut arī viņi veikuši paši savus mērījumus, to izmaiņas absolūtajos lielumos nav ieviesušas korekciju vietu sadalījumā.
Pateicoties svaigajam sniegam, kas naktī snidzis testu laikā, bija iespēja sagatavot atsevišķu laukumu un pārbaudīt katra riepu modeļa caurgājamību 15 cm biezā irdenā sniega kārtā.
Pēc ziemas testu veikšanas tika ieturēta pauze līdz pavasarim, lai atkal atgrieztos Zviedrijā un veiktu bremzēšanas īpašību pārbaudes jau uz sausa un slapja asfalta. Tikai vairs nevis Arvidsjaurā, bet gan Gislavedā, kur kādu laiku atpakaļ tika ražotas tāda paša nosaukuma riepas. Tagad šī rūpnīca ir slēgta, bet biroja un noliktavas telpas, kā arī testu poligons vēl darbojas.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nokian Hakkapeliitta 8 | Continental IceContact 2 | Goodyear UltraGrip Ice Arctic | Pirelli Ice Zero | Hankook Winter i*Pike RS Plus | Cordiant Snow Cross | Dunlop Ice Touch | Nokian Nordman 5 | Gislaved Nord*Frost 100 | Maxxis Arctictrekker NP3 | Toyo Observe G3-Ice | |||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | RUS | GER | PL | RUS | KOR | RUS | PL | RUS | GER | CHN | JP | ||||||||||||||||||||||||
Radžu skaits | gab. | 190 | 190 | 100 | 130 | 170 | 130 | 130 | 128 | 96 | 128 | 97 | |||||||||||||||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 51 | 55 | 53 | 59 | 57 | 60 | 55 | 55 | 64 | 61 | 59 | |||||||||||||||||||||||
Protektora dziļums, mm | mm | 9 | 8,4 | 9,6 | 9,4 | 9,4 | 9,7 | 9,7 | 9,5 | 9,1 | 9,5 | 9 | |||||||||||||||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | 40% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 15% | 10 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | 7 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 10% | 10 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Vadāmība (kustība pa apli) | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 | 9 | 8 | 7 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Vadīšanas drošums | balles | 5% | 9 | 9 | 8 | 9 | 8 | 8 | 8 | 10 | 8 | 9 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | 35% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 10% | 10 | 9 | 10 | 8 | 9 | 10 | 9 | 8 | 7 | 7 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 5% | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 10 | 9 | 8 | 8 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 8 | 8 | 7 | 7 | 9 | 10 | 7 | 6 | 7 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||
Vadīšanas drošums | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 | 10 | 8 | 9 | 8 | 8 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Caurgājamība | balles | 10% | 8 | 8 | 9 | 10 | 9 | 7 | 7 | 9 | 8 | 9 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 10% | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 7 | 9 | 9 | 10 | 9 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 5% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 5% | 7 | 8 | 8 | 8 | 6 | 6 | 8 | 6 | 8 | 7 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5% | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 6 | 6 | 5 | 7 | 5 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Gaita (Gaitas līganums) | balles | 5% | 8 | 9 | 8 | 8 | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Kopējā atzīme | balles | 100% | 8,95 | 8,75 | 8,65 | 8,5 | 8,45 | 8,2 | 8,05 | 7,95 | 7,8 | 7,4 | 7,05 | ||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Izcelsmes valstu apzīmējumi:
GER - Vācija,
PL - Polija,
JP - Japāna,
KOR - Dienvidkoreja,
RUS - Krievija,
CHN - Ķīnas Tautas Republika.
Par labākajām ziemas riepām šajā testā ir jāatzīst Nokian Hakkapeliitta 8, bet par nožēlu - arī pašas dārgākās. Otrajā vietā - Continental IceContact 2. Lai arī šīs riepas zaudē "somietēm" uz ledus, uz asfalta tās revanšējas un tāpēc ir ieteicamākas pilsētā. Par nelielu vilšanos gan parūpējās Toyo.
SIA LANEKS, 2015.
Vairāk informācijas Autoreview mājas lapā. Foto: Oļegs Rastjegajevs un Andrejs Mohovs