

Elitāras riepu markas. 2.daļa (205/55R16; 10.2012)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Elitāras riepu markas. 2.daļa (205/55R16; 10.2012)
Testēto riepu sarakstā visu vadošo riepu ražotāju vadošie ziemas riepu modeļi. Vienīgi Bridgestone nebija pārstāvēts ne ar WS70, ne ar Blizzak Nordik. Žēl, jo riepas ir ievērības cienīgas. Toties ir sezonas jaunums – Michelin X-Ice 3. Klāt pie elitārajām markām ir pievienota arī Krievijas Cordiant Winter Drive. Kā references riepa ir izmantota Nokian WR D3, la varētu salīdzināt riepu veiktspēju mainīgajos ziemas ceļa apstākļos.
Testu disciplīnas tieši tādas pašas kā radzētajām riepām. Arī katras disciplīnas īpatsvars ir tāds pats: svarīgākie rādītāji ir uz apledojuša ceļa, kas sastāda 40% no īpatsvara, uz apsniguša ceļa 20%, uz slapja asfalta 15%, uz sausa asfalta 10% un vēl 15% tiek atlicināti ekonomiskumam un komfortam. Rezultātiem tiek piešķirtas atzīmes pēc 10 baļļu skalas un apkopotas tabulā.
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nokian Hakka-peliitta R | Conti Viking Contact 5 | Goodyear UltraGrip Ice+ | Michelin X-Ice 3 | Pirelli Icecontrol Winter | Cordiant Winter Drive | Nokian WR D3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||
Ledus (Apledojis ceļš) | 40% | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 15% | 7 | 7 | 6 | 7 | 6 | 6 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | 10% | 6 | 7 | 7 | 7 | 7 | 6 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu) | 10% | 8 | 8 | 8 | 7 | 8 | 7 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||
Vadīšanas drošums | balles | 5% | 8 | 8 | 7 | 6 | 7 | 7 | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | 20% | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 5% | 9 | 8 | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
Ieskriešanās dinamika | 5% | 8 | 9 | 8 | 8 | 7 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu) | 5% | 9 | 8 | 9 | 8 | 9 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 9 | 9 | 8 | 9 | 9 | 7 | 7 | |||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 15% | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 5% | 5 | 5 | 6 | 5 | 6 | 6 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu) | 5% | 7 | 6 | 7 | 6 | 5 | 5 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 7 | 6 | 7 | 7 | 6 | 5 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 10% | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu) | 5% | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 5% | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 5 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 15% | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Akustiskais komforts | balles | 5% | 6 | 8 | 9 | 7 | 7 | 6 | 9 | |||||||||||||||||||||||||
Degvielas patēriņš | balles | 5% | 9 | 9 | 9 | 10 | 10 | 9 | 10 | |||||||||||||||||||||||||
Kopējā atzīme | balles | 5% | 10 | 9 | 8 | 10 | 8 | 6 | 8 | |||||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Pēc rezultātiem var redzēt, ka pirmo trijnieku aizņem to pašu ražotāju modeļi kā radzēto riepu testā. Pamainījusies tikai vietu kārtība. Jāsaka, ka rezultāti ir līdzīgi pat pirmajam četriniekam. Vidējās atzīmes ziņā frikcijas riepas ir aiz radzētajām riepām, tomēr atsevišķās disciplīnās tās pārspēj. Labāko rezultātu uzrāda Nokian Hakkapeliitta R, seko Continental ContiVikingContact un Goodyear UltraGrip Ice+. Tās visas ir labi sabalansētas riepas tieši ziemas ceļa apstākļiem. Turpat rezultātu ziņā ir arī Michelin X-Ice 3, kuras uzrāda teicamu akustisko komfortu un ekonomiskumu.
SIA LANEKS, 2012.
Sagatavots pēc avīzes Autoreview materiāliem.