
ADAC vasaras riepu tests 2017 - 2 (215/65R16, 02.2017)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → ADAC vasaras riepu tests 2017 - 2 (215/65R16, 02.2017)
Ar automobili VW Tiguan pārbaudīti 15 modeļi no dažādiem ražotājiem. Riepu testi veikti šādos poligonos:
- visi kritēriji uz slapja ceļa, degvielas patēriņš, trokšņu līmenis: Contidrom, Jeversena, Vācija;
- visi kritēriji uz sausa ceļa: Bridgestone, Roma, Itālija.
SUV klases automobiļiem domātās riepas izmērā 215/65R16 demonstrēja ļoti atšķirīgu sniegumu. Vissabalansētākais izrādījās Goodyear un Cooper riepu modeļi, kas ieguva atzīmi "labi". Arī šajā izmērā lielākā daļa riepu saņēma "apmierinošu" vērtējumu, savukārt ar trūkumiem vertēto bija 2 modeļi, no tiem gan Michelin, gan Yokohama riepām bija izteikti trūkumi uz slapja asfalta, it sevišķi pēdējām.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear Efficient Grip SUV | Cooper Zeon 4XS Sport | Firestone Destination HP | Nokian Line SUV | Pirelli Scorpion Verde | Semperit Comfort-Life 2 SUV | Uniroyal Rain Expert 3 SUV | Barum Bravuris 4x4 | General Grabber GT | Apollo Apterra H/P | Hankook Dynapro HP2 RA33 | BF Goodrich g-Grip SUV | Bridgestone Dueler H/P Sport | Michelin Latitude Tour HP | Yokohama Geolandar SUV | |||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||
Slodzes un ātruma indekss | 98H | 98H | 98H | 102H | 102H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | 98H | ||||||||||||||||||||
ES marķējums | E/A-68 | C/A-69 | E/B-70 | C/A-71 | C/B-71 | E/C-71 | C/A-71 | E/C-72 | E/C-71 | F/C-71 | C/C-70 | C/B-69 | E/B-70 | C/C-69 | E/C-70 | ||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 20% | 2,0 | 2,2 | 1,7 | 2,1 | 1,9 | 2,4 | 3,0 | 3,1 | 2,3 | 3,2 | 2,3 | 2,0 | 1,6 | 2,3 | 2,9 | |||||||||||||||||||
Noturība līkumos | balles | 35% | 2,0 | 2,3 | 1,3 | 2,0 | 1,5 | 2,3 | 3,5 | 3,3 | 2,0 | 3,5 | 2,0 | 2,0 | 1,5 | 1,8 | 2,8 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 35% | 1,8 | 2,3 | 1,5 | 2,0 | 1,8 | 2,3 | 3,0 | 3,0 | 2,3 | 3,3 | 2,0 | 1,8 | 1,3 | 2,0 | 2,8 | ||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 30% | 2,0 | 1,8 | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,5 | 2,3 | 2,8 | 2,5 | 2,5 | 3,0 | 2,0 | 1,8 | 3,0 | 3,0 | ||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 40% | 2,0 | 2,5 | 2,8 | 2,6 | 2,8 | 2,9 | 2,0 | 2,7 | 3,1 | 3,3 | 3,3 | 3,4 | 3,5 | 3,9 | 5,5 | |||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 30% | 2,0 | 2,6 | 3,0 | 2,6 | 2,6 | 3,3 | 1,9 | 2,6 | 3,0 | 3,6 | 2,9 | 3,6 | 4,1 | 4,3 | 5,5 | ||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | balles | 20% | 1,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 1,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 3,5 | ||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | balles | 10% | 3,5 | 4,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 30% | 1,7 | 2,4 | 3,1 | 2,6 | 3,0 | 3,3 | 1,8 | 3,1 | 3,8 | 3,7 | 3,7 | 3,9 | 3,7 | 4,4 | 5,5 | ||||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 10% | 1,8 | 1,8 | 3,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 4,0 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 5,5 | ||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10% | 3,0 | 3,1 | 3,1 | 3,2 | 3,1 | 3,2 | 3,1 | 3,0 | 3,1 | 3,0 | 2,8 | 3,2 | 2,9 | 3,1 | 2,9 | |||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 50% | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2,5 | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,8 | 2,3 | 2,8 | 2,5 | ||||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 50% | 3,6 | 3,7 | 3,7 | 3,6 | 3,4 | 3,6 | 3,6 | 3,7 | 3,6 | 3,4 | 3,0 | 3,5 | 3,4 | 3,3 | 3,3 | ||||||||||||||||||
Degvielas patēriņš | balles | 10% | 2,3 | 2,3 | 2,1 | 2,8 | 2,1 | 1,9 | 2,1 | 2,1 | 2,0 | 2,0 | 1,9 | 1,5 | 2,0 | 1,9 | 1,7 | ||||||||||||||||||
Nobraukums | balles | 20% | 2,0 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 1,5 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 0,5 | 1,5 | ||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 2,1 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2,9 | 3,0 | 3,1 | 3,1 | 3,3 | 3,3 | 3,4 | 3,5 | 3,9 | 5,5 | |||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||||||||||||||||||||
ADAC vērtējums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | vāji |
Blakus sabalansētām labām riepām atsevišķas riepas arī uzrādīja sevišķas īpašības atsevišķos kritērijos, kas varētu apmierināt zināmas braucēju vēlmes.
Kam ir svarīgi:
- Labi sabalansētas īpašības, tad jāizvēlas Goodyear EfficientGrip SUV vai Cooper Zeon 4XS Sport.
- Laba nodilumizturība, ieteicamas ir Pirelli Cinturato P1 Verde.
SIA LANEKS, 2017.
Vairāk informācijas ADAC mājas lapā. Foto: ADAC.