

Autobild ziemas riepu tests (185/60R15; 10.2015)
Testi un raksti → Ziemas riepu testi → Autobild ziemas riepu tests (185/60R15; 10.2015)
Šajā testā kopumā tika pārbaudīts 51 riepu modelis. Tas notika trijos etapos:
1.etaps: Bremzēšana uz slapja asfalta: 26 labāko modeļu atlase;
2.etaps: Bremzēšana uz apsniguša ceļa ar atlasītajiem 26 modeļiem: labāko 18 atlase;
3.etaps: atlasītajiem fināliestiem - pilns tests, tajā skaitā nodilumizturība un cenas/kavalitātes noteikšana.
Testu vadīja Auto Bild šādos poligonos un pārbaužu centros:
- Bridgestone: (nodilumizturības stends Romā, Itālijā);
- Continental: (veiktspēja sniegā - Arvidsjaura, Zviedrija un veiktspēja uz slapja un sausa asfalta Contidrom, Jeversena, Vācijā).
Kopā ar ziemas riepām salīdzināšanai tika notestētas Pirelli Cinturato All Season un arī vasaras riepas lai pārliecinātos, kāda ir veiktspējas starpība un cik tas ir droši vai nedroši.
Tātad pirmajā etapā notiek visu riepu bremzēšanas īpašību pārbaude uz slapja asfalta, un tiek atlasītas 26 labākās. Kā redzams no tabulas tikai retais Āzijas ziemas riepu modelis var sastādīt konkurenci Eiropas izstrādājumiem. Tiesa, arī daža laba ES marka šajā disciplīnā ir parādījusi sevi ne no tās labākās puses. Tālāk jau visām atlasītajām riepām, t.sk. arī Pirelli Cinturato All Season (vissezonu) un arī vasaras riepu komplektam, tiek pārbaudītas bremzēšanas īpašības uz apsniguša ceļa. Speciālisti summē iegūtos bremzēšanas distances rezultātus gan uz slapja, gan uz apsniguša ceļa, un sakārto secībā pēc īsākās summas uz lielāko. Pēc 2 bremzēšanas testu disciplīnām tiek atmesti pēdējie 8 modeļi, bet pārējie, t.i. labākie 18, jau iziet pilnu testu "kūri".
Pirmie divi etapi:
Npk | Marka, modelis | Bremzēšanas distance, m | kopā, m | |
slapjš | sniegs | |||
1 | Dunlop Winter Response 2 | 36,8 | 28,3 | 65,1 |
2 | Goodyear UltraGrip 9 | 36,9 | 28,6 | 65,5 |
3 | Continental WinterContact TS850 | 39,5 | 27,7 | 67,2 |
4 | Michelin Alpin A4 | 39,7 | 27,9 | 67,6 |
5 | Semperit Speed-Grip 2 | 39,6 | 28,4 | 68,0 |
6 | Pirelli Winter Snowcontrol 3 | 40,7 | 28,0 | 68,7 |
7 | Falken Eurowinter HS449 | 40,6 | 28,2 | 68,8 |
8 | Apollo Alnac Winter | 40,2 | 28,7 | 68,9 |
9 | Barum Polaris 3 | 40,8 | 28,6 | 69,4 |
10 | Hankook Winter I*Cept RS2 | 41,6 | 28,5 | 70,1 |
Pirelli Cinturato AS | 41,0 | 29,3 | 70,3 | |
11 | Uniroyal MS plus 77 | 41,7 | 28,6 | 70,3 |
12 | Fulda Kristall Control HP | 42,8 | 27,7 | 70,5 |
13 | Gislaved Euro*Frost 5 | 41,7 | 29,0 | 70,7 |
14 | Viking Snow Tech II | 42,2 | 28,5 | 70,7 |
15 | Firestone Winterhawk 3 | 41,9 | 28,9 | 70,8 |
16 | Nokian WR D3 | 42,7 | 28,2 | 70,9 |
17 | Bridgestone Blizzak LM001 | 43,4 | 28,1 | 71,5 |
18 | Kleber Krisalp HP2 | 42,9 | 28,7 | 71,6 |
19 | BF Goodrich g-force Winter | 42,9 | 28,8 | 71,7 |
20 | Sava Eskimo S3+ | 43,0 | 28,7 | 71,7 |
21 | Torque TQ022 | 42,9 | 28,9 | 71,8 |
22 | Matador MP92 | 43,1 | 28,9 | 72,0 |
23 | Yokohama W.driveV905 | 42,6 | 29,4 | 72,0 |
24 | Sportiva SnowWin | 43,0 | 29,1 | 72,1 |
25 | Kumho Wintercraft WP51 | 42,5 | 30,2 | 72,7 |
26 | Ovation W 586 | 43,9 | 28,9 | 72,8 |
27 | HiFly Win-Turi | 44,4 | ||
