SIA “LANEKS” Tas ir viss, kas jums jāzina par riepām
RU LV EN
Īpašie piedāvājumi!


 

MICHELIN X-ICE North 3 – vairāk nekā tikai drošība uz ziemas ceļa


JaunumiRiepasMICHELIN X-ICE North 3 – vairāk nekā tikai drošība uz ziemas ceļa

Labu laiku pirms 2013.-2014.gada ziemas sezonas koncerns Michelin laidis klajā trešās paaudzes radzētās riepas X-Ice North. Tās ir speciāli radītas gan Skandināvijas, gan arī Krievijas tirgum.

Šajos reģionos praktiski visu ziemas periodu ceļi ir pārklāti ar sniegu un/vai ledu. Laika apstākļi mēdz būt mainīgi, kas tikai pasliktina saķeri ar ceļu. Ņemot vērā šādus nosacījumus, rodas nepieciešamība radīt tādas riepas, kas varētu nodrošināt maksimālu saķeri jebkuros ziemas ceļa apstākļos.

Jaunais MICHELIN X-ICE North 3 ir adaptēts ceļiem ar sliktu segumu. Tas apvieno sevī drošību, mobilitāti un ilgmūžību pavisam jaunā līmenī. Šajā modelī MICHELIN inženieri ir izmantojuši vairākus jaunākos patentus, piemēram, „gudrās radzes” sistēmu (MICHELIN Smart Stud System), kas ietver jaunu termoaktīvu protektora gumijas sastāvu (MICHELIN ThermoActive Tread Compound), ledus graudu novadīšanas tehnoloģiju (Ice Powder Remover) un MICHELIN konisko radzi. Termoaktīvās protektora gumijas iekšējais slānis maina savu cietību atkarībā no apkārtējās gaisa temperatūras. Kad temperatūra ir augsta, gumija ir mīkstāka un ļauj radzēm iespiesties dziļāk protektorā un samazināt spiedienu uz ceļa. Savukārt, kad gaisa temperatūra nokrīt līdz -10°C, gumijas cietība pieaug 20 reizes, bet pie -20°C pat 30 reizes, radzes vairāk spiež uz ceļa virsmu un burtiski „iegraužas” ledū. Ja ziemas aukstajā laikā tomēr nākas braukt pa asfaltu, palīdz samazinātais radžu skaits, jo kontaktlaukums veidojas lielāks. Tradicionāli radzes, nokļūstot kontaktā ar asfaltu, it kā piepaceļ protektora gumiju, tādā veidā samazinot kontaktlaukumu. Taču X-Ice North 3 radžu skaits ir par 30% mazāks, līdz ar to arī kontaktlaukums samazinās mazāk un saķere ar cietu sausu segumu ir kļuvusi labāka. Ja runā par radžu darba mūžu, jaunajā modelī tas ir par 25% ilgāks nekā X-Ice 2. To izdevies panākt, palielinot radzes pamatnes laukumu par 10% un radzes kātu izveidojot konisku. Ledus graudu novadīšanas tehnoloģijas pamatā ir izveidotais ovālas formas laukums, kas neļauj ledus graudiem koncentrēties ap radzi, bet gan novada tos rievās, tādā veido atvieglojot radzes darbību.

Lielākai stiprībai riepas karkass ir izgatavots pēc jaunākās MICHELIN IronFlex tehnoloģijas. Karkasa diegi un sānu malu sevišķā konstrukcija piešķir riepai paaugstinātu stiprību un lielisku elastību, kas ļauj trieciena brīdī izkliedēt slodzi pa visu struktūru, samazinot karkasa bojājuma risku un tādā veidā pagarinot riepas darba mūžu. Karkasa plīsumu vai citāda veida riepu bojājumus braukšanas laikā pa nelīdzenu ceļu ļauj novērst stripras un izturīgas sānu malas, paaugstinot drošību un nobraukumu ziemas ceļa apstākļos.

Jaunākās paaudzes X-Ice North protektoram ir dažas unikālas īpašības:

- plecu zonas uzbūve pēc principa «Step In-Step Out» («solis uz iekšu – solis uz āru») ļauj viegli pārvarēt sniega sanesumus, kā arī sniega putru atkušņa laikā;

- šķautņu skaits visā protektora platumā ir pieaudzis par 15%, kas ļāvis uzlabot saķeri, tādā veidā uzlabojot caurgājamības līmeni un ieskrējienu;

- šķērsrievu sagāzuma leņķa izmaiņas attiecībā pret ārmalu ir ļāvušas uzlabot vadāmību šķīdonī, tādējādi samazinot akvaplanēšanas risku, jo sniega izspiešanana no kontaktlaukuma ir kļuvusi vieglāka;

- pateicoties ārējam protektora gumijas maisījumam Flex-Ice 3, ko veido dažādu kaučuku un silikas apvienojums, ir paaugstinājusies nodilumizturība, iespēja stingrāk un pēc iespējas ilgāk noturēt radzes protektorā.

Premium klases riepas ar ātruma indeksu līdz 210 km/h, kas paredzētas gan vieglajiem automobiļiem, gan krossoveriem, būs pieejamas no 15 līdz 20 collu lieliem diskiem.

SIA LANEKS, 2013.