SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

AutoBild Allrad apvidus automobiļu ziemas riepu tests (235/65R17; 10.2014)


Testi un rakstiZiemas riepu testiAutoBild Allrad apvidus automobiļu ziemas riepu tests (235/65R17; 10.2014)

AutoBild, Auto Bild (235/65R17; 10.2014)

Vācu žurnāls AutoBild savā pielikumā Allrad publicējis apvidus automobiļu ziemas riepu testu. Kopumā deviņi riepu komplekti izmērā 235/65R17 dažādos ceļa apstākļos salīdzināti ar vasaras riepām.

Radžu švirkstēšanu uz saviem ceļiem vācieši varēja dzirdēt tikai līdz 1975.gadam, kad to izmantošana tika aizliegta. Galvenais iemesls bija tas, ka radzētās riepas, ekspertu prāt, nodarīja pārāk lielu kaitējumu ceļa segumam. Šodien radzēto riepu izmantošana Eiropā ir atļauta Austrijā, Šveicē, Skandināvijas un Baltijas valstīs, un protams arī Krievijā. Frikcijas jeb mīkstā gumijas sastāva riepas pagaidām vēl nevar sacensties ar radzētajām saķeres jomā uz ledus, un tas ir iemesls, kāpēc tās (radzētās) joprojām ir pieprasītas. Reizēm Alpu un Arktikas reģionos droši braukt var tikai ar radzētajām riepām.
Lai kā arī nebūtu, Auto Bild ekspertu prātus nodarbināja jautājums, vai ir jāpārdzīvo, ka vāciešiem ir liegtas radzētās riepas? Tāpēc šogad viņi veica papildus salīdzinošo testu uz ledus pie temperatūras -3°С. Tika izmēģinātas Viduseiropas ziemas riepas, vasaras riepas, frikcijas riepas un radzētās riepas. Rezultāti bija šādi:

Vasaras riepas 31,6 m
Neradzētās Viduseiropas ziemas riepas 17,7 m
Neradzētās frikcijas riepas 15,3 m
Radzētās riepas 10,6 m

Radzēto riepu priekšrocības drošības jomā uz ledus ir acīm redzamas. Tomēr AutoBild eksperti atzina, ka radzēto riepu trūkumi nav mazāk būtiski, piemēram, „uz sausa un slapja asfalta ir tāda sajūta, ka brauc ar aizvēsturiskām frikcijas riepām, cik ļengani un apātiski tās uzvedas”.
Vasaras riepas arī piedalījās šajā testā. Disciplīnās gan uz apledojuša, gan apsniguša ceļa tās cieta pilnīgu fiasko. Tomēr vasaras riepas pierādīja, ka pat vēsā laikā uz sausa un uz slapja asfalta tās būs labākas nekā ziemas riepas. Tas nozīmē, ka ideālas riepas pašreiz vēl neeksistē. Uz asfalta tām jāstrādā kā vasaras riepām, sniegā un šķīdonī kā frikcijas riepām, savukārt uz apledojuša ceļa tām ir jāparādās vairākiem desmitiem radzēm. Tuvākajā nākotnē diez vai mēs kaut ko tādu redzēsim. Pagaidām neatkarīgie žurnāli katru gadu veic ziemas riepu salīdzinošos testus lai noteiktu, kurām riepām ir priekšrocības izvēlē.

Šajā testā blakus pazīstamām markām kā Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Michelin un Pirelli piedalījās arī Semperit (Austrija, no 1985.gada pieder Continental AG), Nokian (Somija), kā arī Roadstone kā budžeta klases pārstāvis. Roadstone riepas ražo korejiešu Nexen, kas dibināta 1956.gadā un gatavojas uzcelt riepu rūpnīcu Čehijā. Kāmēr rūpnīca tiek celta, Nexen inženieriem jāpastrādā pie gumijas sastāviem kā nākas, jo, kaut arī Roadstone maksā 2x mazāk nekā Michelin, un tās tikai nedaudz ir sliktākas par franču riepām uz apsniguša ceļa, testos uz sausa un slapja asfalta lētās korejiešu riepas neiekļaujas nekādos normatīvos. Turklāt par labām ziemas riepām var uzskatīt tikai tās, kurām ir optimāls veiktspējas balanss un ir piemērotas jebkuros ceļa apstākļos.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Nokian WR SUV 3
Dunlop SP Winter Sport 4D
Bridgestone Blizzak LM-80 EVO
Goodyear Ultra Grip+ SUV
Michelin Latitude Alpin 2
Pirelli Scorpion Winter
Semperit Speed-Grip 2
Kumho IZen KC15
Roadstone WinGuard SUV
Vasaras riepas (reference)
Vien.īpatsvars
Sniegs (Apsnidzis ceļš)
Bremzēšana ar ABSm30% 27,5 28,1 28,3 28,4 27,9 28,3 28,9 29,6 27,7 71,4
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)km/h30% 55,1 53,7 53,9 53,4 54,8 54,4 53,6 53,3 53,9 -
Saķere (maksimālā vilkme)N30% 3198 3182 3146 3188 3162 3110 2999 3042 3169 1023
Slaloms (maks. sāniskais paātrinājums)m/s²10% 3,95 3,65 3,74 3,73 3,81 3,9 3,64 3,6 3,64 2,46
Slapjš ceļš
Bremzēšanas distancem35% 51,5 52 50,6 48,5 52,6 52,4 49,1 52 55,3 44,9
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)km/h35% 85,8 86,7 86,1 85 86,1 86,4 86,6 85,2 82,8 89,2
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums)km/h20% 84,9 86 84,5 91,7 87,5 87,2 92,1 81,1 81,5 86,2
Apļa laikss10% 13,7 13,67 13,69 13,8 13,9 13,75 13,61 14,05 14,31 13,14
Sauss ceļš
Bremzēšanas distancem30% 44 45,4 44,7 44,3 48,2 46,9 46,4 45,1 48,2 37,4
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)km/h30% 92,2 91,2 92,1 91,1 91,5 91,1 92,2 89,6 90,4 93,1
Rites troksnis (60 km/h un 80 km/h)dB15% -/71,9 -/71,2 -/71,0 -/71,3 -/70,1 -/69,8 -/72,1 -/71,8 -/70,4 -/69,8
Rites komfortsballes10% 2 2 2 1 2 2 -2 2 3 -
Rites pretestībakg/t15% 8,75 8,88 9,98 11,21 9,47 9,33 8,63 8,62 9,18 8,46
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 -
Ieteikumi priekšzīmīgi priekšzīmīgi priekšzīmīgi labi labi labi labi pietiekami nepietiekami -

Premium klases riepas šajā testā nepieļāva nekādas jaušamas kļūmes. To rezultīti bija vismaz apmierinošā līmenī, ko nevienmēr var teikt par to cenu. Runājot par rezultātiem, radzētās un frikcijas riepas uzrāda labākus rezultātus ziemas ceļa apstākļos nekā Viduseiropas tipa ziemas riepas (EU M+S), un ar tām būtu drošāk braukt. Tomēr tādā gadījumā vāciešiem vajadzētu stipri ierobežot ātrumu gan uz maģistrālajiem ceļiem, gan arī līkumos. Bet viņi noteikti tā negribot darīt, tāpēc priecājoties par tām riepām, kas viņiem ir, kaut arī tās ir tikai kā kompromiss.

SIA LANEKS, 2014.

Izmantoti Dierk Möller-Sonntag, Henning Klipp, Martin Braun raksta materiāli no AutoBild Allrad.