SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Autoreview vasaras riepu testi itāļu gaumē (225/45R17; 03.2015)


Testi un rakstiVasaras riepu testiAutoreview vasaras riepu testi itāļu gaumē (225/45R17; 03.2015)

Oļegs Rastjegajevs, Авторевю (03.2015)

Krievijas auto avīze "Autoreview" publicējusi gadskārtējo vasaras riepu testu. Arī šoreiz tests ir veikts pašu spēkiem, bet tikai Itālijā, Pirelli trekā pie Malpensas.

Pirelli poligonā, kas atrodas blakus Milānas lidostai Malpensa tika strādāts pirmo reizi. Testam bija vajadzīga nedēļa, lai visus darbus paveiktu laicīgi. Taču tas nebija grūtākais. Grūtākais bija paciest samērā lielo šaurību, jo trasi nācās dalīt ar citiem testētājiem. Turklāt nācās visu laiku uzmanīties no automobiļa, kas vilka piekabi, kurai bija uzstādītas Formula-1 riepas! Kā izrādījās, paralēli ierastajiem testiem tika veikti sacīkšu riepu kontaktlaukuma laboratorijas-pētnieciskie darbi.
Ar Audi A3 Sedan tika testēti deviņi riepu komplekti izmērā 225/45 R17, kas ir ļoti populārs kompaktās klases automobiļiem. Kādu laiku atpakaļ dotā izmēra riepas izmantoja arī vidējās klases automobiļi, taču, laikam ejot uz priekšu, vidējās klases automobiļiem ražotāji tagad izmanto 225/50R17. Kopumā ņemot, izmēģinājumi veikti pēc standarta programmas, galveno uzmanību pievēršot slapjam ceļam – pašam bīstamākajam segumam vasarā. Par nožēlu ir jāatzīst, ka no pasaules riepu ražotāju grandiem trūkst tikai Goodyear, kaut arī Dunlop ir pārstāvēts ar mūsu tirgū nepazīstamo LM704.
Visu testu laiku apkārtējās vides temperatūra sasniedza 18÷20°C. Savukārt naktis bija vēsas. Tāpēc tika nolemts pārbaudīt arī dažu riepu bremzēšanas distanci uz slapja asfalta šādos apstākļos, kad gaisa temperatūra ir ap +7°C. Parasti pie tādas jau vajadzētu domāt par riepu maiņu no vasaras uz ziemas riepām. Žurnālistiem bija svarīgi saprast, kas notiek ar vasaras riepām, ja ar tām braucam pie pazeminātas gaisa temperatūras. Kā pierādīja rezultāti, bremzēšanas distance pagarinās, piemēram, Pirelli Cinturato P7 Blue tā pieauga par 3 m, Pirelli P Zero par 5 m, ContiSportContact 5 par 2 m, savukārt Dunlop SP Sport LM704 kā bija slikti, tā arī palika. Šis apstāklis ir noteikti jāņem vērā katram autobraucējam, ka, pazeminoties apkārtējās vides temperatūrai, bremzēšanas distance uz slapja asfalta pieaug!
Galveno disciplīnu noslēgumā tika veikts arī riepu triecienizturības tests, kurā automobilis tika virzīts pret slīpi novietotu tērauda profilu 81 mm augstumā, katru nākamo brauciena reizi palielinot kustības ātrumu par 5 km/h kamēr riepa netiek pārsista pušu. Līdz ar to tika fiksēts ātrums, pie kura konkrētā modeļa riepa nolaida gaisu. Visizturīgākās izrādījās Pirelli P Zero, kas noturējās līdz pat 75 km/h, savukārt Pirelli Cinturato P7 Blue pietika tikai ar 55 km/h. Pārējie riepu modeļi sarindojās starp tām pa vidu.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Conti Sport Contact 5
Pirelli P Zero
Michelin Primacy 3
Hankook Ventus S1 Evo 2
Nokian Hakka Blue
Pirelli Cinturato P7 Blue
Toyo Proxes CF2
Bridgestone Turanza T001
Dunlop SP Sport LM704
Vien.īpatsvars
Ražots (Izcelsmes valsts) DE IT DE KOR FIN IT JP JP TH
Protektora dziļums, mmmm 8,1 8,1 7,1 7,8 7,8 8,5 8,2 8,4 8
Riepas masakg 9,26 9,46 9,44 9,77 9,97 8,13 10,26 9,58 10,92
Cietība, (pēc Šora)vien. 59 61 60 62 62 59 62 66 59
Slapjš ceļš55%
Bremzēšanaballes20% 10 9 9 9 9 9 8 7 3
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām)balles10% 9 8 8 10 9 7 8 9 7
Sāniskā noturībaballes5% 10 10 9 10 9 9 9 8 3
Automobiļa vadāmībaballes10% 10 9 9 9 9 8 8 8 2
Vadīšanas drošumsballes10% 10 10 10 9 9 7 9 8 5
Sauss ceļš20%
Bremzēšanaballes10% 10 9 10 9 8 9 9 8 8
Vadīšanas drošumsballes10% 8 10 6 8 7 7 6 7 7
Ekonomiskums un komforts25%
Gaita (Gaitas līganums)balles10% 8 8 10 8 10 10 9 8 9
Sānu izturība pret triecienuballes10% 8 10 8 7 8 6 9 8 9
Rites pretestībaballes5% 7 6 9 7 7 10 8 8 6
Kopējā atzīmeballes100% 9,15 9 8,8 8,65 8,6 8,35 8,25 7,8 5,75
Vieta 1 ā/k 2 3 4 5 6 7 8

Ražotājvalstu apzīmējumi:
DE – Vācija
FIN - Somija
JP - Japāna
IT - Itālija
KOR - Dienvidkoreja
TH – Taizeme

SIA LANEKS, 2015.

Sagatavots pēc Autoreview materiāliem. Foto: Andrejs Mohovs un Oļegs Rastjegajevs.