SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 

Continental IceContact™ 2 - teicama veiktspēja uz apledojuša ceļa


JaunumiRiepasContinental IceContact™ 2 - teicama veiktspēja uz apledojuša ceļa

Jaunās ziemas riepas Continental IceContact 2, kas tika prezentētas vēl pagājušoziem, pēc ražotāju uzskatiem dažos parametros krietni pārspēj savu priekšgājēju.

Pēdējos 18 mēnešu Skandināvijas valstīs darbojas tehniskais reglaments, kas skar radzētās riepas. Saskaņā ar to ražotājiem ir vai nu jāsamazina radžu skaits riepās, vai arī jāpierāda, ka tās nodara minimālu kaitējumu ceļa segumam. Otrajā gadījumā ir paredzēta speciāla procedūra – automobilis ar radzētajām riepām 400 reižu ar ātrumu 100 km/h pārbrauc pāri granīta plāksnei. Jāpiezīmē, ka šajā testā visas riepas dalās trijās kategorijās atkarībā no slodzes indeksa. Plāksnes tiek nosvērtas pirms un pēc testiem, lai noteiktu to nolietojumu. Tikai tad, ja tas ir noteiktās robežās, riepas tiks apstiprinātas lietošanai pa Skandināvijas ceļiem.

Ņemot vērā šos standartus, Continental sadarbībā ar Karlsrūes universitāti izstrādāja jaunu izpētes metodi ceļa seguma nolietojumam, ko rada radzētās riepas. Izmēģinājumu laikā zinātnieki konstatēja, ka kompaktās vieglās radzes krietni mazāk bojā ceļa segumu nekā smagās. Ņemot vērā šo pētījumu, jaunajām riepām Continental IceContact 2 tika izstrādātas arī jaunas radzes Kristall Stud, kas ir par 25% vieglākas nekā iepriekšējās paaudzes riepām. Tas nozīmē, ka dažos izmēros radžu skaits var būt palielināts uzreiz par 50 %, pateicoties kam tiek uzlabotas braukšanas īpašības uz apledojuša ceļa, kas ir ļoti svarīgi bargas ziemas apstākļos. Papildus tam, izmantojot daudz vieglākas un mazākas radzes, varēja panākt arī trokšņu līmeņa samazināšanu.

Continental IceContact 2 dizains ir veidots tā, ka radzes vienmēr saskaras ar svaigu ledu nevis ar virsmu, kuru jau skārušas vai sadragājušas radzes. Lai novērstu ledus putekļu un drupaču noslāņošanos, apkārt radzēm Continental inženieri izstrādājuši speciālas „ledus kabatiņas” – nelielus slēgtus rezervuārus, kuros savācas drupinātais ledus, kuru pēc tam ar centrbēdzes palīdzību izsviež ārā. Pateicoties šim jaunievedumam uzlabojas drošība uz ledus, it sevišķi bremzēšanas laikā.

Continental savulaik kļuva par pirmo ražotāju, kurš, lai novērstu radžu izkrišanu, izstrādāja inovatīvu radžu stiprināšanas tehnoloģiju. Ar robotu palīdzību radzes, kas ir pārklātas ar speciālu saistvielu, tiek uzstādītas protektorā. Ražošanas procesa nākamajā etapā riepa tiek uzsildīta un pārklājums sasaista radzi ar riepas protektora gumiju. Pēc ražotāja aplēsēm šī metode par 400 % ir paaugstinājusi radžu noturību, un katra radze var izturēt līdz pat 500 N lielu spēku iekams netiks izvilkta ārā.

Continental IceContact 2 ir izstrādāts jauns asimetrisks protektora zīmējums. Ārmalas bloki ar sinusoidālām lamelēm uzlabo noturību līkumos, savukārt iekšmalas bloki ar zigzagveida lamelēm atbild par saķeres pastiprināšanu paātrināšanās un bremzēšanas laikā.

Salīdzinājumā iepriekšējo modeli IceContact 2 vadāmība uz sausa ceļa ir uzlabota par 9%, vadāmība uz ledus - par 2%. Tika uzlabota arī vadāmība uz apsniguša ceļa, toties uz apledojuša ceļa ievērojami tika palielināta paātrināšanās un bremzēšanas efektivitāte – par 8%.

Jaunās Continental IceContact 2 riepas ir paredzētas Baltijas un Skandināvijas valstīm, kā arī Krievijai. Sākotnēji būs pieejami 70 izmēri vieglajiem un apvidus automobiļiem no 14 līdz 20 collu riteņu diskiem, savukārt nākamajā gadā tiks paplašināts izmēru sortiments.

Priekšrocības

SIA LANEKS, 2015