28 | Vredestein Snowtrac 5 | 44,8 | ||
29 | Nexen WinGuard Sport | 45,6 | ||
30 | Toyo Snowprox S943 | 45,7 | ||
31 | Nordexx Nivius Snow | 46,5 | ||
32 | Cooper WeatherMaster SA2 | 46,6 | ||
33 | Achilles Winter 101 | 47,0 | ||
34 | Tigar Winter 1 | 47,2 | ||
35 | Marshal I'Zen MW15 | 47,4 | ||
36 | Taurus Winter 601 | 47,6 | ||
37 | Avon Ice Touring | 47,9 | ||
38 | Sailun Ice Blazer WSL2 | 48,4 | ||
39 | LingLong Radial 650 Winter Hero | 48,5 | ||
40 | Kormoran Snowpro b2 | 48,6 | ||
41 | Zeetex Z-Ice 1000 | 48,8 | ||
42 | Aeolus SnowAce AW02 | 49,2 | ||
43 | Rotalla S110 Ice-Plus | 49,8 | ||
44 | Nankang Winter Activa SV-2 | 50,1 | ||
45 | Maxxis Presa Snow Wmaxx | 50,5 | ||
46 | Imperial Snowdragon 2 Ice-Plus 110 | 50,6 | ||
47 | Tracmax Ice-Plus S 110 | 51,3 | ||
48 | Tristar Snowpower | 51,6 | ||
49 | Minerva Ice-Plus S 110 | 53,2 | ||
Vasaras riepas | 37,0 | 49,6 | 86,6 |
Pēc šīs tabulas sastādīšanas speciālisti iesaka stingri pievērst uzmanību, pirms izvēlēties kādu no lejasdaļā esošajiem modeļiem, jo pastāv ievērojams risks ekstremālā situācijā pat uz slapja asfalta. Runājot par vissezonu riepām, tās labi kalpo uz sausa vai slapja asfalta, tomēr ziemas ceļa apstākļos tās nav tas labākais palīgs, kaut arī bremzēšanas ceļš sniegā nav tas sliktākais. Savukārt vasaras riepu pārbaudes uz ziemas ceļa vēlreiz apliecina, ka riepas nepieciešams nomainīt savlaicīgi, lai, iestājoties vēsākam laikam, vadītāji ar savu neapdomīgo rīcību neapdraudētu gan sevi, gan arī citus satiksmes dalībniekus.
Trešais etaps:
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Conti Winter Contact TS 850 | Pirelli Winter Snowcontrol 3 | Barum Polaris 3 | Dunlop Winter Response 2 | Michelin Alpin A4 | Goodyear Ultra Grip 9 | Hankook Winter I*Cept RS2 | Semperit Speed-Grip 2 | Bridgestone Blizzak LM001 | Nokian WR D3 | Apolo Alnac Winter | Viking Snow Tech II | Falken Eurowinter HS449 | Firestone Winterhawk 3 | Uniroyal MS plus 77 | Kleber Krisalp HP2 | Fulda Kristall Control HP | Gislaved Euro*Frost 5 | Pirelli Cinturato AS | Vasaras (summer) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Vien. | īpatsvars | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sniegs (Apsnidzis ceļš) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšana ar ABS | m | 30% | 27,7 | 28 | 28,6 | 28,3 | 27,9 | 28,6 | 28,5 | 28,4 | 28,1 | 28,2 | 28,7 | 28,5 | 28,2 | 28,9 | 28,6 | 28,7 | 27,7 | 29 | 29,3 | 49,6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 30% | 58 | 57,5 | 56,8 | 58,1 | 59 | 58 | 56,8 | 57,3 | 56,8 | 57,4 | 57,7 | 56,8 | 57,1 | 56,4 | 57,5 | 57,3 | 56,2 | 57,3 | 55,5 | - | |||||||||||||||||||||||||||||
Saķere (maksimālā vilkme) | N | 30% | 2690 | 2645 | 2662 | 2639 | 2707 | 2593 | 2639 | 2701 | 2665 | 2602 | 2653 | 2666 | 2616 | 2587 | 2718 | 2620 | 2641 | 2621 | 2571 | 1311 | |||||||||||||||||||||||||||||
Slaloms (maks. sāniskais paātrinājums) | m/s² | 10% | 4,3 | 4,19 | 4,22 | 4,37 | 4,27 | 4,2 | 4,29 | 4,28 | 4,17 | 4,21 | 4,36 | 4,26 | 4,18 | 4,16 | 4,32 | 4,16 | 4,16 | 4,23 | 4,02 | 2,42 | |||||||||||||||||||||||||||||
