

ADAC vasaras riepu tests 2017 - 1 (195/65R15; 02.2017)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → ADAC vasaras riepu tests 2017 - 1 (195/65R15; 02.2017)
Vācijas automobiļu klubs ADAC veicis 2017.gada vasaras riepu testu 2 izmēros. Kā pirmais ir 195/65R15 - viens no populārākajiem kompaktās klases automobiļu izmēriem.
Izmērā 195/65R15 91V pārbaidīti 16 dažādi riepu modeļi. Par testu automobli tika izmantots VW Golf VII šādos poligonos:
- visi kritēriji uz slapja ceļa, degvielas patēriņš, trokšņu līmenis: Contidrom, Jeversena, Vācija;
- visi kritēriji uz sausa ceļa: Bridgestone, Roma, Itālija.
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pirelli Cinturato P1 Verde | Bridgestone Turanza T001 | Conti Premium Contact 5 | Goodyear Efficient Grip Performance | Esa-Tecar Spirit 5 HP | Dunlop Sport Blu Response | Nokian Line | Vredestein Sportrac 5 | Aeolus PrecisionAce 2 AH03 | Kumho Ecowing ES01 KH27 | Michelin Energy Saver+ | Sava Intensa HP | Semperit Comfort-Life 2 | Hankook Ventus Prime 3 K125 | Maxxis Premitra HP5 | GT Radial Champiro FE1 | ||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||||||||||||||||
Slodzes un ātruma indekss | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | 91V | |||||||||||||||||||
ES marķējums | C/A-69 | C/A-71 | C/A-71 | B/A-69 | C/B-69 | B/A-68 | C/B-71 | C/B-70 | C/B-71 | C/B-69 | C/A-70 | C/C-67 | E/C-71 | C/A-71 | C/A-70 | C/B-70 | |||||||||||||||||||
Sauss ceļš | 20% | 2,1 | 1,7 | 1,8 | 1,6 | 2,5 | 1,5 | 2,2 | 2,6 | 2,5 | 2,3 | 1,9 | 2,2 | 2,9 | 1,8 | 1,9 | 2,9 | ||||||||||||||||||
Noturība līkumos | balles | 35% | 2,4 | 1,8 | 1,9 | 1,3 | 2,7 | 1,4 | 2,3 | 2,9 | 2,7 | 2,4 | 1,9 | 2,3 | 2,8 | 1,8 | 1,9 | 3,0 | |||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 35% | 2,0 | 1,7 | 1,8 | 1,5 | 2,5 | 1,4 | 2,4 | 2,8 | 2,8 | 2,3 | 2,0 | 2,3 | 3,2 | 1,8 | 2,0 | 3,3 | |||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 30% | 1,8 | 1,5 | 1,5 | 1,8 | 2,0 | 1,5 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 2,0 | 1,8 | 1,8 | 2,5 | 1,8 | 1,5 | 2,0 | |||||||||||||||||
Slapjš ceļš | 40% | 2,0 | 2,1 | 1,9 | 2,1 | 2,3 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 2,2 | 2,7 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,3 | 2,3 | 4,0 | ||||||||||||||||||
Bremzēšana | balles | 30% | 1,6 | 1,6 | 1,8 | 2,1 | 2,1 | 2,3 | 2,8 | 2,9 | 2,1 | 2,4 | 2,9 | 3,0 | 3,0 | 3,3 | 2,3 | 4,0 | |||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā | balles | 20% | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 3,5 | |||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (Akvaplanēšana šķērsām) | balles | 10% | 3,5 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 3,5 | 3,0 | 4,0 | |||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība | balles | 30% | 1,6 | 2,1 | 1,5 | 2,1 | 2,5 | 3,2 | 2,7 | 2,7 | 2,1 | 3,1 | 3,9 | 3,2 | 3,8 | 3,8 | 2,1 | 4,4 | |||||||||||||||||
Sāniskā noturība | balles | 10% | 2,0 | 2,5 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 2,5 | 3,0 | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 2,5 | 3,5 | |||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | 10% | 2,9 | 3,4 | 3,1 | 3,5 | 3,2 | 3,2 | 3,5 | 3,2 | 3,1 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,4 | 3,0 | 3,2 | 2,8 | ||||||||||||||||||
Troksnis auto salonā (Iekšējais troksnis) | balles | 50% | 2,5 | 3,3 | 2,5 | 3,0 | 2,8 | 3,0 | 3,3 | 3,0 | 3,0 | 3,3 | 3,3 | 2,8 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 2,8 | |||||||||||||||||
Troksnis ārpusē (Ārējais troksnis) | balles | 50% | 3,3 | 3,4 | 3,7 | 3,9 | 3,6 | 3,3 | 3,7 | 3,3 | 3,2 | 3,0 | 3,1 | 3,5 | 3,7 | 3,0 | 3,3 | 2,8 | |||||||||||||||||
Degvielas patēriņš | balles | 10% | 2,3 | 1,9 | 2,4 | 1,9 | 2,0 | 1,9 | 2,3 | 2,0 | 2,5 | 1,8 | 1,8 | 2,1 | 1,8 | 2,2 | 2,3 | 1,6 | |||||||||||||||||
Nobraukums | balles | 20% | 1,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,0 | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 0,5 | 1,5 | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 1,5 | |||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 2,1 | 2,2 | 2,2 | 2,2 | 2,5 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,3 | 3,5 | 4,0 | ||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||||||||||||||||||
ADAC vērtējums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Blakus sabalansētām labām riepām atsevišķas riepas arī uzrādīja sevišķas īpašības atsevišķos kritērijos, kas varētu apmierināt zināmas klientu vēlmes.
Kam ir svarīgi:
- Laba veiktspēja uz slapja ceļa, tad jāizvēlas Continental ContiPremiumContact 5.
- Laba veiktspēja uz sausa ceļa, tad jāizvēlas Goodyear EffecientGrip Performance vai Bridgestone Turanza T001.
- Ļoti laba veiktspēja, neņemot vērā trūkumus uz slapja ceļa, uzmanība būtu jāpievērš Michelin Energy Saver+.
- Laba nodilumizturība, ieteicamas ir Pirelli Cinturato P1 Verde.
SIA LANEKS, 2017.
Vairāk informācijas ADAC mājas lapā. Foto: ADAC.