SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 
lv
illustration

Autobild vasaras SUV riepu tests (255/55R18; 03.2014)


Testi un rakstiVasaras riepu testiAutobild vasaras SUV riepu tests (255/55R18; 03.2014)

AutoBild, Auto Bild (03.2014)

Vācijas populārais žurnāls AutoBild savā pielikumā AllRad publicējis vasaras SUV riepu testu izmērā 255/55R18. Ņemot vērā samērā lielo SUV automobiļu popularitāti Latvijā, mēģināsim veikt nelielu ieskatu šajā darbā.

Riepu testi bieži vien sagādā kādu pārsteigumu. Arī AutoBild specialisti ir atzinuši, ka „šad tad sanāk raudzīties uz mērierīču rādījumiem ar plati ieplestām acīm”. Šogad ekspertus visvairāk pārsteidza Uniroyal Rainsport 3 SUV. Ne tāpēc, ka tām ir lieilska noturība pret akvaplanēšanu. Tas, ka šīs markas riepas, ko ražo Continental, ir ar lielisku veiktspēju uz slapja ceļa, bija zināms jau sen. Un arī atbilstošā šīs markas cena nepārsteidza. Patiesībā vāciešus pārsteidza Uniroyal riepu vilkmes spējas dubļos. Kurš gan varēja iedomāties, ka riepas, kuras vairāk ir domātas asfaltētiem un slapjiem ceļiem, lieliski tiek ārā no dubļu „vannas”? Testos, kas veikti General Tire poligonā Uvaldē, ASV, Uniroyal vilkme bija 2,5 reizes lielāka nekā Dunlop riepām.
Protams, ka Auto Bild testēja apvidus automobiļiem paredzētas riepas, kuras uzrāda apmierinošus rezultātus bezceļa apstākļos, tomēr arī šajā aspektā starp modeļiem ir ievērojamas atsķirībasos, kas redzamas tesu rezultātos. Ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, varēja paredzēt atšķirības veiktspējā uz asfalta, runāt par budžeta klases riepām GT Radial un Syron. Šo marku riepas nodemonstrēja, kādas problēmas rodas šīs klases riepām: uz sausa asfalta tiek uzrādīti vēl daudz maz pieņemami rezultāti, bet uz slapja asfalta tās ievērojami atpaliek no vadošo zīmolu modeļiem.
Gan GT Radial, gan arī Syron uz slapja asfalta uzvedas ļoti apātiski, tām ir daudz mazāka saķere līkumos un ekstremālu manevru laikā. Šis trūkums kļūst acīmredzamāks bremzēšanas efektivitātes testa laikā. Neskatoties uz BMW X5 lielisko bremžu sistēmu, no ātruma 100 km/h tas apstājas tikai pēc 62 m ar izmisīgi strādājošu ABS. Dunlop, Continental, Uniroyal un Goodyear tādos pašos apstākļos vajadzīgi mazāk nekā 50 m, lai nobremzētu. Šī starpība ir ļoti ievērojama. Tādi rezultāti liek apskatīties citādi uz lētāko riepu cenu priekšrocībām. Jā, varbūt Syron varētu būt pat 35% lētākās nekā Continental, tomēr ar tām vajadzēs braukt 2 līdz 3 vasaras sezonas un ne reizi nenonākt tādā situācijā, kad būtu nepieciešamība ātri nobremzēt. Citādi visa ekonomija izgaisīs. Tāpat ir jāievēro, ka Syron riepas ar lielāko rites pretestību palielinās degvielas patēriņu, kas kārtējo reizi radīs šaubas par šāda pirkuma lietderību.

◄ Iepriekšējā lapa Testa rezultāti. Nākamā lapa ►
Continental SportContact 5 SUV
Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV
Pirelli Scorpion Verde
Uniroyal Rainsport 3
Dunlop SP QuattroMaxx
Nokian Z SUV
Bridgestone Dueler H/P Sport
GT Radial Champiro HPY
Syron Cross 1
Vien.īpatsvars
Bezceļš
Vilkme zālēN20% 2620 2860 2660 2850 2680 2760 2720 2710 2830
Vilkme uz grantsN20% 3770 3750 3740 3760 3670 3660 3620 3650 3790
Vilkme smiltīsN20% 5040 5450 5170 5270 4880 4830 5210 4890 4870
Vilkme dubļosN20% 507 700 750 1030 410 630 530 710 960
Vadāmība uz grants (vidējais ātrums)km/h20% 62,2 62,0 62,8 61,6 62,3 62,2 61,5 61,3 62,3
Slapjš ceļš
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)km/h30% 79,3 79,1 78,2 79,4 78,8 79,2 77,7 76,9 74,3
Bremzēšanas distancem30% 49,7 49,9 52,2 49,4 49 52,2 54,6 61,7 62,5
Akvaplanēšana taisnvirzienā (maksimālais. ātrums)km/h20% 87,7 87,5 86,6 91,7 87,8 87,5 91,4 86,5 90
Sāniskā noturība (apļa laiks)s10% 11,6 11,63 11,65 11,63 11,61 11,61 11,73 11,76 12,05
Akvaplanēšana līkumā (maks. sāniskais paātrinājums)m/s²10% 3,20 3,16 3,31 3,92 3,51 3,29 3,70 3,27 3,82
Sauss ceļš
Automobiļa vadāmība (vidējais ātrums trasē)km/h30% 97,0 95,7 96,8 95,1 97,2 95,3 96,1 96,0 95,0
Bremzēšanas distancem30% 34,7 37,5 37,6 37,2 36,5 37,6 37,9 37,8 38,9
Rites troksnis ārpusē (pie 50 km/h un 80 km/h)dB15% 66,1/72,4 65,1/71,7 65,6/72,7 66,7/73,0 67,6/74,0 66,1/72,2 66,7/73,3 64,2/70,6 65,7/72,5
Rites komfortsballes15% 2 1- 2- 1 2 2 2- 2+ 2-
Rites pretestībakoef.10% 0,85 0,82 0,84 0,84 0,88 0,74 0,96 0,84 0,94
Vieta 1 2 3 4 5 6 7 8 9
AutoBild secinājums priekšzīmīgi priekšzīmīgi priekšzīmīgi labi labi labi apmierinoši nepietiekami nepietiekami

Lai kā arī nebūtu, pat starp populāru marku riepām tika konstatētas ievērojamas atšķirības. Ekspertiem ļoti iepatikās Uniroyal, bet Bridgestone nedaudz pievīla, jo uz slapja asflata veiktspēja bija pārāk tuvu diviem lētākajiem modeļiem. Priekšzīmīgu vērtējumu saņēma veselu trīs modeļu riepas ContiSportContact 5 SUV, Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV un Pirelli Scorpion Verde.

SIA LANEKS, 2014.

Vairāk informācijas www.autobil.de.