Slapjš ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 30% | 39,5 | 40,7 | 40,8 | 36,8 | 39,7 | 36,9 | 41,6 | 39,6 | 43,4 | 42,7 | 40,2 | 42,2 | 40,6 | 41,9 | 41,7 | 42,9 | 42,8 | 41,7 | 41 | 37 | |||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 30% | 71,1 | 69,2 | 68 | 71,8 | 69,7 | 71,5 | 67,9 | 70 | 68,6 | 68,2 | 68,5 | 68 | 69,5 | 67,2 | 68,7 | 67 | 67,2 | 67,6 | 70 | 70,5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums) | km/h | 20% | 77,5 | 71,4 | 71,7 | 80,3 | 75,1 | 81,3 | 72,6 | 71,3 | 76,5 | 74,4 | 66,7 | 71,6 | 71,4 | 76,9 | 73 | 71,1 | 72,8 | 73,8 | 73,4 | 83,5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums) | m/s² | 10% | 3,71 | 3,15 | 3,13 | 4,11 | 3,49 | 3,94 | 3,19 | 3,21 | 3,4 | 3,66 | 2,47 | 3 | 2,89 | 3,56 | 3,43 | 3,23 | 3,5 | 3,35 | 3,3 | 3,71 | |||||||||||||||||||||||||||||
Apļa laiks | s | 10% | 13,2 | 13,4 | 13,7 | 13,1 | 13,4 | 13 | 13,9 | 13,4 | 13,4 | 13,6 | 13,7 | 13,8 | 13,4 | 13,7 | 13,6 | 13,9 | 13,7 | 14 | 13,2 | 12,6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Sauss ceļš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bremzēšanas distance | m | 35% | 41,4 | 40,6 | 41,8 | 40,4 | 42,2 | 41,5 | 41,3 | 41,6 | 41,7 | 39,6 | 39,9 | 41,2 | 41 | 41,2 | 42,3 | 42,4 | 43,3 | 41,5 | 40,2 | 36,2 | |||||||||||||||||||||||||||||
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē) | km/h | 35% | 106,1 | 105,1 | 105,8 | 104,3 | 105,2 | 104,5 | 107,5 | 104,6 | 105,4 | 105,4 | 106 | 105,8 | 105,2 | 105 | 104,1 | 104,9 | 105,1 | 104,1 | 106,7 | 109,6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Rites troksnis (60 km/h un 80 km/h) | dB | 15% | 64,7/71,2 | 64,8/72,5 | 65,5/71,9 | 63,6/70,8 | 65,1/72,6 | 64,3/71,8 | 65,8/75,0 | 64,9/71,6 | 65,1/71,8 | 65,4/72,0 | 63,2/70,8 | 66,4/74,0 | 63,3/70,8 | 63,6/70,7 | 65,6/72,4 | 65,5/72,8 | 65,0/71,8 | 65,5/72,3 | 65,7/72,6 | 66,0/73,0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Rites komforts | balles | 15% | 7 | 7 | 5 | 7 | 6 | 7 | 6 | 7 | 4 | 4 | 6 | 5 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 4 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||
Ekonomiskums un komforts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nobraukums | km | 50% | 34200 | 31500 | 32850 | 31050 | 45000 | 36450 | 44100 | 39600 | 41850 | 38250 | 31050 | 33750 | 28350 | 37800 | 31500 | 39150 | 34650 | 37350 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||
Cenas un kvalitātes attiecība | atzīme | 30% | 4 | 4 | 7 | 4 | 7 | 6 | 9 | 8 | 7 | 8 | 7 | 8 | 5 | 8 | 6 | 9 | 6 | 9 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||
Rites pretestība | kg/t | 20% | 9,35 | 9,42 | 9,73 | 8,96 | 9,67 | 9,2 | 8,8 | 9,4 | 9,4 | 8,79 | 10,01 | 9,9 | 10,39 | 9,73 | 9,06 | 8,67 | 8,71 | 9,63 | 9,21 | 10,2 | |||||||||||||||||||||||||||||
Vieta | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ieteikumi | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | - | - |
Vērtēšana: no 10 (teicami) līdz 1 (ļoti vāji)
AutoBild ieteikums: jāseko riepu testu padomiem un šaubu gadījumā jāizvairās no nepazīstamām riepu markām. Drošāka un labāka braukšana būs ar jau zināmu marku riepām.
SIA LANEKS, 2015.
Vairāk informācijas žurnāla AutoBild mājas lapā.