

Autereview frikcijas riepu tests (205/55R16; 10.2013)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Autereview frikcijas riepu tests (205/55R16; 10.2013)
Krievijas auto avīze Autoreview burtīcā Nr.19 ir publicējusi frikcijas ziemas riepu testu. Tests kā parasti veikts Somijā. Šoreiz ar Nokian starpniecību kopā ar radzētajām riepām.
Jau ierasts, ka ziemas testos tiek izmantoti priekšpiedziņas automobiļi. Šoreiz tas ir Audi A3. Pavisam pārbaudīti 11 neadzēto riepu modeļi izmērā 205/55 R16. Āri šajā testā pārbaudīta galveno tirgus spēlētāju veiktspēja. Bez ierastajām disciplīnām veikts riepu sānu caursišanas tests. Tāpat arī rites pretestības pārbaude, tomēr kopējos rezultātus šis eksperiments neietekmē. Iegūtie dati tika pārrēķināti degvielas patēriņā.
Pēc iegūto datu apkopošanas rezultātu summēti tabulā (skat. rezultātu tabulu).
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nokian Hakkapeliitta R2 | Pirelli Winter Icecontrol | Conti Viking Contact 5 | Bridgestone Blizzak Revo GZ | Michelin X-Ice 3 | Yokohama IG50 | Hankook Winter i*cept | Kumho IZen KW31 | Viatti Brina V-521 | Nordman RS | DMACK WinterSafe | |||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ražots (Izcelsmes valsts) | FIN | CHN | GER | JP | ESP | JP | KOR | KOR | RUS | RUS | CHN | ||||||||||||||||||||||||
Riepas masa | kg | 8,4 | 10 | 9,1 | 10,1 | 9,1 | 9,5 | 9,1 | 9,8 | 10 | 8,9 | 10 | |||||||||||||||||||||||
Cietība, (pēc Šora) | vien. | 46 | 45 | 44 | 45 | 50 | 47 | 47 | 46 | 44 | 47 | 56 | |||||||||||||||||||||||
Protektora dziļums, mm | mm | 8,5 | 9,2 | 8,1 | 8,9 | 8,3 | 8,6 | 9,1 | 8,8 | 8,6 | 8,9 | 9 | |||||||||||||||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | 35% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 15% | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 5% | 10 | 10 | 9 | 10 | 9 | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 5% | 10 | 10 | 8 | 10 | 8 | 8 | 10 | 10 | 10 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Vadāmība (kustība pa apli) | balles | 5% | 9 | 9 | 7 | 7 | 8 | 8 | 10 | 9 | 7 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||||||
Vadīšanas drošums | balles | 5% | 9 | 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | 25% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 10% | 9 | 10 | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 10 | 8 | 10 | 9 | ||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | balles | 5% | 8 | 7 | 8 | 9 | 8 | 10 | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 8 | 10 | 8 | 7 | 9 | 6 | 8 | 8 | 8 | 8 | 5 | ||||||||||||||||||||||
Vadīšanas drošums | balles | 5% | 9 | 10 | 9 | 7 | 8 | 8 | 7 | 7 | 9 | 10 | 7 | ||||||||||||||||||||||
Braukšana šķīdonī | balles | 5% | 10 | 8 | 8 | 8 | 7 | 8 | 8 | 8 | 10 | 8 | 10 | ||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 10% | 10 | 9 | 9 | 8 | 9 | 7 | 6 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas īpašības | balles | 5% | 10 | 8 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu) | balles | 5% | 8 | 7 | 10 | 9 | 8 | 8 | 6 | 9 | 9 | 7 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Sānu izturība pret triecienu | balles | 5% | 8 | 7 | 9 | 10 | 7 | 8 | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5% | 10 | 9 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 8 | 10 | ||||||||||||||||||||||
Gaita (Gaitas līganums) | balles | 5% | 9 | 10 | 8 | 9 | 10 | 8 | 9 | 7 | 7 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||
Aprēķinātais degvielas patēriņš | L/100 km | 5,85 | 6,09 | 6,11 | 6,46 | 5,91 | 6,18 | 6,19 | 6,25 | 6,06 | 5,96 | 6,49 | |||||||||||||||||||||||
Kopējā atzīme | balles | 100% | 9,3 | 9,2 | 8,9 | 8,7 | 8,6 | 8,3 | 8,3 | 8,3 | 8,2 | 8,1 | 7,6 | ||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Riepu sānu malu "kraš-tests" (no angļu - crash test) tika veikts pēc tam, kad tika veikti pamatdisciplīnu testi. Šīs pārbaudes būtība ir tāda, ka automobilis ar ātrumu 40 km/h brauc virsū 30° leņķī novietotam akmens vai tērauda profilam. Ja riepa iztur, mēģinājums tiek atkārtots jau ar 45 km/h lielu ātrumu. Tas notiek līdz brīdim, kamēr riepa nenolaiž gaisu. Protams, šim nolūkam tika izmantots "jau pieredzējis" MB C180 automobilis.
SIA LANEKS, 2013.
Pilna informācija par testu Autoreview mājas lapā.