

Autobild vasaras riepu tests (205/55R16; 03.2016)
Testi un raksti → Vasaras riepu testi → Autobild vasaras riepu tests (205/55R16; 03.2016)
Ņemot vērā lielo piedāvājumu riepu tirgū, autoīpašniekiem ir jāapgūst samērā liels informācijas apjoms, lai izvēlētos atbilstošākas riepas savam automobilim. Kā uzskata AutBild šis tests ir neliela gaismiņa tuneļa galā. Starp citu, vēl ir pieejama žurnāla AutoBild Latvija jaunākā burtnīca (Nr.3 (125), 2016) ar pilnu testa apskatu.
Līdzīgi kā pagājušajā gadā ar riepām izmērā 185/60R15 šī gada tests veikts divās daļās:
1.daļā 50 modeļiem pārbaudīta bremzēšanas distance gan uz sausa, gan uz slapja asfalta, distances summētas un atlasīti labākie 15 paraugi kā finālisti:
Npk | Marka | Modelis | Bremzēšanas distance, m | kopā, m | |
slapjš* | sauss** | ||||
1 | Pirelli | Cinturato P7 Blue | 27,0 | 34,8 | 61,8 |
2 | Hankook | Ventus Prime³ | 27,9 | 34,6 | 62,5 |
3 | Semperit | Speed-Life 2 | 28,4 | 35,7 | 64,1 |
4 | Uniroyal | RainSport 3 | 28,7 | 35,9 | 64,6 |
5 | Goodyear | EfficientGrip Performance | 28,8 | 36,1 | 64,9 |
6 | Dunlop | Sport BluResponse | 29,5 | 35,7 | 65,2 |
7 | Fulda | EcoControl HP | 28,8 | 36,4 | 65,2 |
8 | Bridgestone | Turanza T001 | 28,7 | 36,6 | 65,3 |
9 | Continental | PremiumContact 5 | 30,6 | 34,7 | 65,3 |
10 | Michelin | Primacy 3 | 29,3 | 36,8 | 66,1 |
11 | Vredestein | Sportrac 5 | 29,6 | 37,1 | 66,7 |
12 | Nexen | N'Blue HD Plus | 31,1 | 35,7 | 66,8 |
13 | Yokohama | BluEarth-A AE-50 | 30,5 | 36,4 | 66,9 |
14 | Nokian | Line | 29,1 | 37,9 | 67,0 |
15 | Falken | Ziex ZE914 Ecorun | 29,8 | 37,4 | 67,2 |
16 | Debica | Presto | 29,6 | 38,1 | 67,7 |
17 | Kumho | Ecsta HS51 | 29,4 | 38,6 | 68,0 |
18 | BF Goodrich | g-Grip | 30,3 | 37,8 | 68,1 |
19 | Kleber | Dynaxer HP3 | 31,2 | 37,7 | 68,9 |
20 | Barum | Bravuris 3HM | 30,0 | 39,0 | 69,0 |
21 | Gislaved | Ultrta*Speed | 30,7 | 38,3 | 69,0 |
22 | Matador | MP44 | 30,9 | 38,1 | 69,0 |
23 | Roadstone | CP 661 | 30,9 | 38,1 | 69,0 |
24 | Viking | City Tech II | 31,8 | 37,2 | 69,0 |
25 | Firestone | TZ300 alpha | 30,2 | 39,3 | 69,5 |
26 | Nankang | Green Sport Eco-2+ | 32,9 | 36,6 | 69,5 |
27 | Riken | Maystorm 2b² | 34,5 | 35,1 | 69,6 |
29 | Apollo | Alnac 4G | 32,2 | 38,6 | 70,8 |
30 | Dayton | D320 | 33,0 | 37,9 | 70,9 |
31 | Hi Fly | HF201 | 33,4 | 37,7 | 71,1 |
32 | Aeolus | PrecisionAce AH 01 | 32,6 | 38,6 | 71,2 |
33 | Formula | Energy | 32,7 | 38,6 | 71,3 |
34 | General | Altimax Sport | 32,4 | 39,0 | 71,4 |
35 | Zenises | Three | 33,6 | 37,8 | 71,4 |
36 | Fortuna | Sport F2000 | 32,3 | 39,2 | 71,5 |
37 | Zeetex | ZT1000 | 33,9 | 37,8 | 71,7 |
38 | Sunny | SN3630 | 33,0 | 38,9 | 71,9 |
39 | Sailun | Atrezzo SH402 | 33,3 | 38,9 | 72,2 |
40 | Evergreen | EH23 | 33,7 | 39,7 | 73,4 |
41 | Kormoran | Gamma b2 | 37,3 | 36,6 | 73,9 |
42 | Tristar | F109 Ecopower | 34,6 | 39,3 | 73,9 |
43 | Constancy | LY 688 | 35,2 | 39,4 | 74,6 |
44 | Minerva | F109 | 35,2 | 39,4 | 74,6 |
45 | Taurus | HP 401 | 36,4 | 38,8 | 75,2 |
46 | Goodride | R-VH680 | 37,4 | 38,0 | 75,4 |
47 | Infinity | INF-040 | 38,7 | 38,2 | 76,9 |
48 | Goform | G745 | 38,3 | 39,5 | 77,8 |
49 | Multirac | Mul Comfor | 39,7 | 38,6 | 78,3 |
50 | Toyo*** | Nanoenergy 2 | 41,0 | 38,7 | 79,7 |
* - no 80 km/h;
** - no 100 km/h;
*** - tika nomainīts ar Toyo Proxes CF2;
2.daļā finālisti pārbaudīti 9 disciplīnās, pēc kurām tad arī izveidots reitings.
