SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Avtoreview vasaras riepu tests: ekoriepas un triecientests (185/60 R15; 3.2012)


Testi un rakstiVasaras riepu testiAvtoreview vasaras riepu tests: ekoriepas un triecientests (185/60 R15; 3.2012)

Autoreview, Авторевю (3.2012)

Pirmais vasaras riepu tests, ko šogad publicējusi populārā Krievijas avīze Avtorevju, veikts jau 2011.gada oktobrī Francijā, Michelin poligonā. Interesantajā aprakstā ir iespēja iepazīties ar mazās klases automobiļiem paredzētajiem 10 riepu modeļiem izmērā 185/60R15.

Vienmēr ir interesanti tie testi, ko Avtorevju žurnālisti veic paši. Parasti tie ir papildināti gan ar interesantu piedzīvojumu vai atgadījumu aprakstiem, gan arī ar plašu fotogrāfiju klāstu. Arī šoreiz nebija izņēmumu: uz izmēģinājumu poligonu Francijā žurnālisti devās savā gaitā ar visu agregātnesēju, t.i. testa automobili – Krievijas pilsētā Kalugā izgatavoto VW Polo. Ceļā viņi devās ar vietējo, t.i. Krievijas, ražotāju riepām Kama Euro-236, ar kurām augstākminētais automobilis bija aprīkots rūpnīcā. Šajā testā bija vēlme pārbaudīt tā saucamās eko-riepas un to īpašības dažādos ceļa apstākļos. Iepriekš pieminētajam Krievijas modelim klāt tika piemeklētas riepas ar samazinātu rites pretestību Bridgestone Ecopia EP100A, Continental ContiEcoContact 5, Goodyear EfficientGrip, Michelin Energy Saver un Energy XM2, Nokian Hakka Green un Pirelli Cinturato P1. Klāt pie "parastajām" krievu riepām tika "piebiedrotas" arī Taivānas Federal Formoza FD1. Bija cerība izmantot arī Hankook Kinergy Eco, bet uz testu sākuma brīdi tās vēl nebija pieejamas. Toties bija cits modelis Optimo K415, ar kuru bija aprīkots otrs VW Polo, kurš tika iznomāts uz vietas Francijā.

Blakus tradicionālajiem slapjajiem, sausajiem, komforta un rites pretestības testiem tika veikts arī apmales tests pēc Michelin metodikas – uzbraukšana uz speciālas slīpas platformas piestiprināta apmales akmens 78 mm augstumā, lai pārbaudītu riepu sānu stiprību.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Michelin Energy Saver
Hankook Optimo K415
Pirelli Cinturato P1
Conti Eco Contact 5
Nokian Hakka Green
Kama Euro-236
Michelin Energy XM2
Goodyear Efficient Grip
Federal Formoza FD1
Bridgestone Ecopia EP100A
Vien.īpatsvars
Ražots (Izcelsmes valsts) E PRC RO FR FIN RU GB FR TW THA
Protektora dziļums, mmmm 7,3 7,9 7,6 7,3 7,5 7,8 7,3 7,6 7,4 7,5
Cietība (pirms/pēc testa), (pēc Šora) 61 65 57 64 64 68 62 62 58 64
Riepas masakg 7,1 8 7,3 6,9 7,1 7,8 7,8 7,3 8,4 8,1
Slapjš ceļš55,00%
Bremzēšanam20,00% 9 9 10 9 8 9 8 8 4 4
Akvaplanēšana taisnvirzienā15,00% 9 9 8 8 9 9 10 8 7 5
Apļa laikss5,00% 9 9 10 9 8 8 8 8 6 6
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām)10,00% 8 9 10 9 7 7 7 8 5 5
Automobiļa vadāmībaballes5,00% 10 9 8 8 9 8 7 9 6 7
Sauss ceļš20,00%
Bremzēšanam10,00% 9 9 10 9 8 7 8 9 8 7
Avārijas situācija (šķērsļa apbraukšana ar bremzēšanu)10,00% 10 8 8 9 9 9 8 8 7 7
Ekonomiskums un komforts15,00%
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis)balles5,00% 9 8 10 9 9 8 9 7 8 10
Gaita (Gaitas līganums)balles5,00% 9 9 7 9 8 6 10 10 7 7
Rites pretestībakoef.5,00% 8 8 7 10 8 6 8 8 6 8
Kopējā atzīmeballes100,00% 8,9 8,8 8,7 8,5 8,3 8,3 8,2 7,9 6,5 6,1
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10% īpatsvara testā tika piešķirti riepu triecientestam pret apmali. BMW automobilim uz priekšējās ass riteņa uzmontē pārbaudāmo riepu un ar ātrumu 30 km/h uzbrauc uz „kalibrētās” apmales. Pēc tam riepa tiek novērtēta. Tai var būt „pumpa”, griezums vai arī karkasa viegls bojājums, ko knapi var sataustīt. Ieskrējiena ātrums tiek palielināts par 5 km/h un triecientests tiek akārtots. Tā tas notiek līdz brīdim, kamēr riepas sāns ir pilnīgi pārsists pušu. Apmales trāpīšana pa riepu vienā un tajā pašā vietā ir pilnīgi izslēgta: kaut arī automobilis vienmēr startē no vienas un tās pašas vietas, ar speciālu rullīšu palīdzību ritenis tiek pagriezts tā, lai sitiens tiktu veikts pa nesabojāto riepas daļu. Pašas izturīgākās izrādījās Federal un Kama riepas, kurām sāni noturējās atbilstoši līdz pat 73 un 70 km/h (abi modeļi nopelnīja pa 10 punktiem). Hankook izturēja 55 km/h (9 punkti), Michelin Energy Saver un Nokian 50 km/h (pa 8), Bridgestone un Michelin Energy XM2 45 km/h (pa 7), Pirelli 40 km/h (6), savukārt Continental un Goodyear riepas 35 km/h (pa 5).

Pēc testiem visi rezultāti tika pārvērsti atzīmēs, ņemot vērā katra rādītāja īpatsvaru. Svarīgākais bija drošība uz slapja un sausa asfalta, riepu izturība, savukārt komforts un ekonomiskums tika novirzīts otrajā plānā. Izejot no tādas vērtību skalas, vislabāko punktu skaitu iegūst Michelin Energy Saver, demonstrējot ļoti labu sabalansētību visos testa kritērijos. Labi sevi parādīja arī Hankook Optimo K415 un Pirelli Cinturato P1. Continental ContiEcoContact 5 tikai pavisam nedaudz atpalika no līderiem – "klasisko" kritēriju ziņā tās ir ļoti spēcīgas riepas, tomēr reputāciju pabojāja triecientests pret apmali. Nokian Hakka Green, Michelin Energy XM2 un Goodyear EfficientGrip ir labas vidusmēra riepas. Šajā grupā var pieskaitīt arī Kama Euro-236. Federal Formoza FD1 nokļuva atpalicējos, ko varēja prognozēt, savukārt Bridgestone Ecopia EP100A pēdējā vieta bija nepatīkams pārsteigums.

 

SIA LANEKS, 2012.

Sagatavots pēc Oļega Rastegajeva raksta avīzē Aвторевю, Nr.6, 2012.