SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Auto Motor und Sport vasaras riepu tests (225/50R17; 03.2015)


Testi un rakstiVasaras riepu testiAuto Motor und Sport vasaras riepu tests (225/50R17; 03.2015)

Thiemo Fleck, Auto Motor und Sport
03.2015

Drošai braukšanai vasarā nepieciešama optimāla saķere uz slapja un vienlaicīgi arī labākā veiktspēja uz sausa asfalta. Savukārt minimālam degvielas patēriņam vajadzīga laba rites pretestība un augsts rites komforts. Vācijas žurnāls "Auto Motor und Sport" 2015.gada martā publicētajā vasaras riepu testā mēģina atrisināt, kuras tad riepas izpilda šīs prasības vislabāk.

Tie, kas meklē riepas savam vidējās klases automobilim izmērā 225/50R17, droši vien ir saskārušies ar samērā lielo riepu modeļu izvēli, kas ir pieejami tirgū. Tik liels piedāvājums jebkuru var novest izmisumā. Tad kuras riepas var uzskatīt par labākajām? Lai palīdzētu patērētājiem vieglāk izvēlēties, Eiropas Savienībā tika ieviests speciāls riepu marķējums ar informāciju par rites pretestību, saķeri uz slapja asfalta un trokšņu līmeni. Bet, vai uzlīmes dati tiešām spēj palīdzēt riepas nopirkt? Lai to noskaidrotu, „Auto Motor und Sport” pārbaudīja deviņus riepu modeļus, turklāt tie tika izvēlēti ar labākajiem rādītājiem saskaņā ar ES riepu marķēšanas sistēmu. Ja tic etiķetes marķējumam, tad riepu rites pretestībai nevajadzētu atšķirties vairāk par 15%, bet bremzēšanas distancei uz slapja ceļa – vairāk par 3 m.
Vai jaunākie riepu modeļi var sasniegt labāko iespējamo klasifikāciju "AA"? Vispār jā, bet ne šajā riepu izmērā. Trīs modeļi ar labāko klasifikāciju "BA" (labas rites pretestības, labākās saķeres ar slapju ceļu klases) kopā ar citiem tika testēti pagājušā gada oktobrī: ārkārtīgi viegli ripojošās Dunlop Sport BluResponse, Goodyear Efficient Grip Performance un Pirelli Cinturato P7 Blue. Cieši aiz tām seko riepas ar nedaudz palielinātu rites pretestību, tāpēc klasificētas ar "CA" : Bridgestone Turanza T 001, ContiSportContact 5, Hankook Ventus V12 Evo 2 un Kumho Ecsta LE Sport K 39. Tālāk pēc iedalījuma ar "EA" seko Nokian Z-Line un ar "CB" klasificēto - Uniroyal Rain Sport 3.

Ar automobili Mercedes-Benz C-Class žurnāla "auto motor und sport" speciālisti sadarbībā ar Goodyear riepas testēja poligonā Mirevalā, Francijā.