Kā jau lielajiem medijiem ir pieņemts, testi tiek veikti pašu spēkiem. Arī šogad galvenie partneri bija Hankook (disciplīnas uz sausa un slapja asfalta Idiadā, Spānijā) un Michelin (DEKRA noskrējiena testi Narbonā, Francijā).
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hankook Ventus Prime3 K125 | Pirelli Cinturato P7 Blue | Continental Premium Contact 5 | Goodyear EfficientGrip Performance | Dunlop Sport BluResponse | Fulda EcoControl HP | Michelin Primacy 3 | Vredestein Sportrac 5 | Bridgestone Turanza T001 | Semperit Speed-Life 2 | Uniroyal RainSport 3 | Yokohama BluEarth-A AE-50 | Nexen NBlue HD Plus | Falken Ziex ZE914 Ecorun | Nokian Line | |||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | km/h | 15% | 70,7 | 73,3 | 71,2 | 72,5 | 73,9 | 70,9 | 72,1 | 71,1 | 80,2 | 78,2 | 78,4 | 68,3 | 70,9 | 74,9 | 72,6 | ||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums) | m/s² | 5% | 2,83 | 3,43 | 3,04 | 3,49 | 3,44 | 3,09 | 2,96 | 3,06 | 3,58 | 4,02 | 4,37 | 2,69 | 3,42 | 3,70 | 3,49 | ||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 35% | 74,4 | 74,9 | 73,4 | 74,0 | 73,8 | 73,4 | 73,1 | 73,3 | 74,1 | 74,3 | 74,5 | 72,6 | 72,5 | 73,2 | 73,1 | ||||||||||||||||||
Apļa laiks | s | 10% | 11,98 | 11,96 | 12,37 | 12,17 | 12,20 | 12,55 | 12,37 | 12,45 | 12,25 | 12,07 | 12,03 | 12,81 | 12,93 | 12,44 | 12,41 | ||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 35% | 27,9 | 27,0 | 30,6 | 28,8 | 29,5 | 28,8 | 29,3 | 29,6 | 28,7 | 28,4 | 28,7 | 30,5 | 31,1 | 29,8 | 29,1 | ||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 2+ | 1- | 2- | 2+ | 2 | 2 | 2- | 2- | 2+ | 1- | 1- | 3+ | 3+ | 2- | 2- | |||||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 35% | 114,0 | 114,3 | 113,6 | 113,0 | 113,8 | 112,7 | 113,0 | 112,4 | 112,5 | 112,1 | 112,0 | 112,8 | 112,3 | 112,5 | 112,5 | ||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 35% | 34,6 | 34,8 | 34,7 | 36,1 | 35,7 | 36,4 | 36,8 | 37,1 | 36,6 | 35,7 | 35,9 | 36,4 | 35,7 | 37,4 | 37,9 | ||||||||||||||||||
Rites komforts | balles | 15% | 2+ | 2 | 1- | 2 | 2 | 2 | 2 | 2- | 2- | 1- | 2+ | 2+ | 1- | 2 | 2- | ||||||||||||||||||
Rites troksnis (60 km/h un 80 km/h) | dB | 15% | 68,6/71,8 | 69,8/73,1 | 69,5/73,2 | 69,5/73,5 | 69,0/72,0 | 68,6/72,4 | 68,5/72,2 | 67,6/72,7 | 70,0/73,2 | 68,0/73,3 | 68,4/72,2 | 67,6/71,7 | 68,4/72,6 | 68,2/72,6 | 68,8/72,5 | ||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 1- | 1- | 1- | 2 | 2+ | 2 | 2 | 2- | 2- | 2 | 2- | 2 | 2 | 2- | 2- | |||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | km | 40% | 36844 | 28208 | 31098 | 27685 | 26426 | 29658 | 40981 | 30465 | 26029 | 24139 | 22988 | 42660 | 31214 | 24670 | 24983 | ||||||||||||||||||
Cenas un kvalitātes attiecība | atzīme | 40% | 1 | 3+ | 2 | 3+ | 3+ | 2+ | 1- | 2+ | 3+ | 3+ | 3 | 1+ | 1- | 3+ | 3 | ||||||||||||||||||
Rites pretestība | kg/t | 20% | 9,06 | 8,92 | 8,36 | 8,04 | 7,90 | 8,68 | 9,02 | 9,57 | 9,49 | 9,10 | 8,48 | 9,62 | 9,10 | 8,73 | 9,78 | ||||||||||||||||||
Vidējā atzīme | balles | 1- | 2- | 2 | 2 | 2- | 2 | 1- | 2 | 3+ | 3+ | 3 | 1 | 2 | 3+ | 3 | |||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||||||||||||||||||||
AutoBild secinājums | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Vērtēšana: no 1 (teicami) līdz 5 (ļoti vāji)
AutoBild ieteikums
Tikai vasaras riepas siltajā gadalaikā piedāvā labāko drošības līmeni, taču to veiktspēja var ievērojami atšķirties. Vienpadsmit riepu modeļu bremzēšanas efektivitāte ir tik slikta, lai to varētu uzskatīt jau par drošības risku. Daudz drošāki bija tie 15 modeļi, kas sasniedza visīsāko kopējo bremzēšanas distanci. Pārliecinoša veiktspēja par pieņemamu cenu ar labu braukšanas prieku ir Hankook, Pirelli, Continental, Goodyear un Dunlop riepām. Pārējie finālisti ieguva "ieteicamu", to vidū arī AutoBild "€komeistars" - Michelin, un "apmierinošu" vērtējumu, .
SIA LANEKS, 2016.
Vairāk informācijas žurnāla AutoBild mājas lapā vai AutoBild Latvija burtnīcā Nr.3 (125), 2016. Foto: Autobild.