Lai minimizētu mērījumu kļūdas, rites pretestības testi tika veikti divos kompleksos Francijā un Vācijā. Tā rezultātā noskaidrojās, ka klases uz etiķetes principā atbilst patiesībai, taču ar ievērojamām novirzēm. Pašas ekonomiskākās - Continental un Uniroyal, bet sliktāk par citām sevi parādīja korejiešu Hankook un Kumho.
Kā izrādās, nevar paļauties arī trokšņu līmeņa rādītājiem, kas norādīti etiķetēs. Pašām skaļākājām trokšņu līmenis sasniedza 70 dB, savukārt Hankook un Kumho atbilstoši 66 un 68 db(A). Kaut arī starpība nešķiet pārāk būtiska, īstenībā Bridgestone, Nokian, Pirelli un Uniroyal radītātais troksnis būs divas reizes skaļāks.
Lai kā arī nebūtu, patiesības mirklis iestājās tikai poligonā uz slapja asfalta. Bremzējot no 80 km/h, riepas Continental, kas uzvarēja pagājušā gada AMS testā, automobili apstādina jau pēc 29,1 m. Pašam stiprākajam konkurentam Uniroyal ir vajadzīgi jau 2 m vairāk bremzēšanas distances, bet par vājakajiem šajā testā bija Bridgestone un Kumho, kuru bremzēšanas distances bija atbilstoši 34,1 un 35,3 m.
Ja atgriežamies pie etiķetes, tad starpībai starp "A" un "B" klasēm jābūt aptuveni 3 m. Eksperti atzina, ka nebūtu slikti riepām piešķirt tādu kā caurspīdīgumu un pastiprināt diferenciāciju, jo pašreiz marķējums dod tikai aptuveno priekšstatu par riepu īpašībām.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Conti Sport Contact 5
Dunlop Sport Blu Response
Hankook Ventus V12 evo2
Goodyear Efficient Grip Preformance
Uniroyal Rainsport 3
Nokian Z-Line
Pirelli Cinturato P7 Blue
Bridgestone Turanza T001
Kumho Ecsta LE Sport KU39
Vien.īpatsvars
Riepas masakg 8,7 8,1 10 8 8,7 9,7 8,8 8,9 9,5
Ražots (Izcelsmes valsts) FR DE IT DE JP HU DE UKR PL
Slapjš ceļš50%
Bremzēšanaballes40% 10 8 8 8 8 8 8 7 6
Sāniskā noturībaballes15% 10 10 9 8 8 9 10 8 7
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)balles15% 10 10 8 10 9 9 7 9 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles15% 9 10 9 9 10 8 8 7 7
Akvaplanēšana taisnvirzienāballes5% 8 7 7 7 10 7 7 8 7
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām)balles10% 8 8 8 7 8 7 5 10 8
Vidējā atzīmeballes 9,6 8,9 8,3 8,3 8,6 8,2 7,8 7,8 6,7
Sauss ceļš40%
Bremzēšanaballes40% 9 10 10 9 7 8 7 6 6
Vadīšanas drošumsballes10% 9 8 9 8 7 8 10 9 7
Reakcija uz stūres pagriešanuballes10% 9 9 9 9 8 8 9 10 6
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)balles15% 10 7 10 8 8 10 10 8 7
Automobiļa vadāmība (subjektīvi)balles15% 9 9 8 9 8 8 10 10 7
Akustiskais komfortsballes10% 9 8 9 8 8 6 7 6 6
Vidējā atzīmeballes 9,2 8,9 9,4 8,7 7,5 8,1 8,4 7,6 6,4
Ekonomiskums un komforts10%
Rites pretestībaballes70% 7 10 6 10 8 7 7 7 6
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis)balles30% 8 8 10 8 7 7 7 7 8
Vidējā atzīmeballes 7,3 9,4 7,2 9,4 7,7 7 7 7 6,6
Kopējā atzīmeballes 9,2 8,9 8,6 8,6 8 8 8 7,6 6,6
Vieta 1 2 3 3 5 5 5 8 9
Ieteikumi ļoti labi labi labi labi labi labi labi pietiekami nepietiekami

Kā vērtē AMS:

punkti rekomendācijas
9,0÷10,0 sevišķi ieteicami
8,0÷8,9 ieteicami
7,0÷7,9 nosacīti ieteicami
≤6,9 nav ieteicami

Kopumā riepas tika notestētas 14 disciplīnās, un labāk par visām sevi atkal parādīja Continental. Vācu markas riepas labāk par citām veido saķeri uz slapja asfalta, nedemonstrē nekādas izteiktas vājības, un tikai šķērseniskās akvaplanēšanas noturības disciplīnā izrādījās reitinga vidusdaļā. AMS atzina, ka atšķirības praksē, kas tabulā šķiet neievērojamas, var izrādīties diezgan nopietnas. Riepas Continental un Dunlop nodrošina teicamu vadāmību un sānisko noturību uz slapja ceļa, tā kā ar tām vienmēr var justies drošībā. Turklāt riepas ar sliktāko apļa laiku ievērojami sliktāk reaģēs uz stūres kustībām. Tas, pirmkārt, attiecas uz Kumho, kuras turklāt sliktāk par citām bremzē uz slapja ceļa, kaut arī uz etiķetes tām gluži kā pārējām riepām ir norādīta "A" klase.
Patiecoties labai vadāmībai uz sausa ceļa riepas, Dunlop un Goodyear spēja iekļūt līderu pulkā, neskatoties uz zemo noturību pret akvaplanēšanu. Labās bremzēšanas īpašības un augstais drošības līmenis ļāva Hankook riepām iegūt teicamu atzīmi, kaut arī tām ir nelieli saķeres uz slapja ceļa un rites pretestības trūkumi.

Kopumā pašu agstāko drošības līmeni garantē Continental un Hankook. Ja runā par cenu starpību, tad jāatzīst, ka daudz kvalitatīvākas riepas var palīdzēt novērst avāriju. Ja runā par degvielas ekonomiju, tad labākā izvēle būtu Dunlop un Goodyear.

SIA LANEKS, 2015.

Izmantoti žurnāla "Auto Motor und Sport" materiāli.